Wie rijdt er met een getunede Volvo, of overweegt?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gesloten
Calle
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 25.09.2007 - 11:31

Wel, mijn geartronic is echt wel super nu na de tuning. Trekt lekker door, enkel van 1ste naar 2de duurt het schakelen iets langer dan bij de rest.
Volvo V70 D5 2007 tuned.
Gebruikersavatar
s60-t
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 18.10.2007 - 22:15
Contacteer:

Heb een gekietelde Volvo S60 2.4T (nu 235 PK met 380 Nm), rij nu 1,5 jaar getuned...en ik had het veel eerder moeten doen!!!

Top snelheid wat ik er mee heb gereden is 245km/u maar vooral die trekkracht...geweldig!

Wat een sensatie. Als ik het gaspendaal in druk verschijnt er een smile van oor tot oor welke nog lang blijft...

gr.
Ferry
Gebruikersavatar
marcvr
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 17.04.2007 - 17:02

V70ORD5 schreef:
marcvr schreef:Mijn tachtig D 5 heeft een paar maanden geleden er een dikke dertig paardjes bijgekregen.
Is dat nu een D5 164pk + 30pk = 194pk
of een nieuwe D5 184pk + 30pk = 214pk

En wat is je koppel geworden (Nm) wij welk toerental?
Het betreft een D5 met 163 pk die nu aan 196 pk zit.
Het koppel is naar 408 nm gestegen maar bij welk toerental kan ik niet terugvinden. Maar rond de 2000 t/m gaat het zéér snel.
Bij een rustige rijstijl stad/landelijk gebied ligt het verbruik rond de 6.5 L.
Op autosnelweg met CC ingeschakeld en een snelheid rond de 130/140 per uur kwam ik met 66 liter 1200 km ver.
Met volle tank vertrokken richting Spanje via Paris, Bordeaux, San Sebastian, Burgos...Ik woon tussen Antwerpen en Gent en heb dus een eind in Spanje terugvolgetankt.

Greetz
Gebruikersavatar
marcvr
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 17.04.2007 - 17:02

[quote="bartv70"]Hoi,

)
In Belgie gaat de wegenbelasting naar vermogen en is achteraf tunen een
mooie vorm van belasting ontduiken.
.

Haai Bartv70,
toch even een correctie: je hebt in België een jaarlijkse verkeersbelasting,voor mijn D5, 13 pk, ongeveer € 700.
Dan is er nog de Belasting op inverkeerstelling (BIV): dit is een éénmalige belasting boven op de 21% BTW.
Bij de BIV gebruikt de Belgische overheid de volgende regel: Als het vermogen van een motor uitgedrukt in fiscale paarden (PK) en in kilowatt (KW) aanleiding geven tot een verschillend bedrag, wordt voor de BIV steeds het hoogste bedrag genomen.

Als je je wagen laat tunen na aankoop is dat pech voor de staatskas vermits je je verkeersbelasting en de BIV reeds betaald hebt.
Wel is het ten zeerste aan te raden je verzekeraar op de hoogte te brengen en die kan je dus wel oplichten met alle gevolgen natuurlijk.
Als je je wagen hier dan verkoopt is de koper ook nog een verplicht BIV te betalen. Hier heeft de overheid het dan ook niet eenvoudig willen houden: tot 8 PK een vast bedrag van €61.50; Boven de 8 PK is het dan weer afhankelijk van de volgende punten: Pk, Kw en ouderdom v/h voertuig. :?: :?: :?:
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

Lambert, waar heb je deze chip laten plaatsen? zelf zoek ik namelijk een chipper die een s60 2.4 140pk aut uit 2007 kan chippen, vooral koppel vind ik erg belangrijk, maar de nodige pk's is ook leuk!
Sorry, zie nu pas de vraag.... ik heb 2 x laten chippen door mijn Volvodealer Jacob Schaap in Emmeloord
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Gebruikersavatar
arjanjr
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 26.09.2007 - 00:26
Locatie: Katwijk aan zee
Contacteer:

RGiezen schreef:
Boele schreef:doen volvo dealers dit zelf ook, met behoud van garantie? er is bijvoorbeeld een 170pk versie en 140pk, maar aan de gegevens gezien moeten het wel identieke 2.4 5cilinder motoren zijn..
de 140 is een gedetunde 170. Ofwel alleen motormanagement is anders. Bij mij van 140 met BSR naar +/- 190pk. Rijdt super. :P
Hallo daar.... ik zit er ook aan te denken en zie hier veel voorbij komen. verschillende aanraders qua bedrijven en vooral positieve reacties... maar een 140PK die naar de 190PK gaat heb ik niet eerder gelezen. gezien onze overeenkomsten in originele motor [S60 140PK] én regio [voorschoten / katwijk] aan jou de vraag waar jij de chuning hebt laten doen?
--- Volvo S60 --- Edition --- MY2001 --- 140PK ---
Gebruikersavatar
marcvr
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 17.04.2007 - 17:02

marcvr schreef:
bartv70 schreef:Hoi,

)
In Belgie gaat de wegenbelasting naar vermogen en is achteraf tunen een
mooie vorm van belasting ontduiken.
.

