Beste allemaal,
ik rijd met een V70 van 99, 2.0 benzine. Heeft nu 190000kms op de teller en tot op heden geen problemen vertoond......
Wat ik probeer uit te zoeken op dit (trouwens zéér goed) forum is wat dit kan zijn.
Koud start hij zonder probleem, bij vertrek stottert hij en valt stil (het moment dat de koppeling druk krijgt)Vanaf 2000 toeren zijn alle problemen weg. Bij warme motor weigert hij al eens te starten, startmotor draait rond.
Het moet dus ergens bij de ontsteking liggen (denk ik toch)
Hij heeft onlangs een splinternieuwe koppeling met drukgroep gekregen, dus dat kan het al niet zijn.
Zelf denk ik dat het de bougies, het injectiesysteem dat vuil is of de bobine kunnen zijn maar wie weet is hier iemand met dezelfde ervaring die me direct kan helpen (spaart me wat zoekwerk uit)
Alvast bedankt!!
Groeten,
John
PS: Zeer fijne site, ik wist niet dat we zo talrijk waren
V70 hottert en stottert
- VolvoC70T5
- 2nd Gear member
ik denk dat je met het simpelste moet beginnen, de bougies..daarna kun je weer verder gaan kijken naar je ontsteking..
toch heb ik een flauw vermoeden dat het je bobine is en dat daar een haarscheurtje in zit (dus bij koude motor niets aan de hand, zodra hij warm wordt gaat het scheurtje groter worden) waardoor je auto gaat uitvallen.
zelfde symptonen wat jij nu beschrijft heb ik ook gehad met m`n vorige auto..
toch heb ik een flauw vermoeden dat het je bobine is en dat daar een haarscheurtje in zit (dus bij koude motor niets aan de hand, zodra hij warm wordt gaat het scheurtje groter worden) waardoor je auto gaat uitvallen.
zelfde symptonen wat jij nu beschrijft heb ik ook gehad met m`n vorige auto..