Wil een mooi uitlaat eindstukje aan mijn volvo bevestigen middels lassen, accu moet hiervoor los.
moet ik ergens nog mee rekening houden als ik de accu weer aansluit ? een of andere volgorde/procedure ?
ik las in een volvo instructie bij demonteren stuur dat de accu ook los moet (ivm airbag denk ik) nadat stuur verwisseld is dient men contactsleutel eerst in stand II te zetten alvorens de accu weer aan te sluiten.
gr
accu klemmen los ?
- gjburg
- 2nd Gear member
- Contacteer:
hmzz. ik doe nooit zo aan handleidingen lezen.
Ik heb onlangs de accu los gehad en weer aangesloten en de auto gewoon uit gelaten. Niets aan de hand, hierbij heb ik volgens mij de massa als laatste weer aangesloten.
Ik heb onlangs de accu los gehad en weer aangesloten en de auto gewoon uit gelaten. Niets aan de hand, hierbij heb ik volgens mij de massa als laatste weer aangesloten.
V60 2.0 D4 Summum GearTronic / Savile Grey / 2013
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002
PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
- THR33KINGS
- 1st Gear member
altijd min pool eerst daarna plus ivm minste kans op sluiting
- gjburg
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Bedankt, Zal het onthouden.. is gelukkig goed gegaan.
De plus zat alleen lastiger dan de min heb er ook niet bij nagedacht met vast maken.
De plus zat alleen lastiger dan de min heb er ook niet bij nagedacht met vast maken.
V60 2.0 D4 Summum GearTronic / Savile Grey / 2013
Bij loshalen heb je gelijk.THR33KINGS schreef:altijd min pool eerst daarna plus ivm minste kans op sluiting
-
- 7th Gear member
gewoon contact uit,sleutel eruit en dan de polen los halen.
doe eerst een van de ramen open alvorens de accu los te halen,ivm het op slot springen van de deuren bij het opnieuw aansluiten van de accu.
doe eerst een van de ramen open alvorens de accu los te halen,ivm het op slot springen van de deuren bij het opnieuw aansluiten van de accu.
Hé......... regelmatig gedaan, maar deze optie nog niet meegemaakt.Ramon&Ramon schreef:doe eerst een van de ramen open alvorens de accu los te halen,ivm het op slot springen van de deuren bij het opnieuw aansluiten van de accu.
Is dus niet altijd zo.
Maar wel goede tip.
- Fast Roger
- 2nd Gear member
Heb de accu de laatste tijd behoorlijk vele keren los gehad bij het inbouwen van mijn audio installatie. De deuren springen niet op slot maar open op het moment dat de accu weer wordt aangesloten. Maar is wel een goede tip raampje ff open doen.
Maar het op stand II zetten van je contact wordt volgens mij gedaan om piekspanningen te voorkomen bij het aansluiten van de accu. In stand II staat de verlichting aan die piekspanningen voorkomt (is in ieder geval aan mij verteld)
Maar voordat je de accu los maakt moet je toch ook ff 5 minuten wachten na dat je de auto van contact hebt geschakeld? Zo staat het in ieder geval overal in de installatie instructies van volvo.
Maar het op stand II zetten van je contact wordt volgens mij gedaan om piekspanningen te voorkomen bij het aansluiten van de accu. In stand II staat de verlichting aan die piekspanningen voorkomt (is in ieder geval aan mij verteld)
Maar voordat je de accu los maakt moet je toch ook ff 5 minuten wachten na dat je de auto van contact hebt geschakeld? Zo staat het in ieder geval overal in de installatie instructies van volvo.