Krasjes in de lak

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Dat is helemaal waar, maar enige voorzichtigheid is geboden, zeker gezien het feit dat de prijs nogal hoog is + dat het voor spijtoptanten moeilijk verwijderbaar is.

Ik heb nog nooit een onafhankelijke test van dit soort spul gezien.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

Ooit, een aantal jaar geleden,
kreeg ik het in mijn hoofd om een poets-bedrijf te gaan beginnen.
Nooit doorgezet.

Maar ik heb wel de mensen van CarTec eens langs laten komen.
Kijken wat zij voor produkten hadden.
Hebben best wel goed spul! Voor allerlei dingen.
Je zou er eens kunnen kijken: www.cartec.nl
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

ik poets mn auto's meestal zelf ( heb een prof. Bosch poetsmachine) en dan gebruik ik bij iepe krassen eerst commandant polijst (van die blauwe tjap) en als het alleen nog maar wasstraat krasjes zijn dan gebruik ik extrem Polishing wax (groene flessen) te krijgen bij automaterialen zaak en zelfs bij Praxis gezien. Dit is en polijstmiddel en wax in 1 en blijft max. een jaar zitten. Alle wasstraatkrassen eruit en als ik 'm 2 lagen behandeld heb, hoef ik de eerste 10 wasbeurten of zo niet eens een spons ter hand te nemen maar spuit ik 'm alleen maar af met(hoge druk en geen warm/heet) water. Ziet er perfect uit. voor de zwarte delen gebruik ik Simoniz bumperblack. Die behandeling meot je wel een paar keer herhalen (iedere 2 weken voor een periode van 2 mnd) voordat het spul echt goed blijft zitten. Met mn nieuwe ph neusje meent iedereen dat-ie net uit de showroom komt (en dat voor een '97 v40 2.0 181.000km)
Gast

Voor de zwarte kunstof delen die wat verkleuren, probeer het eens met Föhn. Je krijg soms het originele zwarte terug.
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

Dit gaat niet helemaal over dit topic.
Maar wie maakt z'n motorruimte wel eens schoon?
De mijne ziet er nog uit als nieuw!
Dus zoals op de foto hieronder:
Afbeelding
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

looking great

waarmee maak je dat schoon?
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
Lucien
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 20.01.2005 - 22:01

Wauw Dennis, dat ziet er puik uit. Reinig je met stoom of hoge druk of....?
Greetz,

Lucien
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

:oops: Met een droge doek... :lol: Echt waar.

Als je dat vanaf het begin goed bijhoud dan moet dat wel lukken.
En als je dingen bij-vult, zoals olie, en je morst, meteen schoon proberen te maken.
Anders gaat het aankoeken.

Maar heb je nou bijvoorbeeld een wat oudere auto.
En vooral als je niet de eerste eigenaar bent.
Dan kan je denk ik wel aan de slag met schoonmaakspullen.
Vooral een goeie ontvetter denk ik, denk maar aan olieresten enzo.
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Denniskl: Met een droge doek... Echt waar.
Echt echt waar?

Ziet er wel zeer puik uit. Zonder conservering?
Bij mij zijn al wat metalen delen aan het corroderen van Airco en startmotor. Die alu-kleurige pijpen bijna vooraan (van benzine inspuiting?), bij S80 2,4 5 stuks, zijn ook een beetje aangekoekt. Is daar nog wat aan te doen?
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

Als het echt niet meer schoon te krijgen is.
Dan zou je ze eventueel ook over kunnen spuiten.
Moet je wel de goeie verf er voor hebben (warmtebestendig)

Maar als ik jou was zou ik iets proberen met een goeie ontvetter.
Als het maar niet bijtend is.
Wat misschien ook wel wil helpen is wasbenzine.
Moet wel je motor koud zijn, lijkt mij.
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
niels.nijsten
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 16.05.2007 - 18:36

zietr goed uit al je hem ook maar zo schoon houd! als je een iets oudere hebt kan je beter wat rotzooi drop hebben bv. van het zweten van de motor is goed voor de motor! en dnek der aan waar vet zit komt geen roest
440 B18U 1995, Elec. Ramen+Spiegels, Middenarmsteun, Halflederinterieur Dubbele Remus DTM, Pilot Openluchtfilter, 40MM Verlaagd en Black windows.
290.000KM op de klok.
WimS60
3rd Gear member
Berichten: 261
Lid geworden op: 29.07.2007 - 20:10

