Deze week is mijn S40 besteld. Heb nog geen auto in't eggie met cordelia 16"wielen gezien. Wie kan hier een paar plaatjes plaatsen van zijn/haar volvo s40/v50 met cordelia wielen posten? (full car&ingezoomd) Alvast bedankt.
[edit]Ik zie al de "Volvo V50 Maple Red Pearl", maar posten is altijd welkom.[/edit]
Cheers,
Derk
P.s.: Linkje naar je website mag ook natuurlijk.
S40 1.6D Edition I & Mobility Line/Black Stone solid/Dalarö Off Black/Off-Black/16" Cordelia/Verwarmbare zitplaatsen/bluetooth
Hier een foto van de S40 (ed 1) van mijn collega op 16"Cordelia
Persoonlijk vind ik deze velgen net iets te klein heb heb daarom zelf voor 17' Spartacus gekozen. (Nog 2 weekjes)
Als je in de folder of op de site van volvo kijkt zien de Cordelia 's er stoer uit maar in real life vond ik ze erg tegenvallen. Als ik voor 16" moest gaan zou ik voor Caligo's gaan.
Bedankt voor de berichten en foto! Enorm geholpen. 17" is idd. mooier, maar op een gegeven moment houdt het op hè? (had liever verw.stoelen) Overigens kan ik de Caligo's niet vinden om te kiezen. Volgens mij van een vorig/ander type Volvo? Denk dat ik bij de Cordelia's blijf.
Ook suc6 met w88, ik mag nog een week of 5...
In bestelling:S40 1.6D Edition I & Mobility Line/Black Stone solid/Dalarö Off Black/Off-Black/16"; Cordelia/Verwarmbare zitplaatsen/bluetooth
Ik kon kiezen tussen 16" en 17", was met "summum" dezelfde prijs... Ben dus toch voor de Cordelia's gegaan, omdat ik ze vooral héél mooi vind, maar ook omdat de dealer me een 17" niet echt aanraadde: je zou toch heel wat rijcomfort verliezen met een 17" in vergelijking met de 16"...
Waar halen ze dat nou vandaan? Zo veel rijcomfort die je mist met 17inch t.o.v. 16 inch?
Ik ben toch wel heel erg benieuwd of je dat dan ook zelf hebt meegemaakt?
Nu weet ik dat de kwaliteit van sommige wegen inderdaad niet erg hoog is en dat daarom Volvo in Belgie een summum op 16 inch kan afleveren.
Maar als ik in Belgie rij met 17inch wielen heb ik echt nergens last van hoor!
Maar goed, gaan geloof ik hier dan op een andere discussie over.
Maar voor die 250 euro meerprijs wordt hier gewoon geadviseerd het te doen!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Echt Paul, er was geen meerprijs voor 17" hoor, ik heb 16" gekozen omdat de dealer me dat echt aanraadde. Ze zeiden me dat de wagen veel 'harder' loopt met 17"... Plus, nog een argument (wat ik minder belangrijk vond), was dat de kostprijs voor nieuwe banden later veel hoger ligt op de 17".
Zelf kan ik nog niet vergelijken, natuurlijk, maar ik ben nu eigenlijk wel heel nieuwsgierig of dit klopt, want nu begin ik te twijfelen of ik toch niet beter voor de 17" was gegaan...
Paul schreef:Waar halen ze dat nou vandaan? Zo veel rijcomfort die je mist met 17inch t.o.v. 16 inch?
Ik ben toch wel heel erg benieuwd of je dat dan ook zelf hebt meegemaakt?
Nu weet ik dat de kwaliteit van sommige wegen inderdaad niet erg hoog is en dat daarom Volvo in Belgie een summum op 16 inch kan afleveren.
Maar als ik in Belgie rij met 17inch wielen heb ik echt nergens last van hoor!
Maar goed, gaan geloof ik hier dan op een andere discussie over.
Maar voor die 250 euro meerprijs wordt hier gewoon geadviseerd het te doen!
Rij privé met een V50 1.6d met 16inch en voor de zaak een V50 1.6d met 15inch. En jawel, dit voel je wel degelijk. 15inch lijkt zachter afgeveerd.
Moet er wel bij vertellen dat privé "oud" model is en de zaak nieuw model (slechts 250km)
15 inch is hier niet eens leverbaar! Dus daar kan ik niet overoordelen, maar wij hebben 16 inch Winterbanden en 17inch zomerbanden. 17inch rijdt veel strakker en ik stuiter niet zo snel met hoge snelheid over drempels en dergelijke. Daar merk ik dus geen comfort verschil mee, maar op de snelweg merk je geen verschil tussen 16 en 17inch. Behalve in de bochten dat hij strakker ligt.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
Wat ik trouwens wel merkte met de XC van mijn vader dat ik door Belgie gewoon kon rijden alsof er geen gaten in de weg zaten, (dat was met 17inch zomerbanden).
Paul schreef:Wat ik trouwens wel merkte met de XC van mijn vader dat ik door Belgie gewoon kon rijden alsof er geen gaten in de weg zaten, (dat was met 17inch zomerbanden).
Maar de wangen van de banden op een XC70 zijn waarschijnlijk wat hoger dan de 50 die op een V50 met 17" wielen liggen..
On-topic: ik merk wel wat verschil (heb met 16" gereden en heb nu 17"), maar om nou te zeggen werelden van verschil...nee. Rijdt wel wat strakker met 17", het is gewoon wat je zelf het belangrijkst vindt.
17" afraden is wel sterk, mij dealer zegt gewoon dat de combinatie van 17" en dynamic Niet aan te raden is (verlies van comfort van meer dan 30%), maar als ze er standaard onder zitten moet je ze zeker wel nemen (het oog wil ook wat).
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
@kmser: Heb Dynamic + 17" en totaal geen last van!
@Veerle: Inderdaad meerprijs van 25€-50€ per band (afh van merk en ook ferm afh van bandencentrale). Dus op 4 banden 17" heb je er 1 à 2 16" extra. Het hangt allemaal af wat je mooi vindt en wat je er voor over hebt natuurlijk, maar ik heb mer er alleszins niet voor ingehouden.
En nu doen jullie me weer twijfelen.... De C30 is besteld met Cordelia's, maar twijfel nu of 17" toch niet mooier zou zijn... Met 'Summum' was er voor 17" geen meerprijs. Hoop dat die Cordelia's echt mooi staan onder mijn C30, anders.... Zucht... Kiezen is toch moeilijk hé, ::?
BeePke, die velgen op jouw avatar, zijn dat die 17" Serapis? Want die zien er dus ook keisjiek uit, hé. ***twijfel***twijfel***
Veerle, da zijn inderdaad Serapis-velgen (std op R-Design) maar dacht niet dat die bij de std velgen zitten. Je kan altijd vragen in de garage. Trouwens het is wellicht nog niet te laat om de velgen te wijzigen... nu ga je nog meer twijfelen