Spinnende wielen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Ik maakte er in een ander topic al een opmerking over. Mijn voorwielen spinnen erg snel door bij optrekken. Zelfs met DSTC ingeschakeld.

Vraagjes: hebben jullie dat ook? Is DSTC niet juist bedoeld om dit tegen te gaan. Slijten de voorbanden niet bovenmatig snel op een V70?
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
C 30 T5
4th Gear member
Berichten: 808
Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41

Het systeem blijft wat gering wielspin toestaan het reduceerd niet 100% terug, als het niet zou werken zou het nog erger of meer zijn.
Regelmatig optrekken tegen de slipgrens kost rubber is meer een kwestie van rijstyle.
Gebruikersavatar
steven460
5th Gear member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
Locatie: Almelo
Contacteer:

probeer eens met stationair koppel weg te rijden.
Koppel bij stationair lukt het niet om met spinnende wielen weg te rijden.

Met 2000 toeren is het een koud kunstje :)
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Stationiar wegrijden? Ga ik proberen!
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Dimi
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 16.09.2007 - 20:57
Locatie: Oost-vlaanderen. Kalken.
Contacteer:

Denk dat elke volvo wel last heeft van wheelspin, hangt gewoon af van je rechtervoet.

Mijn D5 Heeft er op een bepaalde manier ongelooflijk veel last van :silly: .

Moet wel zeggen bij droog wegdek valt het zeer goed mee, enkel durft ze nog eens streepjes trekken in 2de versnelling (heb ik vooral als ik gewoon normaal vertrek en in 2de snel wil optrekken dat ze nog ffe slippen)

Bij nat wegdek (bv met dit dagelijkse belgische regenweer) kan het gebeuren dat ze in 3versnelling nog begint te slippen.

Dieselpower :D

Dit is nog ongetuned, denk na nieuwjaar chip laten plaatsen of management laten aanpassen.

En banden tja, zal blij zijn als de michelin's er van onder zijn, terug mijn vertrouwde banden eronder (scheelt een enorm pak in wheelspin ook)
Vw Corrado 2.0 8v. 1994. project.
Vw Corrado 2.0 16v 1991 project.Weg
Volvo V70 D5 (163pk) 2004. Daily ride.Weg
Ford Mustang 1964 1/2. D code.
Fiat ducato. 2008. Weg.
Dodge Ram 1500 2011. Weg
Renault master 2015. Weg
Volvo 240 estate se 1991.
Renault master 2021.
Volvo V90 t6 recharge 2021.
Gast

Zit in het merk en type banden!
Gebruikersavatar
Garfield
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ach, niet alleen Volvo hoor.
Met mijn Audi (140pk / 320Nm) kost het in dit natte seizoen t/m de 3e versnelling geen moeite om de banden door te laten slaan (zowel zomer- als winterbanden). Bij het pittig wegrijden is het af en toe een beetje lastig, hij heeft een hele korte 1e versnelling. Kwestie van iets minder lomp zijn en de bandjes houden hun grip :-)
Groet,

Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Gebruikersavatar
BlackSapphire
6th Gear member
Berichten: 4157
Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
Locatie: Keistad

Tja, het is eigenlijk al gezegd: je kunt je banden heel gauw laten slijten. Je rechtervoet is daar toch vooral debet aan. Ik ben eerlijk gezegd zelf niet zo'n type die dagelijks de 5000 rpm wil halen (diesel), dus ik heb nauwelijks ervaring met doorslaande wielen. :king: Toch vind ik het wel apart dat het gebeuren kan met DSTC aan.
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Gebruikersavatar
gertsan
3rd Gear member
Berichten: 444
Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04

Ik heb dan wel een automaat, geartronic, maar wel wat meer PKs maar ik moet toch bij droog weer echt helemaal doortrappen en dan hoor ik wel dat hij spint maar grijpt de DSTC in. Ook bij nat weer moet ik toch echt doortrappen, bij gewoon tot pittig rijden spint hij echt niet. ik heb wel 235 mm er op liggen. Maar ik zou het toch eens bij de garage navragen!
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

AlexV70 schreef:Zit in het merk en type banden!
Wat monteert Volvo af fabriek dan?
Ik heb Pirelli P6000's.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Het ligt ook aan het wegdek: als de weg licht stijgend is, komt er nóg meer druk op de achterwielen, waardoor voorwielspin heel snel optreedt.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

AlexV70 schreef:Zit in het merk en type banden!
Michelin Premacy monteren :D
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Die heb ik ook, maar dan doet het zich net zo goed voor.

