Ik heb afgelopen week een nieuwe S40 2.0d besteld in Topline uitvoering, en met 17" velgen MET sportophanging.
Nu lees ik op sommige websites dat de sportophanging bij Volvo erg oncomfortabel is en dat je écht alles voelt.
Heeft iemand hier persoonlijk ervaring mee? Ik heb bewust die sportophanging gekozen opdat de auto wat "strakker" rijdt, vnl in de bochten, maar ik hoop dat toch een minimaal comfort overblijft?
mvg
JJGV
Nieuwe S40 - sportophanging
- DeNNiS_
- 4th Gear member
hij zal wel wat steviger liggen ja... wie sportief wilt moet iets confort inleveren..
lijkt me toch duidelijk sportief en confort?? hmmm die combinatie is vrijwel onmogelijk
lijkt me toch duidelijk sportief en confort?? hmmm die combinatie is vrijwel onmogelijk
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
-
- 1st Gear member
Wees gerust, ik rijd al 80k km met een S40 2.0d met 17 inch en sport chassis af-fabriek: is goed te doen. Zo hard als een s-line onderstel van Audi is het bij lange na niet. En het rijdt/stuurt echt heel wat scherper dan 16 inch met standaard onderstel, toen ik het bestelde zat er ook een veerpootbrug voor bij: is dat tegenwoordig nog steeds zo?
-
- 2nd Gear member
Ik vind het op zich wel een lekker onderstel en het stuurt inderdaad lekker strak. Maar ik heb er toch een beetje spijt van. Het is namelijk een nogal rumoerig onderstel. Zeker bij kuilen in de weg of bij het op en afrijden van een drempel hoor je een duidelijke bonk. De dealer zegt dat dit normaal is.
Volvo V50 2.0D Edition II / Brilliant Blue / 17"; Zaurak Diamond Cut / Sport Chassis / Dala Offblack / Bi-Xenon / Premium Sound / 6-CD Wisselaar / Winterpakket / MY2007
-
- 1st Gear member
Vreemd, ik heb dat dus niet, dat gebonk. Ik moet uiteraard wel niet met 50 km/h over een drempel heen knallendionysos1973 schreef:Ik vind het op zich wel een lekker onderstel en het stuurt inderdaad lekker strak. Maar ik heb er toch een beetje spijt van. Het is namelijk een nogal rumoerig onderstel. Zeker bij kuilen in de weg of bij het op en afrijden van een drempel hoor je een duidelijke bonk. De dealer zegt dat dit normaal is.