240 turbo gevonden

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jessev40
3rd Gear member
Berichten: 284
Lid geworden op: 13.09.2004 - 13:18
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

He hallo, nee ik zit niet in het verkeerde tabblad.. ik ben namelijk op zoek naar een 240 turbo en ik heb er een gevonden voor een denk ik mooie prijs aleen ik wil wat meer weten van deze auto en van de 240's in het algemeen, waar moiet je op letten en wat zijn dingen die geld gaan kosten. volgend jaar is het een oldtimer hij is uit 81 ( dus een van de eerste turbo's) zijn er manieren om te kijken wat er met die auto allemaal is gebeurt eigenaaars / onderhoud enz

ik hoor het graag

grt Jesse
V40 1.8 16v // 244 TIC - soon equiped with KMS!!!!! ('81)
life's a gamble, and we're all dice!
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20547
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

jesse schreef:ik ben namelijk op zoek naar een 240 turbo en ik heb er een gevonden voor een denk ik mooie prijs aleen ik wil wat meer weten van deze auto en van de 240's in het algemeen, waar moiet je op letten en wat zijn dingen die geld gaan kosten. volgend jaar is het een oldtimer hij is uit 81 ( dus een van de eerste turbo's) zijn er manieren om te kijken wat er met die auto allemaal is gebeurt eigenaaars / onderhoud enz

ik hoor het graag

grt Jesse
Ja, Ja,
Ook al op zoek naar een 240 en dan nog wel een Turbo.
Kijk even op de Weblog van Volvorider (Hier ook op het forum actief). Die heeft op veel vragen al een antwoord.

En pas op met een '81-er die kunnen vaak op de vreemdste plaatsen doorgeroest zijn.

Voor vorige eigenaars, probeer het bij de garage waar ie in onderhoud is geweest. (Zal moeilijk zijn met zo'n auto) of anders via de RDW. Die hebben een speciale service om huidige eigenaren met vorige eigenaren in contact te brengen. (niet gratis en afhankelijk van het feit of de vorige eigenaar dat wil.)

En voor veel meer 244/245 Turboplezier www.volvolvo.nl
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Robbert242DL
2nd Gear member
Berichten: 139
Lid geworden op: 10.04.2005 - 17:01
Locatie: Etten-Leur

jesse schreef:He hallo, nee ik zit niet in het verkeerde tabblad.. ik ben namelijk op zoek naar een 240 turbo en ik heb er een gevonden voor een denk ik mooie prijs aleen ik wil wat meer weten van deze auto en van de 240's in het algemeen, waar moiet je op letten en wat zijn dingen die geld gaan kosten. volgend jaar is het een oldtimer hij is uit 81 ( dus een van de eerste turbo's) zijn er manieren om te kijken wat er met die auto allemaal is gebeurt eigenaaars / onderhoud enz

ik hoor het graag

grt Jesse
Vooral de Turbo zelf moet je goed controleren of deze niet gescheurd is.
Daarnaast roest! Kijk bij de volgende punten zeker:
- achterklep open en achter de bekleding kijken bij de wielbakken waar het reservewiel zit (sedan)
- wielranden goed voelen
- dorpels goed nakijken (vooral onder de deuren in de hoeken!)
- raamsponingen (vaak roest onder de strips, erg lastig te zien!)
- bodem
Uiteraard bij een proefrit de volgende zaken proberen:
- kleur van de pluim (geen olielekkage of koppakking)
- stationair lopen van de motor
- koude start.

