Mijne wel!
En al sinds ik hem heb(2 jaar)...slaat altijd aan, maar soms pas na 4 seconden.
En daar sta je dan met je mooie Volvo op het werk, tussen allerlei andere brikken :?
Startmotor gaat rond en na 4 seconden pas; Vroemm.
Wat doe ik verkeerd?
Draai ik de sleutel te snel in stand 2?
(vaak probeer ik eerst te wachten; sleutel in stand 1 en starten wanneer de pomp niet meer zoemt)
Soms denk ik dat het ligt aan het inparkeren...wanneer ik 1 a 2 keer heb moeten insteken, benzine in de leidingen?.
In juni nieuwe bougies gehad en de accu zou nog goed moeten zijn.(auto van juni 2002).
Het lijkt mij ook sterk dat het de, veelgehoorde, antennering is.
Hoe kan dit toch? Vanmorgen start hij weer in 1 keer :oops:
Dit lijkt mij een Volvo probleempje..heb bij mijn 'Duitse'auto's nooit startproblemen gehad.
Een zich ergerende Jos :x
Slaat jouw x40 soms ook slecht aan?
- HANS144
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 06.11.2005 - 15:09
- Locatie: kop van noord holland
- Contacteer:
waar moet het heen als 4 seconden al te lang
is om je auto te starten :roll: :roll:
is om je auto te starten :roll: :roll:
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Bij mij duurt het niet zo lang, maar wel langer dan een aantal gloednieuwe autos waar ik in heb gereden. Vind ik zelf niet zo vreemd, tot nu toe is ie altijd nog gewoon gestart, dat lijkt me het belangrijkst.
- josas
- 4th Gear member
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22
Nee, het is niet erger bij koud weer, maar het gebeurd wel altijd bij een koude start, dus ook zomers.
4 Seconden is niet een halszaak, dat begrijp ik ook wel, maar de meeste auto's die, bij mij, na werktijd wegrijden, slaan meteen aan en dan zie je toch soms mensen kijken naar mijn auto zo van: "Nou.."...( althans, dat denk ik)
Plus het feit dat ik bang ben dat hij me dadelijk helemaal in de steek laat.
Misschien des Volvo's dan toch?
4 Seconden is niet een halszaak, dat begrijp ik ook wel, maar de meeste auto's die, bij mij, na werktijd wegrijden, slaan meteen aan en dan zie je toch soms mensen kijken naar mijn auto zo van: "Nou.."...( althans, dat denk ik)
Plus het feit dat ik bang ben dat hij me dadelijk helemaal in de steek laat.
Misschien des Volvo's dan toch?
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Nou nee, volgens mij hoort het niet zo lang te duren. Hij hoeft niet meteen bij de eerste slag aan te slaan, maar 4 seconde lijkt me wel erg lang. Misschien toch eens bij de kwikfit (of iets soortgelijks) langs om je accu te laten controleren? Als dat het is ben je eenvoudig weer klaar en zo'n controle kost niets.
- Alex
- 2nd Gear member
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 18.04.2005 - 15:53
Ik rij door de weeks voornamelijk korte stukjes en mijn auto slaat elke ochtend/middag warm of koud maakt niet uit gewoon snel aan (1 sec. ofzo). Accu is ruim een jaar oud.
Misschien ligt het aan de manier van starten? Geef je gas bij ofzo (dat doe ik iig niet)?
Misschien ligt het aan de manier van starten? Geef je gas bij ofzo (dat doe ik iig niet)?

2012 Volvo V40 T4 Summum
2007 Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet
1998 Volvo V40 T4 Luxery Line
1996 Ford Escort 1.6
2007 Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet
1998 Volvo V40 T4 Luxery Line
1996 Ford Escort 1.6
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
De v40 bi-fuel van mijn pa slaat ook slechter aan dan andere auto`s. Het lijkt dan net of de motor geen brandstof krijgt. Wat wel belangrijk is volgens mij pa is, eerst de sleutel op contact draaien, dan de gordel om doen. De lampjes op het dashboard zijn dan uit, en start dan de auto.
Mijn s40 diesel heeft geen enkel probleem met starten. Pakt hem altijd direct.
Mijn s40 diesel heeft geen enkel probleem met starten. Pakt hem altijd direct.
- Alex
- 2nd Gear member
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 18.04.2005 - 15:53
Mja.. in feite doe ik niets. Koppeling in en rem erop. Geen gas. Misschien dat je juist door gas geven de motor beetje verzuipt ofzo :?:
Of ik gelijk start of wacht tot de brandstofpomp (dat is dat gezoem?) 'klaar' is maakt niets uit.
Of ik gelijk start of wacht tot de brandstofpomp (dat is dat gezoem?) 'klaar' is maakt niets uit.
2012 Volvo V40 T4 Summum
2007 Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet
1998 Volvo V40 T4 Luxery Line
1996 Ford Escort 1.6
2007 Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet
1998 Volvo V40 T4 Luxery Line
1996 Ford Escort 1.6
- josas
- 4th Gear member
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22
Nou, ik weet niet waar het vandaan komt, maar ik geef nul komma nul gas tijdens het starten.
Ik heb een automaat en deze staat netjes op de handrem en in P.
Ik zal de tip van de vader eens proberen...contact en gordel om.
Ik heb een automaat en deze staat netjes op de handrem en in P.
Ik zal de tip van de vader eens proberen...contact en gordel om.
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options