Heb begin dit jaar een complete V50 2.0d gekocht, zo compleet dat er zelfs een standkachel in zit.
Vanmorgen ruiten bevroren (ongeveer 4 graden gevroren) en denk bij mezelf, doe de standkachel maar eens aan.
Na een kwartier de standkachel horen bulderen had ik twee kijkgaatjes van ongeveer 20 cm.
Weet iemand hoelang de standkachel aan moet en hoeveel wamte ie moet geven, of heb ik iets verkeerd gedaan met de instelling van de verwarming??
Standkachel
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 23.07.2007 - 21:49
De timer moet van tevoren ingesteld worden op de te verwachte VERTREKTIJD, de computer rekent dan zelf de tijd uit waarop de standkachel moet aanslaan en houd zelfs rekening met een lichte wijziging in de vertrektijd.



Meten is weten, als je weet wat je meet !!
- xc90t6
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
- Locatie: Onbekend
- Contacteer:
En hij meet continue de tempratuur. Dus als het -20C is en je gaat om 8:00 vertrekken dan start die om 6:00 maar als 't 4C dan gaat die pas om 7:30 aan bijvoorbeeld.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
- OracleDBA
- 4th Gear member
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 07.11.2007 - 09:04
- Locatie: Zuid-Holland
Nog even over dat bulderen... Ik wil in mijn volgende Volvo ook parkeerverwarming, maar zie toch wel wat berichten over het geluid
Als ik 's ochtends vroeg de auto instap is het akelig stil in de straat, dus ieder geluid zal opvallen vrees ik. Maar als het geluid van parkeerverwarming vergelijkbaar is met een stationair draaiende benzine auto met een goede uitlaat
dan kan ik daar we mee leven...
Kun je dat 'bulderen' nog wat verder omschrijven?


Kun je dat 'bulderen' nog wat verder omschrijven?
Richard
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
- xc90t6
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
- Locatie: Onbekend
- Contacteer:
Het bulderen klinkt een beetje als een heel stille stationair draaiende motor. Misschien kan ik 't een keer opnemen.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
- OracleDBA
- 4th Gear member
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 07.11.2007 - 09:04
- Locatie: Zuid-Holland
Dat klinkt gelukkig wel acceptabel. Ik was even bang dat het bulderen te vergelijken was met een 35 jaar oude diesel. Ik zal het een keer bij de dealer gaan beluisteren.
Richard
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40433
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
zie ook >>>>>KLIK<<<<<
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- OracleDBA
- 4th Gear member
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 07.11.2007 - 09:04
- Locatie: Zuid-Holland
Bedankt Ben, ik had dat topic nog niet gevonden. Ik ben er wel uit geloof ik: als het echt tegenvalt qua geluid, kan ik de auto altijd nog 25 meter verder parkeren, waar in elk geval mijn buren geen last meer hebben. Het gaat mij voornamelijk om de veiligheid, ik moet nu regelmatig 'om de hoek' even stoppen omdat mijn ruiten na het schrappen compleet dicht zitten aan binnen en buitenkant. En de motor stationair warm laten draaien vind ik gewoon geen optie.
Kortom: gewoon in laten bouwen die handel!
Kortom: gewoon in laten bouwen die handel!
Richard
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch