Bij koude motor lawaai en weinig power

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Bartleunen
1st Gear member

Als de auto (S40 2.4i 2004.5) als hij koud is ('s morgens) word gestart maakt hij ontzettend veel lawaai. Het lijkt wel of de uitlaat kapot is. Hij maakt dan een flink brom geluid als je gas geeft. Ook heeft hij dan totaal geen power. Als hij eenmaal wat warmer is is het geluid weg en komt de power pas. Dit duurt echt maar heel even (1 kilometertje ofzo). Weet iemand of dit normaal is? of waar het eventueel aan kan liggen
kmser
4th Gear member

Eerste indruk is dat er een slechte afdichting is of zo en dat hij hier dus vermogen verliest en geluid maakt. door de warmte kan dit geminimaliseerd worden. Lijkt me wel ernstig, maar kan eenvoudig op te lossen zijn.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
Bartleunen
1st Gear member

kmser schreef:Eerste indruk is dat er een slechte afdichting is of zo en dat hij hier dus vermogen verliest en geluid maakt. door de warmte kan dit geminimaliseerd worden. Lijkt me wel ernstig, maar kan eenvoudig op te lossen zijn.
Beetje laat maar alsnog bedankt voor je antwoord! Ik ben bij de garage geweest en ze hebben er naar gekeken.

Het geluid onder de auto komt, volgens de garage, van de uitlaat. Vermoedelijk zit er een plaatje in het voorste gedeelte van de uitlaat gedeeltelijk los. Als de uitlaat warmer is geworden zet dit iets uit het komt het plaatje weer vast te zitten. De oplossing zou zijn om het eerst gedeelte te vervangen (volgens mij incl. catalisator), kosten ongeveer € 900,00. Als het plaatje los komt zou dit een probleem kunnen worden, want dan wordt de motor te warm. Ik blijf er toch nog maar even mee rondrijden want 900 euri is toch veel geld.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”