Hallo Luitjes, Ik ben Ruud en heb momenteel nog geen Volvo maar ik ben van plan om volgend voorjaar een S80 T6 aan te schaffen ik ben dus op zoek naar veel nuttige info om mij te helpen zoeken naar de juiste auto.en zaken waar ik op moet letten.
Zo moet het een auto zijn met hydraulische klepstoters daar hij op LPG moet geen lopen, ik weet dat daar felle tegenstanders van zijn maarja het gaat toch gebeuren.
Kan me iemand vertellen welk motortype wel hydraulische stoters heeft, en waar deze type aanduiding op het blok te vinden is??
vanaf welk bouwjaar geen hydaulische klepstoters?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
LPG in een T6?
veel succes dan.
die hebben hydraulische klepstoters 6 cilinders...
veel succes dan.

die hebben hydraulische klepstoters 6 cilinders...
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
type aanduiding staat op het distributiedeksel...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Er is een lpg expert in Friesland die alles van T6-en op gas weet, staat hier ook regelmatig op het forum
Volvo for life
- rudolf
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 06.11.2007 - 19:07
- Locatie: Valkenswaard
Dat die 6 ciliners heeft en hydraulische klepstoters weet ik, maar ergens rond 2000 zijn ze overgestapt op gewone stoters die behoeven dus gesteld te worden daar dit bij een T6 een tijdrovende klus blijkt te zijn is dit geen pre als je op gas rijdt daar je dan constant kleppen loopt te stellen.
Iemand enig idee wanneer precies ze zijn over gestapt op de normale stoters.
Heeft er trouwens ook iemand een idee waarom ze dat gedaan hebben, om aan milieu eisen te voldoen bij koudstart misschien??daar hydraulische stoters heel even een te ruime klepspeling hebben dus een slechte cillinder vulling met als gevolg een slechtere verbranding??
Iemand enig idee wanneer precies ze zijn over gestapt op de normale stoters.
Heeft er trouwens ook iemand een idee waarom ze dat gedaan hebben, om aan milieu eisen te voldoen bij koudstart misschien??daar hydraulische stoters heel even een te ruime klepspeling hebben dus een slechte cillinder vulling met als gevolg een slechtere verbranding??
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Die normale moeten normaal gesproken maar eens in de 170.000km gesteld worden.
Volvo for life
- rudolf
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 06.11.2007 - 19:07
- Locatie: Valkenswaard
170k km lijkt me wel heel lang met normale stoters zeker voor een personen auto,zelfs bij een heavy duty vrachtwagen motor worden de kleppen uiterlijk iedere 100k km minimaal gecontroleerd en dan evt gesteld (nieuwe generaties).
heeft er iemand ervaring met een T6 op LPG van na 2000??
heeft er iemand ervaring met een T6 op LPG van na 2000??
Volvo V70 2.5D
Volvo V40 2.0 16V
Honda accord Coupe 3.0 V6 Aut
ALfa 156 2.4 JTD
Honda CRX VTI-E
Golf GTI
En vele andere
Volvo V40 2.0 16V
Honda accord Coupe 3.0 V6 Aut
ALfa 156 2.4 JTD
Honda CRX VTI-E
Golf GTI
En vele andere
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zijn vader heeft er een, en davidjoost weet alles van gasT!M schreef:Had davidjoost niet een S80 T6 op gas? Stuur 'm eens een PB!
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Bedoel je de LPG-auto's of ook die alleen op benzine (turbomotoren) draaien? Ik hoor de dealer daar eigenlijk nooit over.bart simpson schreef:Die normale moeten normaal gesproken maar eens in de 170.000km gesteld worden.
- marc'ss80
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 05.03.2006 - 11:53
- Locatie: purmerend
Ik heb een s80 T6 1999 op lpi (G3)
gas is ingebouwd bij Léan Mesman te son
Ik heb een 1999 gezocht ivm hydraulische klepstoters.