En eigenlijk nog veel meer. Een goede Turbo is altijd duur. Onder de 1500 euro moet je rekening houden met problemen!!
Volvo 242 DL 1978
Volvo 940 I.C. Aut 1996
Gebruikersavatar
jessev40
3rd Gear member
Berichten: 284
Lid geworden op: 13.09.2004 - 13:18
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Hoi robbert, super bedankt voor je tips, ik wil idd. binnenkort een proefrit gaan maken en dan weet ik tenminste waar ik op moet letten. (prijs ligt ook boven die 1500 :? )

Oja en nog even een vraag: waar is die 'vrijloop' voor, ik bedoel hoe werkt dat.. knopje op de pook ( zie txt van oranjeauto.nl: "..drukknopje in plaats van het bekende schuifknopje voor de bediening van de overdrive zijn verdere aanpassingen in het interieur. De overdrive wordt nu automatisch uitgeschakeld bij het terugschakelen."

ik heb daar totaal geen ervaring mee (v40 rijder he.. :)

ik hoor het wel grt en bedankt

Jesse
V40 1.8 16v // 244 TIC - soon equiped with KMS!!!!! ('81)
life's a gamble, and we're all dice!
Gebruikersavatar
Robbert242DL
2nd Gear member
Berichten: 139
Lid geworden op: 10.04.2005 - 17:01
Locatie: Etten-Leur

jesse schreef:Hoi robbert, super bedankt voor je tips, ik wil idd. binnenkort een proefrit gaan maken en dan weet ik tenminste waar ik op moet letten. (prijs ligt ook boven die 1500 :? )

Dan kun je een mooi exemplaar hebben, of je wordt helemaal besodemietert. kijk niet op een uurtje meer of minder als je dan gaat kijken!

Oja en nog even een vraag: waar is die 'vrijloop' voor, ik bedoel hoe werkt dat.. knopje op de pook ( zie txt van oranjeauto.nl: "..drukknopje in plaats van het bekende schuifknopje voor de bediening van de overdrive zijn verdere aanpassingen in het interieur. De overdrive wordt nu automatisch uitgeschakeld bij het terugschakelen."

Nog nooit gezien, maar als je in zijn 4 rijdt kun je door dat knopje de overdrive inschakelen, schakel je terug naar zijn 3 dan deactiveert automatisch de overdrive, met het schuifknopje moet je deze handmatig uitschakelen

ik hoor het wel grt en bedankt

Meld je aan op www.volvolvo.nl, daar zitten alle 200-zielen die hebben er veel verstand van! en graag foto's :razz:

Jesse
Volvo 242 DL 1978
Volvo 940 I.C. Aut 1996
thuuR
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 09.03.2005 - 22:38
Locatie: Maastricht
Contacteer:

V480-V40 schreef:
En pas op met een '81-er die kunnen vaak op de vreemdste plaatsen doorgeroest zijn.
Ik heb daar een verfijndere versie van gehoord en dat is dat de fabriek in Belgie een tijdje voorzien werd van wat minderwaardig staal door de leverancier.

Maar inderdaad: meer info op volvolvo.nl :wink:


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97 18T MTE 383.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

thuuR schreef:
V480-V40 schreef:
En pas op met een '81-er die kunnen vaak op de vreemdste plaatsen doorgeroest zijn.
Ik heb daar een verfijndere versie van gehoord en dat is dat de fabriek in Belgie een tijdje voorzien werd van wat minderwaardig staal door de leverancier.

Maar inderdaad: meer info op volvolvo.nl :wink:


Gr 8)
dat laatste is dus een heel hardnekkige fabel.
Klok en klepel verhaal:
Onwaar
sterker nog: de delen worden geperst in Zweden en dan verscheept

wat wel waar is, is dat het staal indertijd niet verzinkt was, en dat er een veel hoger gehalte aan gerecyceled staal in zat. dat veroorzaakte de roest.

probleem is intussen volledig onder de knie
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
henqui
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 23.12.2004 - 21:59

Dan heb ik zeker geluk gehad...
Bedankt en groeten!
Henqui
(244 Turbo '81 / 244 GL '80 / 744 TIC '85 / 745 GL '86)
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20547
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

henqui schreef:Dan heb ik zeker geluk gehad...
Hey henqui, ook al hier.
Ja jij hebt gewoon geluk gehad.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”