C70 diverse opmerkingen

martin73
1st Gear member

Mijn nieuwe C70 met 170 pk 2.4i motor automaat, zwart metallic Interieur zwart leer wat in de praktijk erg donker grijs is.
Auto rijdt erg soepel, met de automaat en de kap open is het fijn cruisen
waar deze auto volgens mij is voor ontworpen.

Na 2 weken terug naar mijn dealer wegens het gebonk als er een verkeersdrempel werd genomen. Gelukkig wist een 2e monteur de oplossing: de rubberen transport blokken zaten nog tussen de voorveren.
Erg stomme fout als je dit vergeet bij een auto afleveren.

Wat vervelend is dat als je de deur opend, er water valt op de voorstoelen als het heeft geregend, mist een dakgootje waardoor ook een storend vuilwater spoor op de voorramen achterblijft.

Ook heb ik last van vocht in beide mistlampen dat vanzelf wel weer
verdampt maar toch niet goed is, zal hiervoor terug naar de dealer gaan.

Hebben meer eigenaren last van VALS ALARM?
Na het opslot zettten van de auto met de afstandbediening, gebeurt het soms dat het alarm na ca. 2 minuten spontaan afgaat.

Winterbanden: Mooie actie van Volvo, 4 halen en 3 betalen incl. alum. velgen 17 inch. voor 1785,- euro
Alleen vreemd in Duitsland op de Volvo-site moet je er gewoon 4 betalen, maar zijn daar 300 euro goedkoper?

Nu met de aankomende nachtvorsten is de brandstof verwarming echt ideaal, weg rijden in een warme Volvo.

Wat wil een mens nog meer!
Ruvo
2nd Gear member

martin schreef:Wat vervelend is dat als je de deur opend, er water valt op de voorstoelen als het heeft geregend, mist een dakgootje waardoor ook een storend vuilwater spoor op de voorramen achterblijft.

Dit is idd een min puntje, maar het voordeel van leer is dat je het er zo af veegt.

Problemen met vocht in mistlampen of alarm storingen heb ik niet.
Volvo V40 T5 2014, R-Design, Rebel Blue, Dynamic line, Business Pack Pro, Winter Line, 18" Ixion II, Exterior styling kit R-design, PZ00 Leder / Charcoal / Charcoal, Diverse andere opties.
Volvo C70 T5 Momentum, Audio line, Black Sapphire metallic, Mirzam 18" 2007
Volvo S40 2.0T Sport Edition 2003
Volvo 480 2.0 1995
Volvo 480 1.7 1987
Paul
Geartronic member

Alarm is ook een probleem bij S40/V50 waarschijnlijk een MY08 toch?

Erg vervelend van die regen!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
drowel
5th Gear member

Ruvo schreef:
martin schreef:Wat vervelend is dat als je de deur opend, er water valt op de voorstoelen als het heeft geregend, mist een dakgootje waardoor ook een storend vuilwater spoor op de voorramen achterblijft.

Dit is idd een min puntje, maar het voordeel van leer is dat je het er zo af veegt.

Problemen met vocht in mistlampen of alarm storingen heb ik niet.
Sluit me direct aan bij Ruvo... wel last van het water, onhandig maar niet heel erg vind ik zelf.

Maar het probleem van het alarm en het vocht in de mistlampen klinkt mij niet bekend!
martin73
1st Gear member

Wat betreft het VALS ALARM?

klopt, inderdaad ModelYear 2008
C70 MY2008 2.4i Summum- geartronic- Black Sapphire - off black leer - standverwarming
martin73
1st Gear member

Hierbij de foto van onze C70, nog helemaal ingepakt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
xc90t6
4th Gear member
Contacteer:

Gefeliciteerd. Mooie auto.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Ronald2701
1st Gear member

ook mijn 2.4i maakt redelijke klappen over korte dwarsrichels, afgelopen week naar de garage geweest echter geen resultaat; zal jouw idee eens aandragen. Verder zijn de deuren opnieuw afgehangen (ja,ja, het leek op het laatst meer op een citroen mehari) en ze zouden het windgeruis (langs de ramen) verbeteren. De deuren hangen recht echter het windgeruis is nog duidelijk aanwezig. Verder hebben beider deuren de afgelopen tijd meer op het chassis "geleund" waardoor deze licht beschadigd is, een auto tordeert nou eenmaal. Het blijft lekker open rijden maar ik zet wat vraagtekens bij de "gesloten C70 kwaliteit" van mijn wagen.
martin73
1st Gear member

Ik zou morgen om 8:00uur op de stoep van de dealer staan om die
transport-rubber te verwijderen!

Een wereld van verschil.

Succes!
jstarrenburg
Starter

Dat van dat alarm herken ik ook: af en toe gaat ie spontaan af (dacht eerst aan een vlieg in de auto), lastig voor de buurt als je em 's avonds laat voor de deur zet. Ben er nog niet mee naar de dealer geweest, maar hou me aanbevolen voor tips vwb de oorzaak.
C70 MY2008 D5 Summum - Black Sapphire - Calcite leer: Yummie!
martin73
1st Gear member

Bij onze C70 is het een vast patroon, na het afsluiten met de afstandbediening gaat soms het alarm af maar altijd na. ca. 2 minuten.
Is het alarm dan niet afgegaan dan kunnen we rustig slapen. Maar je maakt hier geen vrienden mee midden in de nacht.
Ben benieuwd of andere mensen hier een oplossing voor hebben gekregen van de volvo dealer.
cabriolover
2nd Gear member