Battlecruiser S80 schreef:Andere vraag:
Als je de auto in de was zet, komt er, hoe secuur je ook werkt, altijd wat was op de kunstofdelen.
Dat kleurt even later zo lekker wit op.
Hoe kan je dat veilig en goed verwijderen?
Met een zacht gummetje (waarmee je potlood van papier gumt) gaat het redelijk, blijft wel een rotwerkje.
niels.nijsten
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 16.05.2007 - 18:36

hoe spuiten jullie de motor eigenlijk schoon? gewoon alstie koud is ofzo?
het is volgens mij namenlijk beter om de moter te laten lopen tijdens het schoonmaken flink inspuiten met ontvetter en dan niet bij luchtinlaat en elec. delen komen met je hoge drukreiniger. der zijn namelijk mensen die de auto uit zetten ALLES natspuiten en dan zeggen hij loopt niet meer.
:lol:
Gebruikersavatar
ufovolvo
4th Gear member
Berichten: 853
Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
Locatie: drenthe
Contacteer:

Gezien de grote hoeveelheid elektronica onder de motorkap maakte ik mee, dat het professionele autoreinigingsbedrijf weigerde de motorruimt schoon te spuiten... Die zullen dat niet voor niets geweigerd hebben...
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Ik zie her het nut niet van in. Zo vuil kan het daar toch niet zijn?

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
Okke
4th Gear member
Berichten: 587
Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42

Een warme motor afspuiten is ook erg slecht...kan de kop van krom trekken. En idd de motor wordt wel vies hoor Joost, het is maar net hoe erg je dat vindt... Ik zou zelf erg voorzichtig zijn met de electronica, spuit ook niet alle vetten eraf die er juist zitten om te beschermen.
V40
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Kijk, dat bedoel ik: hoe belangrijk is een (optisch) schone motor? Er kleven aan het schoonmaken dus enkele risico´s en ik vraag me af of die opwegen tegen het resultaat: een blinkende motor.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Dimi
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 16.09.2007 - 20:57
Locatie: Oost-vlaanderen. Kalken.
Contacteer:

Voor een goede motorruimte reiniging, motor op temperatuur rijden/draaien, alle electrische componenten afschermen met plastic enz...

Innevelen met super degreaser (meguiars) ffe borstelen en schoonspuiten (hogedruk of gewoon uit de darm) Raad persoonlijk aan om gewoon te spoelen met de darm.

Bescherming verwijderen auto starten (terug warm draaien) en beetje helpen met luchtpistool.

Alle kunstof delen met een of andere dressing voor exterieur kunststof.

Let wel dit is voor een vuile tot een extreem vuile motorruimte.

Voor een gewone touch up, kan er een minder agresieve cleaner gebruikt worden.
Vw Corrado 2.0 8v. 1994. project.
Vw Corrado 2.0 16v 1991 project.Weg
Volvo V70 D5 (163pk) 2004. Daily ride.Weg
Ford Mustang 1964 1/2. D code.
Fiat ducato. 2008. Weg.
Dodge Ram 1500 2011. Weg
Renault master 2015. Weg
Volvo 240 estate se 1991.
Renault master 2021.
Volvo V90 t6 recharge 2021.
Gebruikersavatar
steven460
5th Gear member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
Locatie: Almelo
Contacteer:

just my 2cents
Afspuiten is onzin. Goed poetsen met een borstel of anders met een rol papier. WD40 werkt ook aardig onder kap.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Dimi
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 16.09.2007 - 20:57
Locatie: Oost-vlaanderen. Kalken.
Contacteer:

steven460 schreef:just my 2cents
Afspuiten is onzin. Goed poetsen met een borstel of anders met een rol papier. WD40 werkt ook aardig onder kap.
Werkt ook wel idd, maar wd40 word een vettige aantrekkend boeltje met dertijd.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”