iPod in een 780
- Spikes
- 2nd Gear member
Ik vroeg me af of het mogelijk is om een iPod aan het fantastische geluidssysteem van de Volvo 780 Bertone te koppelen. Het kan ongetwijfeld met de iTrip, die als een klein FM zendertje werkt en met zo'n soort cassettebandje waaraan je de iPod koppelt zal het ook wel gaan. Maar is er misschien ook de mogelijkheid om een soort AUX ingang te benutten en de iPod zodanig aan te sluiten? Suggesties welkom! In principe betreft het een iPod nano of een iPod video, maar het principe is voor alle iPods zo'n beetje gelijk.
- pieterjvs
- Starter
Ik weet niet of het ondertussen al gelukt is (laatste bericht was 7 juli) maar ik heb ervaring gehad met een FM modulator die aan de antenne zat. Het probleem was dat de modulator een te krachtig signaal uitzond waardoor al het andere FM 'verkeer' werd overstemd, ik kon dus niet meer goed naar de radio luisteren. Dit is op te lossen door er een schakelaar tussen te zetten waardoor je de modulator aan/uit kan zetten zodat je toch naar de radio kan luisteren. Het beste is (heb ik ook) gewoon via de aux, kabeltje achterin pluggen en klaar!
succes!
succes!
- Michael Oud
- 5th Gear member
Maar die aux aansluiting zit dus niet op elke radio. En waarschijnlijk ook niet op de originele volvo radio die in de 780 van Spikes zit.
Volvo 940 SE
- Spikes
- 2nd Gear member
Inmiddels is het gelukt met een Drive+Play van Harman/Kardon. De geluidskwaliteit was redelijk, maar na het upgraden van de speakers naar MB-Quart is dat een heel stuk beter geworden! De fm-modulator plugt rechtstreeks op de antenne-ingang en stoort een klein beetje wanneer deze aanstaat en ik naar de radio wil luisteren. Wanneer de Drive+Play uitstaat is dat echter geen probleem. Muziekkwalitiet van de iPod is nu echt super.
Volvo 780 Bertone 2.3T MY90
Volvo XC70 2.5T MY06
Volvo XC70 2.5T MY06