Mijn C70 is onderweg, ik verheug me er enorm op.
Als ik bovenstaande "klachten" zo lees, dan vraag je je oprecht af, hoe het mogelijk is dat een auto die toch aardig wat euro'tjes kost, dit soort problemen kan hebben ?? De C70 is nu ruim een jaar in productie , de kinderziektes hadden er al lang uit moeten zijn !!! Vreemdddddd ..........
Ruvo
2nd Gear member

Heb meer het idee dat het problemen zijn met de laatste serie. Bij de eerste serie heb ik alleen nog maar "het probleem" van het missende dakgootje gehoord/gelezen. Maar dit is wat lastiger op te lossen zonder het auto model te veranderen lijkt mij. Weet eigenlijk niet of je deze "problemen" nu wel kinderziektes kan noemen.

De kinderziektes uit de eerste serie zullen normaal gesproken al veranderd zijn bij jou. Zo uit mijn hoofd gezegt; de bekabeling in de linkerdeur en de veertjes/bevestigingsclips van het vouwdak.

Je kan je er zeker op verheugen, ik geniet er nog steeds elke dag van en rij met een grijns van oor tot oor door de ronte!
Volvo V40 T5 2014, R-Design, Rebel Blue, Dynamic line, Business Pack Pro, Winter Line, 18" Ixion II, Exterior styling kit R-design, PZ00 Leder / Charcoal / Charcoal, Diverse andere opties.
Volvo 480 2.0 1995
Volvo 480 1.7 1987
martin73
1st Gear member

Wees gerust, het is een hele mooie auto en rijdt echt heel fijn.
en mijn probleempjes worden heus opgelost!

Voor het valse alarm, naar de dealer geweest en de laatste software is er op gezet, nu maar afwachten!
Als het nog niet goed is gaan ze de claxon vervangen?
As er iets niet stuk is dan is het wel de claxon,
onze buren kunnen dat bevestigen :P
C70 MY2008 2.4i Summum- geartronic- Black Sapphire - off black leer - standverwarming
cabriolover
2nd Gear member

Ik ben nu bezig met het op rijden van mn 2de S80, en besef dat ik comfort ga inleveren met de aankoop van de C70. Problemen als vocht in koplampen etc, etc met een nieuwe auto ??? (die alweer zo lang op de markt is ) Ik dacht het NIET ...., dan gaat hij weer sneller naar binnen als dat hij ooit naar buiten kwam. Dus, wat dat betreft hoop ik dat ik een beetje mazzel heb , want er gaat NIETS boven cabrio rijden, en zeker cabrio rijden in deze bak. Ik blijf het DE mooiste vinden, al had de voorkant iets "stoerder" mogen zijn .
mijn nieuwjaarswens is dan ook vanaf januari veel zon en minimaal 25 graden :sunny: :greenjumpers:
drowel
5th Gear member

cabriolover schreef:Ik ben nu bezig met het op rijden van mn 2de S80, en besef dat ik comfort ga inleveren met de aankoop van de C70. Problemen als vocht in koplampen etc, etc met een nieuwe auto ??? (die alweer zo lang op de markt is ) Ik dacht het NIET ...., dan gaat hij weer sneller naar binnen als dat hij ooit naar buiten kwam. Dus, wat dat betreft hoop ik dat ik een beetje mazzel heb , want er gaat NIETS boven cabrio rijden, en zeker cabrio rijden in deze bak. Ik blijf het DE mooiste vinden, al had de voorkant iets "stoerder" mogen zijn .
mijn nieuwjaarswens is dan ook vanaf januari veel zon en minimaal 25 graden :sunny: :greenjumpers:
De C70 is juist een hele comfortabele auto, het hangt er wel een beetje van af welke velgenmaat je hebt. Over de problemen: Maak je geen zorgen, het kan natuurlijk altijd mis gaan. Maar bij mij eigenlijk niks op de auto aan te merken! Heel veel plezier ermee, en als hij er is... FOTOS!
Carel
2nd Gear member

Ik heb mijn C70 sinds eind januari 2007 en nooit problemen gehad. De auto rijdt heerlijk en open rijden is nog veel leuker dan ik van te voren had verwacht. Het voorjaar kan mij niet vroeg genoeg komen!!!!!!!!!!
Volvo C70 Tourer 2.4i geartronic Magic blue pearl (juni 2009)
Volvo C70 2.4 momentum geartronic Zilvergrijs (januari 2007)
drowel
5th Gear member

En zo zie je maar weer... nog een C70 zonder problemen!

Carel, ben benieuwd naar foto's van jou C70, maak er eens een topic over aan! :)
cabriolover
2nd Gear member

Over welke velgenmaat heb je het dan Drowel ???
Ruvo
2nd Gear member

cabriolover schreef:Ik blijf het DE mooiste vinden, al had de voorkant iets "stoerder" mogen zijn .
De voorkant kan je zelf wat "stoerder" maken. :mrgreen:
cabriolover schreef:mijn nieuwjaarswens is dan ook vanaf januari veel zon en minimaal 25 graden
Ik ga er (waarschijnlijk) mee op wintersport, zou ik bekijks hebben als ik daar open door de ronte ga rijden? :lol: :coldcold: :lol:

Persoonlijk vind ik 18" velgen de mooiste grote voor een C70.
Volvo 480 2.0 1995
Volvo 480 1.7 1987
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2006”