Het best even een werkje, ik ben er samen met het vervangen van mijn voorveren 3,5 uur mee bezig geweest, maar met deze handleiding en zonder de voorveren moet het binnen twee uurtjes lukken.
Hier de foto van de ingebouwde draagarm met het originele rubber nog ingebouwd:

De draagarm is uit te bouwen zonder de aandrijfas te demonteren.
Zet de auto voor op bokken en demonteer de voorwielen. Maak de onderplaat los met de bouten aan de voorkant en in het midden. Ik heb de plaat achteraan vast laten zitten, dat is makkelijker met montage.
Bouw de veerpoot uit (weet niet of het lukt met ingebouwde veerpoot, maar moest deze zowiezo uitbouwen). Ik denk dat als de veerpoot op zijn plek blijft zitten dat de fusee beter onder controle is te houden. Met uitgebouwde veerpoot moet je deze ondersteunen met een krik.
Maak de fuseekogel los. Je hebt hiervoor geen trekker nodig, het is een konische as met schroefdraad op het eind. Door de bout te lossen kun je hem er zo afschuiven. Let er goed op dat het fusee niet te ver naar buiten wordt getrokken, de homokineet kan dan losschieten.
Vervolgens kan de draagarm aan de voorkant los worden gemaakt door de twee bouten aan de binnenkant van het subframe los te draaien. Als laatste de grote bout van het achterste rubber lossen. De draagarm kan er nu schuin naar achteren uitgedraaid worden.
Hier een foto van de draagarm met origineel rubber.

Het rubber was nog wel goed, maar wel wat soepel. Dit is denk ik mede de reden van de hoge bandenslijtage en naar rechts trekken van de D5. Vervolgens kan het rubber gedemonteerd worden wat het lastigste klusje is. De rubbers zijn oliegevuld, draag dus een bril tegen het oliespatten. Het makkelijkste is om de rubbers rondom in te boren zodat het rubber zwak wordt.

Nu kan de pen eruit gedraaid worden door deze vast te zetten in de bankschroef, en aan de draagarm te draaien. Zo scheurt het rubber los van de pen en kan deze eruit gehaald worden. Probeer nu zoveel mogelijk rubber van de pen te verwijderen met een mes:

Nu moet met een brander het overige rubber van de pen afgebrand worden. Dat is wel even werk, aangezien het erg taai en onbrandbaar rubber is. Steeds na een poosje branden kan er een laagje rubber afgeschraapt worden, waarna het kale metaal overblijft:

Nu moet de draagarm nog schoongemaakt worden, maar dat is zo gepiept. Er zit nu nog een rubber bus in met een metalen frame. Door het metalen frame met een schroevendraaier open te slaan krijg je ruimte in de bus en kun je hem er zo uit tikken. Let op: in de draagarm zit ook nog een hele dunne, ronde bus van een millimeter om het frame heen. Deze moet absoluut blijven zitten. Als je met een schroevedraaien in de bus tikt met een hamer voel je de metalen rand van binnen zitten. Hierachter moet je de schroevedraaien krijgen, waardoor het frame opengewerkt wordt. Je kun dat ook aan de andere kant doen, waardoor je twee punten hebt om het frame met rubber eruit te tikken. Je kunt hier ook goed zien wat een prut er uit het rubber komt:

Nu kan de nieuwe bus gemonteerd worden. Ik heb twee stukjes pijp genomen (twee voor extra draagkracht). Je kunt nu eerste de as in het rubber zetten. Gebruik daarvoor het bijgeleverde kopervet. Dit punt moet namelijk een klein beetje kunnen scharnieren.

Nu kan het rubber met pen in de draagarm geperst worden. Dit is lastig als je geen goede bankschroef hebt. De mijn heeft een bekopening van 15 cm, en dat is net voldoende. Zonder deze bankschroef of pers is dit klusje kansloos. Het is even mikken, en vet het rubber aan de buitenkant goed in. Vaak wil het rubber er eerst aan één kant in. Als de bus dan nog recht op de arm zit kun je met een schroevedraaien proberen de rand in de bus te krijgen. Vaak floept hij er dan wel in.

Zo ziet het er dan uiteindelijk uit:

Vervolgens weer inbouwen en dan ziet het er zo uit:

Ik weet nog niet wat het resultaat is, want heb nog niet met de auto kunnen rijden. Wacht nog op een paar andere onderdelen. Zodra ik het gevoel heb opgedaan zal ik dat hier natuurlijk even posten.