Ik heb een volvo 480 es, een 1.7 (b1800 es).
Ik had problemen dat deze op 3 cylinders liep.
toen hebben we een scheur gevonden in het in en uitlaatspruitstuk gevonden.
deze is hersteld, verder zijn alle slangen reeds vervangen,
ook de bougies(kabels) en verdelerkap zijn enige tijd geleden vervangen.
nu loopt hij toch weer op 3000tpm als stationair.
en hij prutelt ook nog steeds, toch is de compressie wel goed!
hebben jullie nog een idee?
groeten Robin
480 es Hoog toerental na herstel vacuumlek
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
Ik ken de 480 serie alleen van de buitenkant, maar als er een carburateurmotor in zit: heb je al gecontroleerd of de stationair aanslag schoef niet tever ingedraaid is, en of de omloopspoeiers wel goed zijn afgesteld? (Vooral het pruttelen lijkt op onjuiste sproeierafstelling). Ook kan de "fast idle" instelling (die het motortoerental hoger houdt als hij nog op choke loopt) te hoog staan.
Let wel: dit allemaal op een carburateurmotor. Ik kan dus een vreselijk domme opmerking hebben geplaatst!
Let wel: dit allemaal op een carburateurmotor. Ik kan dus een vreselijk domme opmerking hebben geplaatst!
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
Ik rijd té kort Volvo om hun fratsen te kennen. Op m'n vorige (Nissan Maxima V6 2,0) zat een specifieke "lucht sproeier" die het stationair toerental regelde (gasklep gesloten... er moet dan natuurlijk wel een beetje lucht bij de motor komen, anders slaat die af).
Alleen bleek daar regelmatig de EGR-omloop vuil. Als die vuil was kon je aan de omloopsproeiers draaien tot je een ons woog... hij bleef óf veel te snel óf (vaker) juist veel te langzaam lopen. Uiteindelijk heb ik daar een andere stappenmotor op laten zetten en toen was het - tot ik 'm inruilde - over!
Mogelijk dus ook even in die hoek zoeken...
Alleen bleek daar regelmatig de EGR-omloop vuil. Als die vuil was kon je aan de omloopsproeiers draaien tot je een ons woog... hij bleef óf veel te snel óf (vaker) juist veel te langzaam lopen. Uiteindelijk heb ik daar een andere stappenmotor op laten zetten en toen was het - tot ik 'm inruilde - over!
Mogelijk dus ook even in die hoek zoeken...
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
Moet zeggen dat ík dan nu ook af moet haken. Wordt 't dan toch de dealer?
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Volgens mij moet je eens kijken naar de stelschroef die de bypass van lucht bij de gasklep regelt. Ook kan de spanning op de gaskabel een oorzaak zijn, deze moet echt volledig ontspannen zijn in stationaire toestand. Als het goed is is de klep dan helemaal dicht gekomen.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen