Verlichting verwarming bedieningspaneel

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
mverhagen
Starter

440 uit 95. Bij mij is het hele verwarmingspaneel met die drie draaiknoppen niet verlicht.

In het donker zit je dus naar knoppen te graaien waar je niks op ziet staan. Hoort hier geen verlichting in te zitten?

Dus de verwarmingknop de blowerknop en luchtrichtingsknop.

En als dit wel hoort te branden... Hoe gaat dat paneel eruit? Hoewel het me sterk lijkt dat alle lampies erin stuk zouden zijn.
dr hilus
2nd Gear member

Ja, dit deel hoort zeker verlicht te zijn. Er zitten 2 lampjes in, en ja, die gaan vaak stuk (eigen ervaring, ben nog op zoek naar vervangende led-lampjes die het langer uithouden)

Gebruik de zoekfunctie; hoe je de lampjes moet vervangen staat al enkele malen eerder op het forum beschreven.

Succes ermee!
SchoutenCC
5th Gear member

lang verhaal kort: haal even de andere dashboard-dekplaatjes/klokje weg (gewoon klikken) en je radio (om meer handruimte te hebben maar niet 100% noodzakelijk). Het verwarmingselement zelf kun je niet naar achteren trekken zoals een radio maar het heeft wel een 'losklikbaar' frontje. Wrik die met enig moed en beleid los met een dunne schroevendraaier (klikrandjes aan de hoeken), trek de draaiknoppen ervanaf, verwijder het frontje en je ziet de lampjes :)
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
mverhagen
Starter

Thx is gelukt. Waren idd allebei stuk. Beetje jammer dat de verf bijna direct barst in dat paneel. Maar goed liever een barstje dan geen licht.
Fauna
1st Gear member
Contacteer:

Zonder maar meteen een nieuw topic aan te maken: ik heb hetzelfde probleem.

Een paar weken terug heb ik het al eens geprobeerd met een paar oude topics bij de hand, maar het heeft niet mogen baten. Ik heb een 440 uit 1993, dus deze heeft nog schuifknoppen voor de kachel. Alles krijg ik eruit, zodat ik boven en onder bij dit stuk kan. Echter de palletjes zitten zo vast dat ik ze onmogelijk los krijg zonder te breken. En lukt het onder(2), dan schieten ze weer terug zodra ik boven(3) begin.

Ik heb ook geprobeerd het frontpaneel van de middenconsole los te halen, maar die blijft ook ergens vast zitten. Het kachelpaneel blijft ergens vast zitten bij de ventilatiegaten van de middenconsole, en sowieso krijg ik de zijde van de ventilatiegaten niet verder los. Als het goed is heb ik wel alle schroefjes gehad, want het paneel is vrij te bewegen, totdat de kachel en ventilatie hem tegenhouden.
Volvo 440 GL E2 2.0i 1993
lovemy440
4th Gear member

Het frontpaneel van je middenconsole is zeer moeilijk los te halen. Deze zit vastgeperst samen met de ventilatiegaten voor de vloer. In principe kun je overal makkelijk bij als je de bakjes enz. eruit gelicht hebt.
Ook het kachelpaneel (de 2 schuiven neem ik aan) zitten vastgelijmt aan het dashbordpaneel. Dit te voorkoming van het breken van het schuifmechanisme. Ook dit is heel moeilijk los te krijgen (Ervaring ;))
Me:

Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold

Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold

Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003

My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”