Volvo-garages

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Henri144
3rd Gear member

Dutch John schreef: Nieuwe topic?
neuh......
Good Old Vierkante Bakken Rule!
Getattooeerd armpje uit het raam en opzien baren maar....:D :headbang:

V70 Classic 2.5 10V-1998 & 245 GLE B230-1992 & 144 B18A-1967

The Dude: 'I once dabbled in pacifism, not in 'Nam of course'

The Big Lebowski Quote Generator
RaoulC
2nd Gear member

Zonder in een maatschappelijke discussie te vervallen moet ik toegeven dat "de jeugd" van tegenwoordig niet veel meer met de handjes kan dan de PS2 bedienen. Uit ervaring weet ik dat er een behoorlijk verschil zit tussen jong en oud wat betreft kennis en motivatie.
Een tweedeling in het forum lijkt me niet geschikt. Ik koos voor een oudere auto omdat ik het een mooi model vond, en daarmee koos ik ook voor de problemen en de vuile handen. En als ik dat laatste niet wil dan zal ik wel naar een monteur moeten gaan of aansluiten bij de nieuwkopers (kon ik dat maar....).
Dealers zitten met het probleem dat ze orderboeken moeten vullen anders zijn ze dealer af. Dat betekend dat ze iedere nieuwkoper in de watten leggen. En tegenwoordig wordt zelfs de lease klant met veel elan behandeld want dat is voor hen ook een order. Verkoop je dan ook nog wat leuke opties dan is de hard-money binnen. Dat is tenslotte wel het geld voor die wel (of niet) werkende personeelsleden overal in het bedrijf.
Falende verkopen worden gecompenseerd in stijgende uurlonen en materiaalkosten op de factuur van de klant die voor service en reparatie komt. En dan gaan we niet meer naar de werkplaats waardoor er minder werk is en men opzoek gaat naar goedkoper personeel, enz, enz.
sinds augustus '11 850 2,5ltr BJ'95 benzine
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
Yvo
Starter

Ik heb nog niet echt een oude maaruh als ik naar karels kijk te nieuwe tonge en zie wat voor personeel daar rondloopt heb ik er wel vertrouwen in. Misschien niet de grootste dealer maar volgens mij wel een van de beste!
Fulaks
6th Gear member

Voor de Vlamingen onder ons (Belgen bestaan binnenkort misschien niet meer...) : Garage Postiaux in Schoten nabij Antwerpen is de beste Volvo-garage van West-Europa ! Ze wordt gerund door 4 broers die geen bloed in hun aderen hebben, maar Volvo-sap. Bovendien zitten ze nog in een Oldtimer-club, ik heb er ook al oude Porsches e.d. op de brug gezien. Ze sluetelen daar met nog meer plezier aan 'de oudjes', terwijl 'de jonkies' ook in de watten worden gelegd. Het is wel een officiële Volvo-garage, maar de mensen daar hebben een hart voor auto's in 't algemeen en Volvo's in 't bijzonder. Geen poespas, geen plichtplegingen, geen grote showroom met koffie en koffiekoeken, geen kortgerokte hostessen maar rechtoe rechtaan monteurs 1ste klas.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Ramon&Ramon
7th Gear member

heb het is even nagezocht of dat inderdaad de beste Volvo garage is van west europa,ik kan er weinig over terug vinden bij Volvo Nederland..
Pat S80
2nd Gear member

Goeie tip, Fulaks, ook in België zijn de volvo-garages inderdaad niet meer wat ze horen te zijn. Ik kan je er al zeker drie opnoemen waar je serieus
'in de zak' gezet wordt... Leuk om te horen dat er nog monteurs zijn die liefde hebben voor het vak. Ook goed voor de collega's uit Nederland want het is niet ver over de grens en de prijzen liggen normaal ook lager.
timtdic
Starter

Wij hebben toch nog regelmatig de wat oudere Volvo's in de werkplaats staan. Ook deze auto's worden met liefde en respecte behandeld. Het storing zoeken is niet altijd even makkelijk en snel als bij de moderne generatie. De problemen worden over het algemeen wel opgelost! Ook wat betreft het leveren van onderdelen doen we ons best, zowel nieuw als gebruikt.
Fulaks
6th Gear member

Ramon&Ramon schreef:heb het is even nagezocht of dat inderdaad de beste Volvo garage is van west europa,ik kan er weinig over terug vinden bij Volvo Nederland..
Is dan ook in België...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
MaGNeT
3rd Gear member

En je auto wegbrengen voor de APK is ieder jaar ook maar weer afwachten.

Mijn vorige auto (geen Volvo overigens);een niet nader te noemen garage trapte (zogenaamd?) door m'n remmen bij een APK keuring waarna ik een rekening van 175 euro kreeg om het te repareren. Bovendien was m'n auto op diverse punten afgekeurd en werd me een rekening van zo'n 1200 euro voorgespiegeld om alles te repareren. Maar ze hadden eventueel ook nog wel een paar leuke occasions staan met een betalingsregeling. Het probleem is; ik kan het niet bewijzen maar het voelt alsof me een oor aangenaaid werd.

