foutcodes uitgelezen

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
The Real Master
3rd Gear member

Hallo,

Wie kan mij helpen.
Vandaag even de foutcodes uitgelezen van mijn volvo.
440 2.0 1994 model

codes zijn
132
313
Wat zijn deze codes en wat moet ik doen om ze weg te krijgen.
Ik heb dit gedaan aan de hand van het volgende probleem bij mijn auto als ik rond de 2000 toeren rijd dan stottert hij ontzettend.

Graag reacties aub.
GR TRM
Volvo_1.6
1st Gear member

1-3-2 Battery voltage too low/high:
Oftwel, dynamo op zijn einde ( start hij moeilijk??)
Spanningsregelaar,
of de accu.

3-1-3 EVAP valve signal absent/faulty (on certain engines)
Dit zou met een vacuumslang te maken hebben, zoals je al leest is dit niet op alle motoren geplaatst, weet zelf niet helemaal waar dit te zoeken op mijn blok.

Dit heb ik van het volvo440 forum afgehaald ( toen deze nog wel bekeken kon worden. )

Ik kamp zelf ook met deze 2 foutcodes, ( en nog 2 andere )

Weet niet of hier een simpele oplossing voor is, maar nu weet je in ieder geval wat die foutcodes betekenen.

Groeten, Michael
The Real Master
3rd Gear member

Dynamo heeft in de vakantie wel problemen opgeleverd ivm vast zitten waardoor de snaar niet meedraaide en zodoende verbrand is deze snaar vervangen en het draaiende deel vervangen op vakantie.

De man die dit heeft vervangen heeft aangegeven dat de dynamo te zwak is voor de auto omdat de airco later is opgebouwd (dit is wel gewoon bij de dealer gebeurd) maar de dynamo is naar mijn idee niet vervangen.

Tja vacuumslang code ?? geen idee er lopen zoveel slangen en snoeren daar onder de motorkap dat ik echt geen idee heb waar ik moet kijken.

Iemand misschien een schema of foto waar de desbetreffende slang op staat ??

Ik heb trouwens geen opstartproblemen altijd starten en lopen (ff afkloppen uiteraard)

Gr.TRM
Volvo_1.6
1st Gear member

Als het goed is kan je zien hoe het zit met foutcode 1-3-2.
Meet je accu na, als de motor niet draait en als de motor wel draait.

hij moet zowiezo op 12volt staan bij stilstaande motor en alst goed is bij een draaiende motor boven de 13 volt ( verbeteren als dit fout is graag :oops: )

En het vacuumslangetje is een hard plastic slangetje, naar mijn weten moet hij naast het slangetje zitten voor je MAP sensor ( op spruitstuk )
Maak anders even een foto van jou blok. misschien kan ik het je aanwijzen ( heb zelf een 1.6 blok en weet me god niet waar hij zit ) misschien is hij bij jou wel duidelijk zichtbaar
The Real Master
3rd Gear member

Ik zal morgen ff een foto schieten van mijn blok aangezien het nu pikkedonker is word dat niet veel soeps.

Wellicht dat iemand een foto heeft van een 2.0 liter blok met airco van het boujaar 1994

Dat van de accu zal ik ook proberen morgen ff op te laten meten, ik heb zelf geen multimeter ::(
YannickvanRooyen
4th Gear member

13.8 volt = laadstroom
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”