Haai Bartv70,
toch even een correctie: je hebt in België een jaarlijkse verkeersbelasting,voor mijn D5, 13 pk, ongeveer € 700.
Dan is er nog de Belasting op inverkeerstelling (BIV): dit is een éénmalige belasting boven op de 21% BTW.
Bij de BIV gebruikt de Belgische overheid de volgende regel: Als het vermogen van een motor uitgedrukt in fiscale paarden (PK) en in kilowatt (KW) aanleiding geven tot een verschillend bedrag, wordt voor de BIV steeds het hoogste bedrag genomen.

Als je je wagen laat tunen na aankoop is dat pech voor de staatskas vermits je je verkeersbelasting en de BIV reeds betaald hebt.
Wel is het ten zeerste aan te raden je verzekeraar op de hoogte te brengen en die kan je dus wel oplichten met alle gevolgen natuurlijk.
Als je je wagen hier dan verkoopt is de koper ook nog een verplicht BIV te betalen. Hier heeft de overheid het dan ook niet eenvoudig willen houden: tot 8 PK een vast bedrag van €61.50; Boven de 8 PK is het dan weer afhankelijk van de volgende punten: Pk, Kw en ouderdom v/h voertuig. :?: :?: :?:

Ik heb hier een blunder van formaat gedropt.
Vanaf 1 september 2007 staat nu in de wetten en reglementen duidelijk vermeld dat tunen verboden is.

bv: wijzigingen remsysteem, motortuning, monteren van een NOS-fles, wijzigigen van originel demper om maar enkele op te noemen.

Voor 1 september sprak de wetgever enkel over "veranderingen aanbrengen aan de motor"
Zodoende klasseerde ik chiptuning niet onder tuning omdat je dan toch niet aan de motor raakt.

Greetz :xcensoredx:
Gebruikersavatar
drraven
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 31.05.2007 - 17:23

Ik heb zelf een opgefokte 343 maar die heeft niets met chipjes en zo te maken, allemaal tuning van de oude school, alles laten uitwegen, balanceren, snelle nokkenas, vliegwiel afgedraaid, en natuurlijk een naar 2.3 liter opgeboorde b21 motor erin die zijn sappen toegediend krijgt van twee dubbele 40mm solex carburateurs, gaat als een achterlijke en is op geen enkele wijze meer geknepen.

Hij vermorzelt de snelste GTI'tjes alsof ze stil staan, ben er zelf zeer goed over te spreken, en nog oldtimer ook :)
440 1.8 Si 80pk '95
V40 1.9 TD 90pk '98
343 2.3 200pk '83
240 Polar 2.0 110pk '92
Sam
5th Gear member
Berichten: 1123
Lid geworden op: 10.05.2007 - 12:24

Edgar schreef:250-300 pk... Dat wordt er helaas niet uit mijn zestienhonderdje diesel gehaald...

Ik ben wel benieuwd wat er straks uitgehaald kan worden qua koppel en PeeKaa's

Ik heb eigenlijk géén idee of ik de auto eerst moet inrijden voordat hij getuned wordt of dat dat gelijk kan...?
140 pk 300Nm, en ja je moet 4-5k km inrijden
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

Sam schreef:
Edgar schreef:250-300 pk... Dat wordt er helaas niet uit mijn zestienhonderdje diesel gehaald...

Ik ben wel benieuwd wat er straks uitgehaald kan worden qua koppel en PeeKaa's

Ik heb eigenlijk géén idee of ik de auto eerst moet inrijden voordat hij getuned wordt of dat dat gelijk kan...?
140 pk 300Nm, en ja je moet 4-5k km inrijden
Sam hij is inmiddels getuned

zie: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14537
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

bartv70 schreef:Hoi,

Ik heb sinds 1 maand een V70 2.4D die door de Belgische Volvo dealer
is getuned.(auto heb ik geimporteerd)
In Belgie gaat de wegenbelasting naar vermogen en is achteraf tunen een
mooie vorm van belasting ontduiken.
Tuning is van Rica en de auto levert nu 198 pk en 420nm.

Auto heeft selected used car garantie ondanks de hete chip.