Ik probeer nu zoveel mogelijk zelf te doen aan m'n auto maar ieder jaar, voor de APK, moet ik hem toch even uit handen geven :cry:

Ik vond ooit eens een treffend stukje hierover:

APK en andere rommel
Lees verder op:
bron: http://members.home.nl/arend52/apk.htm
polarwittesloep245
3rd Gear member

ik wordt goed behandeld (ja de wagen ook) bij Rutten in Venlo. het maakt wel verschil vind ik wie je aan de balie helpt.
de wagen wordt door een oudere monteur onderhouden die idd als enige daar de oudere types onder handen neemt.
ik zie vaak oudere types daar in onderhoud als 240 740 780.
dan blijft er nog de discussie over het `uurloon`. dat is idd hoger dan een merkloze garage, hoewel ik voor een 15dkm beurt dezelfde prijsopgave kreeg van volvo en vrije garage.
Volvo 240 Blackline-Polar estate, 82kW/112pk, b200f, 03-`93, 300.000km.
Opties: airco, el schuifdak, LM Corona 14"; met Michelin 195/70/14 Energy Saver, ab/cv/so, wintermatten, winterbanden op staal, Volvo veiligheidsrek, bumperstriping, forumsticker, elanden
Afbeelding
Aad A
2nd Gear member

Misschien komt dat omdat Schoten in Belgie ligt. ::wink:
Maar zonder gekheid is niet een van de charmes van een oudere auto rijden ook deeels het zelf onderhouden en het meer kontakt hebben met je onderhoudsadres.
In de streek waar we nu wonen ook nog geen vertrouwd adres gevonden dus als het noodzakelijk is ga ik nog steeds terug naar de mij bekende adressen.
Wat ook zeker kan helpen is het aansluiten bij Autoclub of vereniging.
Deze hebben meestal veel info en kennis is vaak aanwezig in de vorm vam Technische commissie.
In ieder geval veel plezier met het rijden en onderhouden van de soms wat oudere auto.
Fat Rat
5th Gear member

MaGNeT schreef:En je auto wegbrengen voor de APK is ieder jaar ook maar weer afwachten.

Mijn vorige auto (geen Volvo overigens);een niet nader te noemen garage trapte (zogenaamd?) door m'n remmen bij een APK keuring waarna ik een rekening van 175 euro kreeg om het te repareren. Bovendien was m'n auto op diverse punten afgekeurd en werd me een rekening van zo'n 1200 euro voorgespiegeld om alles te repareren. Maar ze hadden eventueel ook nog wel een paar leuke occasions staan met een betalingsregeling. Het probleem is; ik kan het niet bewijzen maar het voelt alsof me een oor aangenaaid werd.

Ik probeer nu zoveel mogelijk zelf te doen aan m'n auto maar ieder jaar, voor de APK, moet ik hem toch even uit handen geven :cry:

APK en andere rommel
Lees verder op:
Om dit soort gein te voorkomen ga ik naar een apk keuringstation.
Je meldt je daar ergens in de ochtend en dan moet je afhankelijk van de drukte even wachten (2 tot 3 keurmeesters fulltime aan de slag.) en dan kan je er gewoon bij staan en terwijl je wagen op de brug staat mij kijken eronder enzovoort...
Enig nadeel is dat ik ongeveer 15 tot 20 euro duurder uit ben dan bij een gewone garage. Voordeel is wel dat omdat deze mannen geen reparaties enzovoort doen ze er geen baat bij hebben om spookproblemen te signaleren.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
volvorider
5th Gear member
Contacteer:

Ramon&Ramon schreef:heb het is even nagezocht of dat inderdaad de beste Volvo garage is van west europa,ik kan er weinig over terug vinden bij Volvo Nederland..
Zoek eens bij Volvo België....
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Belg
2nd Gear member

Postiaux in Schoten heeft wel echt een goede naam in Vlaanderen
240DL/ LPG 116000KM
BJ 1986
MaGNeT
3rd Gear member

Fat Rat schreef:
MaGNeT schreef:En je auto wegbrengen voor de APK is ieder jaar ook maar weer afwachten.

APK en andere rommel
Lees verder op:
Om dit soort gein te voorkomen ga ik naar een apk keuringstation.
Je meldt je daar ergens in de ochtend en dan moet je afhankelijk van de drukte even wachten (2 tot 3 keurmeesters fulltime aan de slag.) en dan kan je er gewoon bij staan en terwijl je wagen op de brug staat mij kijken eronder enzovoort...
Enig nadeel is dat ik ongeveer 15 tot 20 euro duurder uit ben dan bij een gewone garage. Voordeel is wel dat omdat deze mannen geen reparaties enzovoort doen ze er geen baat bij hebben om spookproblemen te signaleren.
Dat idee spreekt mij ook wel aan. Garages hebben toch andere belangen dan ik; ik wil door blijven rijden in deze "oude lullenbak / gangsterbak" zoals hij al liefkozend genoemd wordt door collega's :P...
Als er iets aan mankeert probeer ik het eerst zelf op te lossen (al dan niet met hulp). Sinds ik de Volvo heb word ik noodgedwongen steeds handiger en ik ben daar erg blij mee :)
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”