v 40 goede keus???

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
lindageijs
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 30.11.2005 - 17:58
Locatie: zoetermeer

hallo wij willen heel erg graag een v 40 kopen maar willen wel graag even weten waar we op moeten letten en vooral wanneer de distributieriem vervangen moet worden.

we hebben er een gezien een 1.8 met 91767 km op de teller voor 5500 euro is dit redelijk??? :?

ook hebben we er een zien staan met ssr en sip weet iemand wat dit is :oops:

ik hoop wat te vernemen.
groeten laurence van der spek 8)
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Ja, zeker een goede keus. Er zijn trouwens heel wat aankooptopics over de S/V40, dus er is nog heel wat info te vinden hier.
5500 is niet veel voor die kilometerstand, ik zou wel een aankoopkeuring laten doen als je geen garantie krijgt. Het zal wel een redelijk oude zijn ('96/'97?) dus het kan best zijn dat de vorige eigenaar hem weg heeft gedaan omdat er groot onderhoud aankwam (remmen, fuseekogels).

SRS en SIPS hebben alle S/V40's, SRS is de combinatie van airbags en gordels en SIPS is de speciale bescherming bij zijdelingse botsingen (stoelen schuiven dan naar het midden van de auto, simpel gezegd).
zwolly
4th Gear member
Berichten: 503
Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
Locatie: zwolle

en de distributieriem moet bij de phase 1 bij 120000 km vervangen worden en bij de phase 11 op 160000km of elke tien jaar
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)

Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
Gebruikersavatar
Turbodesk
5th Gear member
Berichten: 1288
Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
Locatie: Groningen

De distributieriem moet voor 120.000 km vervangen worden! Dat geldt ook voor de multiriem. (ik was net te laat met de reactie)

Waar je op moet lettten is of er olie lekt tussen de motor en de versnellingsbak. Dit is een bekent kwaaltje.
Dat geldt ook voor de versnellingsbak keerring. Dit is de keerring die om de as zit die uit de versnellingsbak komt waar de stang aanzit die naar de pook gaat.

Voor de rest zijn het hele fijne auto`s.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
zwolly
4th Gear member
Berichten: 503
Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
Locatie: zwolle

ja het zijn echt hele fijne auto's , dit is m'n tweede s40 en geniet elke keer weer als ik sleutel omdraai..
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)

Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

ben ook van plan om een v40 aanteschaffen, wat kan ik beter doen;

een 1997 v40 met 91dkm en haast geen opties voor 5500euro, een v40 met 1997 230dkm met alle opties en onderhoudsboekjes voor 4000euro of een 1996 met 214dkm met iets minder opties maar wel een stukje goedkoper voor 3000euro?

stel dat alle in goede conditie zijn, wat is dan de beste keus?

is een hoge km-stand een min punt bij en volvo?

gr
marcel
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Een hoge km stand is geen probleem, in principe. Bedenk wel dat je bij 240000km aan de beurt bent voor een nieuwe distributieriem. En altijd een aankoopkeuring laten doen, zodat je niet voor verassingen komt te staan bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt.
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

zijn er ergens lijstjes te vinden met de onderhouds intervallen en wat er dan gecontroleerd wordt.

ik heb nu een toledo van 1991, hierbij kan je makelijk de grote/kleine beurt en kleine reperaties makelijk zelfdoen, is dit bij een v40 ook zo.
zag dat haynes een onderhoudsboek uitgebracht had, staat hier genoeg in?

ik zal ergens dat alle v40's een systeem hebben die de veer/schokbreker afsteld naar de gewicht van de lading, klopt dit?

gr
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Gebruikersavatar
marissen
3rd Gear member
Berichten: 355
Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
Locatie: Bergentheim

''Een hoge km stand is geen probleem, in principe. Bedenk wel dat je bij 240000km aan de beurt bent voor een nieuwe distributieriem. En altijd een aankoopkeuring laten doen, zodat je niet voor verassingen komt te staan bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt.''

