Auto ging niet goed over de 2200tr/m ...serieus inhouden op dit toerental. Dus niet vlot rijden.
Niet stotteren maar gewoon minder kracht eens daarboven was hij weer vertrokken.
Dus naar dealer geweest en daar was alles oké volgens hen,ze vonden geen fouten aan monitor dus was alles oké.
Ze hebben er ook een ritje mee gedaan maar technieker voelde niets.
Ik vertrok van bij de dealer en voelde het direct weer.
Dus heb ik maar besloten om zelf beginnen te experimenteren met EGR.
Eerst heb ik van het zwarte potje (zie hier onder op de foto's ) de fiche er af gedaan.
En mijn probleem is plots verdwenen, motor houd niet meer in, rijdt vlot over de 2200tr/m.
Dus heb ik besloten om de klep volledig af te dichten.
Maar nu is de vraag waar ik ze best afsluit.
Ik denk dat het beste is aan het zwarte potje waar de chroom buis vertrekt naar de inlaatspruitstuk.
Of waar de chroombuis in de collector gaat????????????? zie foto's
Hebben jullie er ervaring mee of tips voor afsluiten EGR.



