1991, 440 DL 1700 dieselt na?

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
mighty_myte
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 14.11.2007 - 23:03

Sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een witte 440.
Gekregen van een vriend, kostte me 200 euro om hem gekeurd
te krijgen. 125 euro lassen rotte dorpel en spatbordrand, 50 euro APK,
een benzinedop en ruitenwisser.
De verwarming deed het niet omdat de radiator verstopt zat.
Ik heb de aan- en afvoerslangen van de kachelradiator omgedraaid en
het vuil is losgekomen, het is nu lekker warm.

Het probleem:

Na een stuk rijden, als hij goed warm is geworden
wil hij vaak nabokken als ik de sleutel op 0 draai.
Net alsof hij afslaat als je het niet wil,
alleen wil ik dan wel dat hij afslaat. :P

Ik krijg het idee dat hij nadieselt, of het is zo dat de
ontsteking niet wordt uitgeschakeld maar de brandstofpomp.

Misschien is het het vermelden waard dat hij te
hoog stationair draait als hij op temperatuur is.

Klinkt dit probleem bekend voor iemand?
Gebruikersavatar
The Real Master
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 27.07.2006 - 17:17
Locatie: Salland

Hoi is dit een 1.7 carburateur motor ?
Dan zul je het schroefje waar je bij kunt komen met een lange schroevendraaier via de bovenkant van het luchtfilterhuis wat lager moeten draaien, tot je een betere toerental krijgt tussen de 900 en 1000.
mighty_myte
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 14.11.2007 - 23:03

ok, lijkt me goed te doen.
't is idd een carburateur. moet het luchtfilterhuis eraf?
heeft misschien iemand een plaatje met overzich van alle onderdelen van de carb?
Gebruikersavatar
The Real Master
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 27.07.2006 - 17:17
Locatie: Salland

[quote="mighty_myte"]ok, lijkt me goed te doen.
't is idd een carburateur. moet het luchtfilterhuis eraf?
heeft misschien iemand een plaatje met overzich van alle onderdelen van de carb?[/quote
In principe hoeft het luchtfilterhuis er niet af, als je schroevendraaier maar lang genoeg is.
Je zult het filterhuis er wel op moeten laten omdat je anders nooit hoort of hij beter in de toeren loopt je kan dit dan ook beter doen als hij gewoon loopt.
Wellicht moet je ook je carb even schoonmaken.

Ik heb dit probleem met mijn eerste 340 ook gehad en als ik het me nog goed kan herinneren heb ik het op deze manier opgelost.

Anderen misschien andere iedeetjes hierover :?:

Gr.TRM
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

De mijn dieselt al 18 jaar na..........
Krijg je niet weg, ik tenminste niet, ook niet met stationair afstellen.
Ligt ook niet aan de benzine.

Je zou wat "koudere" bougies kunnen proberen, maar dan heb je ook kans dat hij wat meer verbruikt.
Je bougies zullen wel een witte punt hebben denk ik. Bij "koudere" bougies zal dit koffie-met-koffiemelk-melk-bruin moeten zijn, dan is het goed.

Wim
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
mighty_myte
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 14.11.2007 - 23:03

er zitten kersverse bougies in. zal eens kijken hoe ze er uit zien.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”