• Krachtiger dieselaanbod voor de Volvo’s S40 en V50
• Uiterlijke kenmerken van T5
• Start productie begin 2006 in Gent; C70 D5 volgt later
• Jaarlijks verkooptarget: 10.000 stuks
Beesd, 1 december 2005 – Volvo’s nieuwe D5-dieselmotor krijgt nu ook een plek onder de motorkap van de Volvo’s S40 en V50. Met een vermogen van 180 pk is de vijfcilinder een sterke aanvulling op de huidige viercilinderdiesels met respectievelijk 109 en 136 pk.
Tijdens de Bologna Motor Show begin december worden ze voor het eerst aan de wereld worden getoond: de Volvo’s S40 D5 en V50 D5. Dieseluitvoeringen van de compacte S40 en V50, nu voorzien van Volvo’s eigen, 180 pk sterke vijfcilinder turbodiesel. De motor is een logische aanvulling op de reeds leverbare viercilinderkrachtbronnen met vermogens van 109 en 136 pk. De eerste D5’s zullen begin 2006 in de fabriek in het Belgische Gent van de band rollen; in eerste instantie is alleen een vijftraps geartronic automaat leverbaar.Om het dynamische potentieel van de D5 180pk geartronic verder te benadrukken, zal deze motorvariant standaard worden geleverd met de dubbele uitlaatpijpen zoals we deze kennen van de snelle T5. In lijn hiermee zal de S40 D5 eveneens worden geleverd met een bescheiden achterspoiler.
Hoge prestaties, laag verbruik
De compacte D5-motor zal gedurende 2006 ook leverbaar zijn in de nieuwe Volvo C70. Het jaarlijkse verkooptarget voor de drie modellen gezamenlijk bedraagt 10.000 exemplaren. Dit betekent voor de Volvo’s S40 en V50 dat de D5 ongeveer 10 procent van de totale dieselverkoop in Europa voor zijn rekening zal nemen. “Deze modellen zullen vooral de echte connaisseurs van dit segment aanspreken. Veelal zakelijke rijders die veel kilometers maken. Zij willen zowel eersteklas prestaties als een laag brandstofverbruik. Met de D5 voldoen we aan beide eisen, terwijl we ook nog eens een aanzienlijk comfort en rijplezier bieden”, aldus Peter Ewerstrand, projectmanager van de Volvo’s S40 en V50. “Met 180 pk zijn we binnen dit segment een serieuze speler en we zijn er dan ook van overtuigd dat automobilisten de D5-versies van de S40 en V50 een aantrekkelijk alternatief zullen vinden ten opzichte van andere premium diesels.”
Nieuwe diesel maakt aanbod compleet
In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40419
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ben
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ FAQ over de werking van het forum
- ↳ Berichten van en over Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- Alleen voor leden
- ↳ Alleen voor leden
- ↳ Even Voorstellen
- ↳ Het fotoalbum
- ↳ Foto van mijn Volvo
- ↳ De Volvo Forum Trofee
- ↳ De projecten
- ↳ Persoonlijke weblogs
- ↳ Entertainment
- ↳ Familieberichten
- ↳ Banenbeurs
- ↳ Evenementen
- ↳ Volvo-Forum reizen
- ↳ Voorbije evenementen
- ↳ Evenementen zonder datum
- ↳ Volvo verzamelingen
- ↳ De miniaturen - Volvo modelauto's
- ↳ Publicaties
- ↳ Volvomobilia
- ↳ Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- ↳ VOLVO-Forum marktplaats
- ↳ Gevraagd
- ↳ Volvo (auto) te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo onderdelen te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo documentatie te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvomobilia te koop - met foto en prijs!
- ↳ Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Lynk & Co
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ De 480
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2008
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2006
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX60
- ↳ EX90
- ↳ ES90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- ↳ Volvo On Call
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- Berichten van Sponsors
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Berichten van Sponsors