Ik rij met een V70 type 2 van 2002 met motor type 5244T diesel 163 Pk. Ik wil even weten van andere gebruikers hoelang het duurt voor de motor op temperatuur is bij een buitenlucht temperatuur van rond de nul graden.
Hiermee bedoel ik tot het temperatuur metertje precies bovenaan staat. Bij mij duurt dat vrij lang namelijk (50 - 60 km) bij een snelheid van (100-120 km/uur).
Dit in verband met de automatische koolzaad omschakeling welke afhankelijk is van de koelwater temperatuur.
Motor temperatuur diesel, hoelang voor hij warm is?
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
Bij die van mij is na een km of 10 secundaire weg het koelwater redelijk op temperatuur.
Op de CC rijdend wordt ie daarna nog wel iets zuiniger, dus ik denk dat de olietemperatuur (altijd begrepen dat dat een betere indicatie is voor de motortemp?) wat naijlt op de koelwatertemperatuur......
Op de CC rijdend wordt ie daarna nog wel iets zuiniger, dus ik denk dat de olietemperatuur (altijd begrepen dat dat een betere indicatie is voor de motortemp?) wat naijlt op de koelwatertemperatuur......
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
50-60 km is inderdaad veel te lang. Je thermostaat is stuk, en moet vervangen worden. Bij mij (ook 163 pk D5) duurt het een km of 8-10 voordat de wijzer helemaal bovenaan staat bij deze lage temperaturen. 's Zomers een km of 4.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 28.12.2006 - 20:07
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Je complete blok KAN na een koude start nooit eerder warm zijn dan na 10 tot 12 kilometer.
En je watertemperatuurmeter is daar de allerslechtste meter voor!!
En je watertemperatuurmeter is daar de allerslechtste meter voor!!
Some people just aren't made for life on the road..
- HQ
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:24
- Locatie: Zonnige Drente
Waar het omgaat is dat de watertemperatuur ongeveer op het midden moet staan anders schakelt de auto niet over op koolzaadolie. Koelwater moet op ongeveer 70 a 75 graden staan voor de omschakeling. Temperatuur van het blok is verder niet direct belangrijk. het viel mij op dat bij 10 C buitenlucht het koelwater inderdaad na ongeveer 17 km warm is maar bij 0 C duurt het wel erg lang. (50-60 km. en dat bij 100 km/uur) Misschien lekt de klep wel iets?
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
even een andere vraag: KOOLZAADOLIE??? OP EEN D5? heb zeker iets gemist
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- TTT242
- 2nd Gear member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 06.01.2005 - 01:04
- Locatie: Limburg
idd
,
http://home.planet.nl/~quiri008/ppo%20pagina.html
Wat het probleem in de topictitel betreft, die lage temperatuur is niet normaal. Thermostaat vervangen.

http://home.planet.nl/~quiri008/ppo%20pagina.html
Wat het probleem in de topictitel betreft, die lage temperatuur is niet normaal. Thermostaat vervangen.
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
- Garfield
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Wat is het activeren van de standkachel ?
Groet,
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
- HQ
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:24
- Locatie: Zonnige Drente
Software voor de aansturing van de standkachel laten uploaden door de volvo dealer....
Oftewel Dealer maakt een link met de volvo computer in zweden en laad zo het vereiste software in de auto computer dat de kachel aanstuurt
Oftewel Dealer maakt een link met de volvo computer in zweden en laad zo het vereiste software in de auto computer dat de kachel aanstuurt
440, v70D5, XC70D5, V60d5TE
- Garfield
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Thanks, weer wat geleerd 

Groet,
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)