Koppeling/ schakelen

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Toverbeek
1st Gear member

Vanmiddag de auto gestart, krijg ik hem niet in de versnelling :cry: Ik auto uit gezet in de versnelling gezet, koppeling in en starten. Slaat hij af doordat de koppeling niet werkte. (alsof ik hem niet intrapte)
Vanavond nog ff weer geprobeerd en beetje heen en weer pielen met de versnellingspook en opeens kreeg ik hem weer in de versnelling! Niks aan de hand meer lijkt het!
Maar heeft iemand dit probleem eerder gehad? Of heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
steven460
5th Gear member
Contacteer:

Klinkt als een kwaal :(

Ik heb 's ochtends en 's avonds bij temperaturen onder 20C last van dat ie niet makkelijk in de verschelling gaat. Starten met koppelings pedaal ingetrapt en in de neutraal..... dan wil hij er niet meer in. Starten in de R of 1 etc is geen probleem.

Wat het probleem blijkt te zijn wat door andere Forum bezoekers is aangedragen is dat de Prise-As smerig is. Er zijn genoeg monteurs die er voor kiezen de Prise-as geheel te ontvetten.

Enige oplossing is bak er af laten halen en vet vervangen of verwijderen.
Of kiezen voor een Vet wat niet dik wordt (mischien Lithium basis ?)
Toverbeek
1st Gear member

Ik heb vandaag ff de dealer gebeld en daar zeiden ze dat het een vastgeplakte koppeling was! Dit kwam af en toe voor! Als het weer voor kwam moest ik ma ff langs komen.
volvo S60 2.4 140PK (met standkachel)
arjanjr
1st Gear member
Contacteer:

Heb hier ook de laatste tijd [kouder weer???] wat last van. Bij mij wil het wel helpen als ik hem in zijn eerste versnelling zet, even de koppeling laat opkomen en dan vervolgens in zijn achteruit zonder problemen.... tenminste zonder problemen bij de koppeling ... ander probleempje kaart ik wel aan in een nieuw topic .... al om al, mijn advies, laten nakijken [ga ik ook laten doen] en tot die tijd eerst even in z'n één ... succes!
--- Volvo S60 --- Edition --- MY2001 --- 140PK ---
steven460
5th Gear member
Contacteer:

In de stad kom ik amper boven de 2000 toeren uit, zels regelmatig al bij 1500 toeren naar de volgende ...
Dan merk ik dat de koppeling 'plakt'. Dit plakken verkom je door even een dot gas te geven (van 1000 naar 2000 snel toeren maken) en dan snel in de versnelling zetten en toeren weer synchroniseren :D

Mjah, Het hoort niet.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”