Stationair toerental: drama!
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
ik heb nu een week m'n 460 1.7 Injection uit 1990, maar wat een ellende. Gisteren heb ik de bougies, bougiekabels vervangen, de stationairregelaar en rotor schoongemaakt, luchtfilter en de slang van het luchtfilterhuis naar de gasklep vervangen (deze was gescheurd). Motor liep als een zonnetje! Maar vanochtend: na starten meteen afslaan. met gas erbij ging het goed, na een minuut liep de motor uiteindelijk 600 toeren dus sloeg niet af. Toen de motor warm was, gewoon netjes, maar ineens toen ik thuis kwam net bleef de motor hangen tussen 1500 en 2000 toeren. Ik snap er geen snars van. Iemand een idee?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 31.08.2007 - 11:48
Maak je gasklep schoon, kijk daarna wat hij dan doet. ( ik heb hem alleen met een doek schoongemaakt en hij loopt al wel een stukje beter )dodew83 schreef:ik heb nu een week m'n 460 1.7 Injection uit 1990, maar wat een ellende. Gisteren heb ik de bougies, bougiekabels vervangen, de stationairregelaar en rotor schoongemaakt, luchtfilter en de slang van het luchtfilterhuis naar de gasklep vervangen (deze was gescheurd). Motor liep als een zonnetje! Maar vanochtend: na starten meteen afslaan. met gas erbij ging het goed, na een minuut liep de motor uiteindelijk 600 toeren dus sloeg niet af. Toen de motor warm was, gewoon netjes, maar ineens toen ik thuis kwam net bleef de motor hangen tussen 1500 en 2000 toeren. Ik snap er geen snars van. Iemand een idee?
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Volgens mij is het inderdaad de gasklep. Auto blijft op elk willekeurig toerental hangen, soms zelfs 3500 (heel fijn als je rustig door een bocht wilt) dus eigenlijk best wel link zelfs. Hoe kan ik die het beste schoonmaken? De gasklep zelf er helemaal uit halen of gewoon open zetten en met een doekje er tussen? En wat voor middel?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 31.08.2007 - 11:48
Ik zou zeggen,
haal eerst de slang die van luchtfilter naar gasklep(huis) gaat eraf,
zelf heb ik daarna gewoon een schone doek door en over de gasklep gehaald.
Probeer dit eerst en kijk dan of hij minder hoog stationair loopt.
Ik hoor het van je.
haal eerst de slang die van luchtfilter naar gasklep(huis) gaat eraf,
zelf heb ik daarna gewoon een schone doek door en over de gasklep gehaald.
Probeer dit eerst en kijk dan of hij minder hoog stationair loopt.
Ik hoor het van je.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
temperatuursensor stuk?????????
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 16.05.2007 - 18:36
als je gaslkep gaat reinigen haal hem der dan helemaal af en maak hem schoon met minimaal remmenreiniger en als het gaat(als je het hebt) speciaal air intake cleaner. en denk eraan nieuwe pakking monteren.
maak je stappenmotor ook schoon! hoort der ook bij. mischien altie blijft hangen je gaskabel eens smeren misschien isdie te vettig en blijftie hangen of gaatie stroef. en gooi eens een flesje injector cleaner in je tank doet wonderen bij die ouwe wagentjes;)
maak je stappenmotor ook schoon! hoort der ook bij. mischien altie blijft hangen je gaskabel eens smeren misschien isdie te vettig en blijftie hangen of gaatie stroef. en gooi eens een flesje injector cleaner in je tank doet wonderen bij die ouwe wagentjes;)
440 B18U 1995, Elec. Ramen+Spiegels, Middenarmsteun, Halflederinterieur Dubbele Remus DTM, Pilot Openluchtfilter, 40MM Verlaagd en Black windows.
290.000KM op de klok.
290.000KM op de klok.