vanaf welk bouwjaar geen hydaulische klepstoters?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rudolf
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 06.11.2007 - 19:07
Locatie: Valkenswaard

Hallo Luitjes, Ik ben Ruud en heb momenteel nog geen Volvo maar ik ben van plan om volgend voorjaar een S80 T6 aan te schaffen ik ben dus op zoek naar veel nuttige info om mij te helpen zoeken naar de juiste auto.en zaken waar ik op moet letten.

Zo moet het een auto zijn met hydraulische klepstoters daar hij op LPG moet geen lopen, ik weet dat daar felle tegenstanders van zijn maarja het gaat toch gebeuren.
Kan me iemand vertellen welk motortype wel hydraulische stoters heeft, en waar deze type aanduiding op het blok te vinden is??
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

LPG in een T6?
veel succes dan.:)
die hebben hydraulische klepstoters 6 cilinders...
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

type aanduiding staat op het distributiedeksel...
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Er is een lpg expert in Friesland die alles van T6-en op gas weet, staat hier ook regelmatig op het forum
Volvo for life
Gebruikersavatar
rudolf
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 06.11.2007 - 19:07
Locatie: Valkenswaard

Dat die 6 ciliners heeft en hydraulische klepstoters weet ik, maar ergens rond 2000 zijn ze overgestapt op gewone stoters die behoeven dus gesteld te worden daar dit bij een T6 een tijdrovende klus blijkt te zijn is dit geen pre als je op gas rijdt daar je dan constant kleppen loopt te stellen.
Iemand enig idee wanneer precies ze zijn over gestapt op de normale stoters.
Heeft er trouwens ook iemand een idee waarom ze dat gedaan hebben, om aan milieu eisen te voldoen bij koudstart misschien??daar hydraulische stoters heel even een te ruime klepspeling hebben dus een slechte cillinder vulling met als gevolg een slechtere verbranding??
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Die normale moeten normaal gesproken maar eens in de 170.000km gesteld worden.
Volvo for life
Gebruikersavatar
rudolf
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 06.11.2007 - 19:07
Locatie: Valkenswaard

170k km lijkt me wel heel lang met normale stoters zeker voor een personen auto,zelfs bij een heavy duty vrachtwagen motor worden de kleppen uiterlijk iedere 100k km minimaal gecontroleerd en dan evt gesteld (nieuwe generaties).
heeft er iemand ervaring met een T6 op LPG van na 2000??
Volvo V70 2.5D
Volvo V40 2.0 16V
Honda accord Coupe 3.0 V6 Aut
ALfa 156 2.4 JTD
Honda CRX VTI-E
Golf GTI
En vele andere
Gebruikersavatar
T!M
2nd Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: 25.11.2004 - 09:03
Locatie: Nijmegen

Had davidjoost niet een S80 T6 op gas? Stuur 'm eens een PB!
MY2021 Volvo V60 T6 Recharge Inscription
Gebruikersavatar
rudolf
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 06.11.2007 - 19:07
Locatie: Valkenswaard

Hallo Tim,
moet ik jou een pb sturen????
Volvo V70 2.5D
Volvo V40 2.0 16V
Honda accord Coupe 3.0 V6 Aut
ALfa 156 2.4 JTD
Honda CRX VTI-E
Golf GTI
En vele andere
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

T!M schreef:Had davidjoost niet een S80 T6 op gas? Stuur 'm eens een PB!
zijn vader heeft er een, en davidjoost weet alles van gas
Gebruikersavatar
rudolf
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 06.11.2007 - 19:07
Locatie: Valkenswaard

Das mooi ik ben benieuwd.
Volvo V70 2.5D
Volvo V40 2.0 16V
Honda accord Coupe 3.0 V6 Aut
ALfa 156 2.4 JTD
Honda CRX VTI-E
Golf GTI
En vele andere
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3805
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

david-joost is het meest aktief op het saab forum
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

bart simpson schreef:Die normale moeten normaal gesproken maar eens in de 170.000km gesteld worden.
Bedoel je de LPG-auto's of ook die alleen op benzine (turbomotoren) draaien? Ik hoor de dealer daar eigenlijk nooit over.
Gebruikersavatar
marc'ss80
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 05.03.2006 - 11:53
Locatie: purmerend

Ik heb een s80 T6 1999 op lpi (G3)
gas is ingebouwd bij Léan Mesman te son
Ik heb een 1999 gezocht ivm hydraulische klepstoters.
Vanaf mod. 2000 zitten er weer normale klepstoters in.
type aanduiding op het blok heb ik geen idee van!
ik weet alleen dat ik de 2.8 (twin turbo) 6cyl uit 1999 heb met 200Kw(272pk)in nederland alleen met geartronic.
EN HIJ RIJDT OP GAS

vriendelijke groet marc
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Frumpy schreef:
bart simpson schreef:Die normale moeten normaal gesproken maar eens in de 170.000km gesteld worden.
Bedoel je de LPG-auto's of ook die alleen op benzine (turbomotoren) draaien? Ik hoor de dealer daar eigenlijk nooit over.
in principe zijn ze ook "for life"
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Is het Volvo-begrip "for life" nog nader te definiëren?
De ene auto rijdt in 10 jaar 150.000 km, de andere in 4 jaar 200.000 km. Daar is dus geen peil op te trekken, ieders "life" is anders opgebouwd.

Als ik jou goed begrijp hoeft bij een benzinemotor dus nooit, ongeacht of er bijv. 300.000 km of meer mee gereden is, de kleppen gecontroleerd of gesteld te worden?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

het staat bij mijn weten niet genoemd in de onderhoudsvoorschriften
Volvo for life
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2815
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Nee hoeft alleen bij klachten, of als je kleppen verbrand zijn bijv. :(
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Johan s60 schreef:Nee hoeft alleen bij klachten, of als je kleppen verbrand zijn bijv. :(
Dus tussentijds geen actie ondernemen om dit te voorkomen?
Lijkt wel een beetje op het niet hoeven verversen van de automaat-olie.

Rare jongens, die zweden. :shock:
Gebruikersavatar
rudolf
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 06.11.2007 - 19:07
Locatie: Valkenswaard

Ik heb een s80 T6 1999 op lpi (G3)
gas is ingebouwd bij Léan Mesman te son
Ik heb een 1999 gezocht ivm hydraulische klepstoters.
Vanaf mod. 2000 zitten er weer normale klepstoters in.
type aanduiding op het blok heb ik geen idee van!
ik weet alleen dat ik de 2.8 (twin turbo) 6cyl uit 1999 heb met 200Kw(272pk)in nederland alleen met geartronic.
EN HIJ RIJDT OP GAS
Hi Marc,
Ik ben flink aan het zoeken geweest maar ben er eigenlijk nog niet echt uit, in oude brochures spreken ze in 2001 van een nieuw motor type B6284T met 2783 cc (jou motor) en vanaf 2001/2002 de B6294T met 2922 cc
Ik denk dat ik uiteindelijk een keer bij de dealer moet gaan informeren. hij moet in iedergaval hydraulische klepstoter hebben.
Hoe bevalt jou de T6 met welke km stand heb jij lpi ingebouwd? en hoeveel heb je er inmiddels bij gezet met of zonder problemen??

Greetz Ruud
Volvo V70 2.5D
Volvo V40 2.0 16V
Honda accord Coupe 3.0 V6 Aut
ALfa 156 2.4 JTD
Honda CRX VTI-E
Golf GTI
En vele andere
Plaats reactie

Terug naar “S80”