Vanaf mod. 2000 zitten er weer normale klepstoters in.
type aanduiding op het blok heb ik geen idee van!
ik weet alleen dat ik de 2.8 (twin turbo) 6cyl uit 1999 heb met 200Kw(272pk)in nederland alleen met geartronic.
EN HIJ RIJDT OP GAS
vriendelijke groet marc
gas is ingebouwd bij Léan Mesman te son
Ik heb een 1999 gezocht ivm hydraulische klepstoters.
Vanaf mod. 2000 zitten er weer normale klepstoters in.
type aanduiding op het blok heb ik geen idee van!
ik weet alleen dat ik de 2.8 (twin turbo) 6cyl uit 1999 heb met 200Kw(272pk)in nederland alleen met geartronic.
EN HIJ RIJDT OP GAS
vriendelijke groet marc
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
in principe zijn ze ook "for life"Frumpy schreef:Bedoel je de LPG-auto's of ook die alleen op benzine (turbomotoren) draaien? Ik hoor de dealer daar eigenlijk nooit over.bart simpson schreef:Die normale moeten normaal gesproken maar eens in de 170.000km gesteld worden.
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Is het Volvo-begrip "for life" nog nader te definiëren?
De ene auto rijdt in 10 jaar 150.000 km, de andere in 4 jaar 200.000 km. Daar is dus geen peil op te trekken, ieders "life" is anders opgebouwd.
Als ik jou goed begrijp hoeft bij een benzinemotor dus nooit, ongeacht of er bijv. 300.000 km of meer mee gereden is, de kleppen gecontroleerd of gesteld te worden?
De ene auto rijdt in 10 jaar 150.000 km, de andere in 4 jaar 200.000 km. Daar is dus geen peil op te trekken, ieders "life" is anders opgebouwd.
Als ik jou goed begrijp hoeft bij een benzinemotor dus nooit, ongeacht of er bijv. 300.000 km of meer mee gereden is, de kleppen gecontroleerd of gesteld te worden?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het staat bij mijn weten niet genoemd in de onderhoudsvoorschriften
Volvo for life
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Dus tussentijds geen actie ondernemen om dit te voorkomen?Johan s60 schreef:Nee hoeft alleen bij klachten, of als je kleppen verbrand zijn bijv.
Lijkt wel een beetje op het niet hoeven verversen van de automaat-olie.
Rare jongens, die zweden. :shock:
- rudolf
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 06.11.2007 - 19:07
- Locatie: Valkenswaard
Hi Marc,Ik heb een s80 T6 1999 op lpi (G3)
gas is ingebouwd bij Léan Mesman te son
Ik heb een 1999 gezocht ivm hydraulische klepstoters.
Vanaf mod. 2000 zitten er weer normale klepstoters in.
type aanduiding op het blok heb ik geen idee van!
ik weet alleen dat ik de 2.8 (twin turbo) 6cyl uit 1999 heb met 200Kw(272pk)in nederland alleen met geartronic.
EN HIJ RIJDT OP GAS
Ik ben flink aan het zoeken geweest maar ben er eigenlijk nog niet echt uit, in oude brochures spreken ze in 2001 van een nieuw motor type B6284T met 2783 cc (jou motor) en vanaf 2001/2002 de B6294T met 2922 cc
Ik denk dat ik uiteindelijk een keer bij de dealer moet gaan informeren. hij moet in iedergaval hydraulische klepstoter hebben.
Hoe bevalt jou de T6 met welke km stand heb jij lpi ingebouwd? en hoeveel heb je er inmiddels bij gezet met of zonder problemen??
Greetz Ruud
Volvo V70 2.5D
Volvo V40 2.0 16V
Honda accord Coupe 3.0 V6 Aut
ALfa 156 2.4 JTD
Honda CRX VTI-E
Golf GTI
En vele andere
Volvo V40 2.0 16V
Honda accord Coupe 3.0 V6 Aut
ALfa 156 2.4 JTD
Honda CRX VTI-E
Golf GTI
En vele andere