Het is gewoon een standaardprobleem voor een voorwielaangedreven auto met veel pk's.
Bij een stoplichtsprintje moet je telkens met weinig gas de auto laten optrekken; rijdt ie eenmaal dan kan het gas erop om de "tegenstander" finaal in verwarring te brengen.

Maar die ene keer dat je dat vergeet, spint ie, zeker met een hellend of nat wegdek.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

Battlecruiser S80 schreef:Die heb ik ook, maar dan doet het zich net zo goed voor.

Het is gewoon een standaardprobleem voor een voorwielaangedreven auto met veel pk's.
Bij een stoplichtsprintje moet je telkens met weinig gas de auto laten optrekken; rijdt ie eenmaal dan kan het gas erop om de "tegenstander" finaal in verwarring te brengen.

Maar die ene keer dat je dat vergeet, spint ie, zeker met een hellend of nat wegdek.
Ik heb met de Dunlop winterbanden meer last van spinnen dan met de premacy :roll:

Maar dat kan ook komen dat de Michelin zomer banden 225 45 17 zijn en de Dunlop winter banden 205 55 16 :wink:
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik zal wel weer als een bejaarde wegrijden of zo, maar ik heb sinds ik de wagen heb, nu ruim 2 jaar, nog NOOIT gehad dat de wielen doorslipten. Geloof het of niet. Zelfs niet met de caravan er achter! Ik ga dan ook met Ton mee dat de juiste dosering gas en het gebruik van de koppeling (vliegwiel dus ook zijn werk laten doen, zit er niet voor niets in) problemen met doorslaan kunnen voorkomen. Behalve de al genoemde Michelin Premay, heb ik er nu Pilot Sport onder zitten.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
bardos
3rd Gear member
Berichten: 407
Lid geworden op: 06.02.2007 - 11:15
Locatie: Drenthe

Maar dat kan ook komen dat de Michelin zomer banden 225 45 17 zijn en de Dunlop winter banden 205 55 16
_________________
Zou eigenlijk niet kunnen omdat je meer druk per vierkante cm hebt met je Dunlops.
't Zal dus ook met het profiel samenhangen.
Toen ik de V70 kreeg lagen er voor nieuwe Flamigo's onder, die bij de verkeerslichten aardig konden slippen. Later met Turanza's voor kwam het nog nauwelijks voor. Sinds vandaag liggen er Primacy Alpins onder; kan hier dus nog niets over zeggen!
Max
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
Gebruikersavatar
bardos
3rd Gear member
Berichten: 407
Lid geworden op: 06.02.2007 - 11:15
Locatie: Drenthe

Ik zal wel weer als een bejaarde wegrijden of zo,
Nee Erwin, wij in het Noorden hebben gewoon minder haast.......
Max
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Niet dat wij ooit wielspin hebben...
Gebruikersavatar
bardos
3rd Gear member
Berichten: 407
Lid geworden op: 06.02.2007 - 11:15
Locatie: Drenthe

Niet dat wij ooit wielspin hebben...
Citybike????? : =;
Max
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Misschien nog wel even noemenswaardig: Toen ik de wagen kocht met 165.000 op de teller zaten de banden er onder die ik 2 weken terug heb laten vervangen. Met 248.000! Ik heb dus 83.000 kilometer gereden, met 1 winterseizoen op winterbanden, dus trek er voor het gemak even 13.000 km vanaf, dat is het dus mogelijk om 70.000 te rijden met een set (goede) banden. Oja, de banden waren bij aankoop van de auto niet nieuw en ik wissel geregeld de banden van de achterkant naar de voorkant en terug.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”