lees de site van de door mij genoemde tuner icm mijn commentaar dan nog eens....Edgar schreef:Een goede tuner heeft daar een verzekering voor
V70 van 140pk naar 175pk?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Ik ga hier niet roepen wat wel en géén goede tuners zijn... op welke fronten dan ook...bart simpson schreef:lees de site van de door mij genoemde tuner icm mijn commentaar dan nog eens....Edgar schreef:Een goede tuner heeft daar een verzekering voor
En toch Bart zou jij je auto ook maar is moeten tunen

Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Hoofdzakelijk Volvo 2, maar heel soms ook Volvo 1, maar goed, doorgaans dus een Volvo.Carfreak schreef:@ Bart: Welke Volvo rijd jij eigenlijk?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 07.08.2007 - 23:27
Mijn broer heeft vorig jaar zijn V70 2.4T laten chippen bij Tunex, en was heel erg tevreden over het resultaat. 225 euro is ook een tijdelijke aanbieding. Heb zelf overal geïnformeerd en ben toen uiteindelijk toch bij tunex uitgekomen. En als je binnen 30 dagen niet tevreden bent over het resultaat chippen ze hem gewoon weer terug naar 140 pk. Een 140 pk is gewoon standaard uit de fabriek een 170 pk maar is teruggechipt naar 140 pk. Als ik de 24e november geweest bent bij tunex, zal ik laten weten of ik tevreden bent over het resultaat.
V70 2.4 140pk model 2001
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33108
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Klopt zitten ook andere remschijven op en misschien grotere intercooler?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
En is het niet zo dat de 140pk 10v is en de 170pk 20v? Er is nogal wat onduidelijkheid daarover. Ook bij de diverse tuningbedrijven is het niet helemaal duidelijk volgens mij.
Hoe zit het nu?
Hoe zit het nu?
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Als je een 2.5 10V hebt is hij 144pk (en van voor half 2000)
De latere varianten waren altijd een 2.4 20V, zowel de 140 als de 170pk
De latere varianten waren altijd een 2.4 20V, zowel de 140 als de 170pk
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 06.10.2007 - 14:41
Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen een orginele volvo-chip en één van een tuningbedrijf.
Zijn de specs. hetzelfde?
Is er iets bekend omtrent het te verwachten brandstofverbruik ná de chip wissel?
Ik overweeg om ook mijn wagen (2.4L/2003/140pk) te laten chippen naar 170 pk.
Zou het chippen ook een oplossing kunnen zijn voor de beschreven problemen in dit draadje ? http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=16083
Zijn de specs. hetzelfde?
Is er iets bekend omtrent het te verwachten brandstofverbruik ná de chip wissel?
Ik overweeg om ook mijn wagen (2.4L/2003/140pk) te laten chippen naar 170 pk.
Zou het chippen ook een oplossing kunnen zijn voor de beschreven problemen in dit draadje ? http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=16083
V70 2003, 2.4L 140 pk
V90 Cross Country, 90th Anniversary Edition 2018
V90 Cross Country, 90th Anniversary Edition 2018
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20649
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
1.Romeo-Lima schreef:Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen een orginele volvo-chip en één van een tuningbedrijf.
Zijn de specs. hetzelfde?
Is er iets bekend omtrent het te verwachten brandstofverbruik ná de chip wissel?
Ik overweeg om ook mijn wagen (2.4L/2003/140pk) te laten chippen naar 170 pk.
Zou het chippen ook een oplossing kunnen zijn voor de beschreven problemen in dit draadje ? http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=16083
Nee de specs zijn niet hetzelfde
2.
Nee het chippen is géén oplossing voor een kapotte ETM.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
- Locatie: Haarlem
Het probleem is volgens mij niet zozeer een kapotte ETM. Meer een gebrek aan NM in combi met toerental, evt koude motor. Het zou mij ook niet verbazen dat dit probleem is verholpen met de chip / tuning. Zit zelf nog even met de andere factoren die meespelen, zoals hierboven genoemd.
V70 - 140pk - 2003
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 06.10.2007 - 14:41
Tuurlijk een kapotte ETM, is een kapotte ETM. Dat is duidelijk. Dat probleem is natuurlijk niet met chiptuning op te lossen. Daar zal gewoon een nieuwe in moeten.
Maar... in de gevallen waar men dus duidelijk een probleem heeft met het vermogen direct ná het wegrolmoment, het trillen van de wagen en het bijna afslaan, zou de oplossing wel eens in de chiptuning kunnen liggen. Het is tenslotte een zware wagen en 140 pk is dan niet echt overdreven veel.
JJDD, je hebt het over te weinig NM i.c.m. met het toerental. Ik denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben.
Als je naar de curve kijkt waarop het verschil is te zien tussen orgineel 140 PK en ná de tuning 170 PK dan lijken de extra NM's pas in de hogere toerentallen te worden afgegeven.
Zie de curve: http://www.rica.nl/chiptuning/showupgra ... &Model=488
Hoe is dit in praktijk?
Weet iemand hier meer van/over?
Maar... in de gevallen waar men dus duidelijk een probleem heeft met het vermogen direct ná het wegrolmoment, het trillen van de wagen en het bijna afslaan, zou de oplossing wel eens in de chiptuning kunnen liggen. Het is tenslotte een zware wagen en 140 pk is dan niet echt overdreven veel.
JJDD, je hebt het over te weinig NM i.c.m. met het toerental. Ik denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben.
Als je naar de curve kijkt waarop het verschil is te zien tussen orgineel 140 PK en ná de tuning 170 PK dan lijken de extra NM's pas in de hogere toerentallen te worden afgegeven.
Zie de curve: http://www.rica.nl/chiptuning/showupgra ... &Model=488
Hoe is dit in praktijk?
Weet iemand hier meer van/over?
V70 2003, 2.4L 140 pk
V90 Cross Country, 90th Anniversary Edition 2018
V90 Cross Country, 90th Anniversary Edition 2018
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een 170pk draait 1500 t/min sneller om daarbij een 10Nm hoger koppel af te geven
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Weinig verschil. En toch schijnt het veel soepeler te lopen. Wat 10nm al niet kan betekenen he? 

Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
- Locatie: Haarlem
Of het verschil weinig is, hangt af van het koppel bij 1500t/m is bij de 140 pk, als dat 10NM is, dan is het verschil wel groot
Wel vraag ik me af hoe je 1500 toeren per minuut sneller kan omdraaien .... als het sneller wordt, dan worden het toch ook meer toeren per minuut??Maar ik weet weinig van de betreffende techniek, dus zit er waarschijnlijk behoorlijk naast.

Wel vraag ik me af hoe je 1500 toeren per minuut sneller kan omdraaien .... als het sneller wordt, dan worden het toch ook meer toeren per minuut??Maar ik weet weinig van de betreffende techniek, dus zit er waarschijnlijk behoorlijk naast.
V70 - 140pk - 2003