Over van alles en nog wat...

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Birnie F
2nd Gear member

Dit lijkt mij meer op Topic vervuiling.
Dit topic gaat toch over een remcilinder achter of heb ik het mis?
Praise The Lowered
1st Gear member

Tja, we dwalen wat af... K zal de benaming speciaal voor jou veranderen (als dat lukt)..
Vriendelijke groet,

Maarten

-Volvo Amazon '62-
pieter007
5th Gear member
Contacteer:

idd met zo'n staaf lood een gasbrander

en product dat de tin doet hechten

carrosserie vijl

en een spateltje om het lood te strijken

en tijd en beetje oefening
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
Praise The Lowered
1st Gear member

K heb hier wel een leuk verhaaltje gevonden hoe je moet strakmaken met tin en het zelf verkoperen en verchromen met een accu en een glas met azijn! http://www.tanzuid.nl/sleuteldag18feb2006.html
Vriendelijke groet,

Maarten

-Volvo Amazon '62-
admiral
5th Gear member

Praise The Lowered schreef:Ziet er goed uit "Admiral"! Dus nu zijn die slotbouten weg en is ie helemaal glad?
Auto ook helemaal gerestaureerd zie ik..
Maarre, hoe doe je dat nou met dat tin? Je neemt zo'n dikke staaf tin en een gasbrander?
Zoals je al gelezen had moet je natuurlijk een hechtmiddel hebben en dat is in mijn geval verdund zoutzuur wordt in de loodgieterij gebruikt om zinken dakgoten schoon te makken op de plekken waar gesoldeerd moet worden. Wel daarna goed met warm water spoelen want anders zit er door het zoutzuur een paar uur later roestvoroming op. En de tin is het tin wat de loodgieter gebruikt om zink of lood te solderen, is van een iets andere samenstelling maar met een beetje goede wil gaat dit ook. Heb een lelijke deuk in mijn deur zitten die wordt dus op dezelfde manier met tin opgevuld, 2 comp vulling zou na verloop van tijd geheid barsten door het uitzettingsverschil van de 2 verschillende materialen.

Ben de auto in zover aan het restauren dat deze voorzien wordt van een nieuwe laklaag, tevens nog wat andere technische zaken. Ga binnenkort een verslag op dit forum bijhouden en daar zal de bumper(s) ook in voorkomen.

Ben nu de auto aan het schuren, leuk klusje :redhotevil: :sad1:

Ga niet meer off topic, ik open wel een topic over mijn restauratieverslag, misschien kan het 1 en ander wat hier niet hoort dan overgezet worden moderator :?:
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”