BartV70
Tja leuk is dat die select used garantie.
Mijn vorige auto gezien in het Drentse.
In gesprek met bestuurder.
Heeft select used garantie.
en blijkt de upgrade die ik heb laten aanbrengen door fasttech nog in het vooronder te hebben.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

Dinsdag a.s. afspraak bij Rica, gaat mijn s60 2.4D Gt van 280Nm naar ruim400 Nm, zal zeker verslag uitbrengen.
wat mij nu duidelijk is is dat motor enbak gelijk zijn aan de D5 en gedowntunede versie is
RGiezen
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 15.04.2006 - 17:33
Locatie: Voorschoten

arjanjr schreef:
RGiezen schreef:
Boele schreef:doen volvo dealers dit zelf ook, met behoud van garantie? er is bijvoorbeeld een 170pk versie en 140pk, maar aan de gegevens gezien moeten het wel identieke 2.4 5cilinder motoren zijn..
de 140 is een gedetunde 170. Ofwel alleen motormanagement is anders. Bij mij van 140 met BSR naar +/- 190pk. Rijdt super. :P
Hallo daar.... ik zit er ook aan te denken en zie hier veel voorbij komen. verschillende aanraders qua bedrijven en vooral positieve reacties... maar een 140PK die naar de 190PK gaat heb ik niet eerder gelezen. gezien onze overeenkomsten in originele motor [S60 140PK] én regio [voorschoten / katwijk] aan jou de vraag waar jij de chuning hebt laten doen?

via www.bsr-sweden.com

kost je 5 minuten ofzo
S60 2.4 190pk LPi Polartic Blue Pearl (2001)
V70 2.5T LPi Black Edition (2008)
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

Hallo daar.... ik zit er ook aan te denken en zie hier veel voorbij komen. verschillende aanraders qua bedrijven en vooral positieve reacties... maar een 140PK die naar de 190PK gaat heb ik niet eerder gelezen. gezien onze overeenkomsten in originele motor [S60 140PK] én regio [voorschoten / katwijk] aan jou de vraag waar jij de chuning hebt laten doen?[/quote]


via www.bsr-sweden.com

kost je 5 minuten ofzo[/quote]

Hallo dan! Voorschoten? dan ga je naar Rica in Wateringen lijkt mij?!
RGiezen
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 15.04.2006 - 17:33
Locatie: Voorschoten

Komt gewoon over de post thuis. Instructie van 3 regels, apparaatje aansluiten en klaar.

Rica verkoopt gewoon producten van BSR, maar vraag me af wat voordeliger is. En als je m gewoon via de post thuis krijgt kun je het doen wanneer het jou uitkomt.
S60 2.4 190pk LPi Polartic Blue Pearl (2001)
V70 2.5T LPi Black Edition (2008)
RGiezen
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 15.04.2006 - 17:33
Locatie: Voorschoten

Maakt ook het verschil tussen € 534 en € 1041 bij Rica. Vind ik een hoop geld voor iets dat ze niet doen, immers de PPC doet alles zelf
S60 2.4 190pk LPi Polartic Blue Pearl (2001)
V70 2.5T LPi Black Edition (2008)
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33107
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

@Bover

Hoe bevalt je chip inmiddels, zuiniger gaan rijden?
En lekker meer power?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14537
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

@Paul:
IK ben iets zuiniger gaan rijden. Maar dan ook komen omdat de motor nu met 17000km is ingedraaid.
Rij nu met geartronic 1:13.3 :(
Voor tuning 1:12 ( let wel met nieuwe auto )
Wat is verbeterd dat de volvo met comfort rijdt en ik meteen reactie voel en heb als ik gas geef. :D

Het is gewoon meer soepeler dan origineel. De algemene klacht van de automaat met geen vermogen onderin is verdwenen.

Ik ben op de rollerbank geweest drie weken geleden. :P
En heb n.a.v die uitslag de koppelkromme bij de tuning fasttech laten verfijnen.

Dus vanaf de 3e versnelling of rond 30km meer koppel en vooral constant vermogen.
Maandag nog een run om te controleren of ik de motor cq automaat geen geweld aan doen.

Het gaat mij vooral om comfort, luisteren naar de voet en wil geen bergen PK's en Newtonmeters.
Wil graag 4 jaar rijden en dat is 250.000km en heb daar nu alle vertrouwen in.

Laat weten hoe de run is verlopen.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

Morgen naar Rica, weet nog niet precies wat ik kan verwachten, weet wel dat ie eerst de rollerbank op zal moeten, zal zoveel mogelijk info van het gehele gebeuren aan jullie berichten betret de verandering die er zullen zijn tov nu 2.4D 130pk Geartronic, vind de auto nu zeker niet traag en geen groot verbruiker gemid 1:16,5
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
bertvolvo
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 05.11.2007 - 19:30

ik rij met een volvo 142 getuned,
b20 blok op geboord naar 2150cc
bewerkte kop met dubdel klep verren (timo motor)Zweden
dubbele weber carburateur
4 in 1 uitlaat
m47 bak koppeling van een 240 turbo
bilstein dempers rondom
verlaagde verren
sperdiff met 4.88 eindverhouding
140pk en 200nm koppel
volgend project 240 turbo
Gesloten

Terug naar “Tuning (niet optisch)”