Hier ben ik het mee eens, maar bedenk wel dat de hele auto die 240.000 km heeft meegemaakt. Dus niet alleen de motor maar ook stoelen, lagers, ventilatiesysteem etc. etc. De kans op defecten is m.i. vele malen groter dan de auto met 91.000 km op de teller.

Ik persoonlijk zou dus gaan voor de auto met de laagste km stand. Betrouwbaarheid is volgens mij het belangrijkste aan een auto.
En opties die er niet op zitten gaan ook niet stuk :P
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

Als je een 1.8 wilt kopen, koop dan geen uitvoering met een GDI motor
van mitsubishi. Deze geven zeer veel problemen!!

Is wel te verhelpen, maar dan moeten ze de motor inwendig reinigen
en ik bedoel niet met een additief vloeistof. De kop moet eraf om de boel schoon te krijgen.

Voor de rest zijn alle benzinemotoren van volvo zelf en dus goed.
Diesels zijn allemaal Renault.
It's only kinky the first time
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

het wordt geen diesel, daar rij ik te weinig km voor, maar een standaard 1.8.
dit omdat ik gehoord heb dat een 2liter meer herrie maakt en weinig extra biedt tov de 1.8

bij de volvo met 90dkm heb ik zo me twijfels, er is gemiddeld 10dkm per jaar gereden, lijkt mij een foto van een moeder die alleen der kinderen en boodschappen mee gehaald heeft, dus veel stadsverkeer en vaak starten/niet warm rijden.

daar tegen degene met 240dkm heeft 30dkm per jaar gereden, lijkt mij een zakenrijder dus veel snelweg-->minder te lijden gehad.

of is dit een verkeerde inschatting?

naast de km-stand heeft de 240dkm meer intresse omdat deze meer opties heeft en een mooie kleur, die van 90dkm is wit en is een stuk duurder met minder opties
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

2.0T super motor ,deze motor is ideaal voor een V40.
Zeker beter dan de Renault motors :D

Verbruik 1L op 11km is zeker niet slecht voor een 2.0T :P
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

Die 115PK diesel van Renault kan je het wel moeilijk maken bij
het stoplicht.....
It's only kinky the first time
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

Volmar schreef:Die 115PK diesel van Renault kan je het wel moeilijk maken bij
het stoplicht.....
Als ie voor me gaat staan wel ja :wink:
Gebruikersavatar
wicky
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 02.12.2005 - 20:16
Locatie: zuid holland

ik rij ook een v40 1.8 uit 96
in die 4 jaar alleen draagarmen vervangen en verder nog nooit een probleem mee gehad.
is voor mij een super auto
koop er wel een met minimaal een europa pakket erop.
elektr ramen en half ledere bekleding en airco want een v40 met stoffen bekleding en zwengel ramen zonder airco is waardeloos.
het verschil met een 2liter is inderdaad maar minimaal , de 20t motor is de fijnste en rijd lekkerder dan de t4

gr WICKY
Gebruikersavatar
Robert
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:53
Locatie: Oosterhout

wicky schreef:ik rij ook een v40 1.8 uit 96
de 20t motor is de fijnste en rijd lekkerder dan de t4

gr WICKY
Je rijd nu een 1.8 uit '96.
Wanneer heb je dan de 2.0T en de T4 gereden om te kunnen bepalen welke van deze twee lekkerder rijd?

Gr Robert
Gebruikersavatar
wicky
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 02.12.2005 - 20:16
Locatie: zuid holland

ik werk bij een volvo dealer

gr WICKY
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

staat in een haynes volvo v40 boek, genoeg om de meest onderhoud zelf te plegen? heb bij me motoren ook een haynes en daar werkt het perfect.

gr
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

marcelg schreef:staat in een haynes volvo v40 boek, genoeg om de meest onderhoud zelf te plegen? heb bij me motoren ook een haynes en daar werkt het perfect.
Voor de phase 1 met benzine motor (excl. GDI): Ja.
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

bedankt voor het duidelijke antwoord :)

ga er meteen 1 morgen bestellen.
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”