Komt het wel eens voor dat dit "armpje" defect raakt?
Ik heb de indruk dat mijn Xenon verlichting niet meer optimaal (hoog genoeg) vooruitstraalt. De achterschokbrekers zijn ook vervangen, wellicht dat dit met elkaar samenhangt (hoger niveau achterkant)?
Welke van de kunststof schroeven dienen voor de handmatige instelling van de Xenon bij de S80? Iemand een fotootje?
Armpje van hoogteverstelling Xenon op achteras
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 26.11.2007 - 20:32
Waarschijnlijk heeft het geen zin om de koplampen handmatig in te stellen, of je moet de sensor op de achteras loskoppelen. Het kan zijn dat de sensor defect is, komt voor bij oudere modellen, die zijn nog niet ingegoten, maar er zit een kapje op waarlangs water en pekel bij de printplaat kan komen. Een nieuwe kost inclusief kalibreren ca €180,- Misschien is de sensor enkel ontregeld en moet deze opnieuw gekalibreerd worden.
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Hoi Kammetje,
Ben bij de dealer langsgeweest.
De basiswaarden van de lampen waren verkeerd ingesteld en zijn met de lichtmeetkast ervoor gecorrigeerd, alles straalt nu weer zoals het hoort.
De automatische hoogteverstelling is getest en werkt in ieder geval goed, dus met het armpje is gelukkig niets aan de hand.
Waarschijnlijk is laatst bij de APK iemand overenthousiast geweest en heeft iets ontregeld.
Ben bij de dealer langsgeweest.
De basiswaarden van de lampen waren verkeerd ingesteld en zijn met de lichtmeetkast ervoor gecorrigeerd, alles straalt nu weer zoals het hoort.

De automatische hoogteverstelling is getest en werkt in ieder geval goed, dus met het armpje is gelukkig niets aan de hand.
Waarschijnlijk is laatst bij de APK iemand overenthousiast geweest en heeft iets ontregeld.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10
heb ik ook precies zo eens gehad.
na een grote beurt (E220) de volgende ochtend heel vroeg al op de autbahn in Duitsland. en de lampen schenen slechts enkele meters ver... nou hoera....
dat is echt leip.
terwijl ze met starten zich wel zelf instelden, alleen veel te laag.
prutsers
na een grote beurt (E220) de volgende ochtend heel vroeg al op de autbahn in Duitsland. en de lampen schenen slechts enkele meters ver... nou hoera....
dat is echt leip.
terwijl ze met starten zich wel zelf instelden, alleen veel te laag.
prutsers