Afgelopen weekeinde starte de v50 niet meer, dus volvo-assistence gebeld die de wegenwacht hebben ingeschakeld. Het lampje van het motormanagement bleef branden dus ik verwachte iets wat hiermee samenhing.
Wat bleek, ik had de auto die ochtend op het parkeerterrein van het hotel 20 meter verplaatst om de weg vrij te maken. Een korte start/rit betekent dus volgens de vriendelijke mijnheer van de wegenwacht dat de katalysator zich volzoog met benzine en feitelijk de auto/bougies verzopen waren. Dit ivm afstellingen en eisen aan het milieu.
Mochten jullie eens hetzelfde mee maken dan is de oplossing simpel, het gas volledig intrappen (om de kleppen te openen) en doorstarten tot je hem 3/4 keer hoort overpakken. Als de motor draait direct een stukje rijden om de bougies schoon te rijden.
Al met al weer een bijzondere ervaring. Schijnt een veelvoorkomend probleem bij nieuwe benzine motoren te zijn. Bij de wegenwacht noemen ze het garage auto's. S'morgens de auto uit de garage rijden, motor uitzetten en vervolgens de garage deur dicht doen om er achter te komen dat hij of zij het niet meer doet....
Startprobleem V50 MY08 en oplossing
-
- Starter
- Contacteer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V50 MY08, Edition1, zaurak diamond cut 17";, off-black/quartz interior, high performance audio, Titanium Grey Pearl.
-
- 1st Gear member
hey bedankt voor de foto! ik krijg als het goed is rond jan. zelfde kleur/zelfde velgen! eindelijk een foto gevonden van die combi!
(en zo te zien goede keus
)

V50 1.6d MY08 | Ed. II | Titanium Grey | Black/Offblack | 17"; Zaurak Diamond Cut | iPod | Parrot
-
- Starter
- Contacteer:
En vanmiddag was het weer raak, kreeg de melding verminderd motorvermogen en kon nog max. 60 km per uur rijden. Wordt tijd voor een update bij de eerste 20dkm beurt...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V50 MY08, Edition1, zaurak diamond cut 17";, off-black/quartz interior, high performance audio, Titanium Grey Pearl.