Volvo S40 1.9 TD 1998 nov. --- 3 vragen

Geproduceerd bij NedCar in Born
sjoebert
2nd Gear member
Berichten: 91
Lid geworden op: 09.11.2005 - 14:51

volmar heeft gelijk. is geen koudstart maar is een inspuit regelklep. deze zit met een maat 24 op de pomp geschroefd en met 1 stekker vast. deze geeft trouwens wel een foutcode aan als jij defect is. alleen wordt het niet via je dashboard zichtbaar gemaakt. met de systeemtester zie je hem wel.
eventueel bijklussen.... voor weinig aan alle volvo`s :)
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

Nou nee, als ie niet helemaal stuk is, maar ook zeker niet goed, krijg
je geen foutmelding. Heb 'm 2x stuk gehad :evil:
maar in geen van beide gevallen een foutmelding.

Aan het ratelen kun je het horen. Alle originele gemonteerde kleppen
gaan op den duur stuk. Het is een gevoelig en duur onderdeel.

Ik heb trouwens bijna alle standaardklachten wel gehad afgelopen
3 jaar......helaas. En er zitten er nog 2 in, die ik zelf kan oplossen.
It's only kinky the first time
Gebruikersavatar
danny V40
2nd Gear member
Berichten: 159
Lid geworden op: 18.10.2005 - 20:15
Locatie: Gendt

jongens jongens......wat doet de koudstart?
Die vervroegt het inspuitmoment zo dat het brandstof eerder tot ontbranding komt, maar omdat de motor zo koud is zal de verbranding langen opzicht wachten vandaar de vervroeging.

het vacuumpotje met het heveltje is de stationair regeling voor ook onderandere de koudstart maar ook voor bijv. de airco , als deze inslaat zal de motor iets verhoogt stationair moeten gaan draaien.

gr danny
V40 TD
S40 2.0 16v aut.
-------------------------------------------------------------
luud
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 07.06.2009 - 14:58

mijn 1.9 TD uit 1997 starte ook pas na 2-3 keer. Bleek dat de inspuitpomp op 2 plaatsen lekte: O-ringen van de vervroeger en via de aansluitkabel van bovengenoemde regelklep. Beiden zitten aan de voorzijde van de pomp. De plug waar de vervroegingsplunjer achter zit is ongeveer Ø30 met boutje in het meteen en meteen rechts daarvan zit de regelklep. E.e.a is vervangen door de dieselspecialist waarbij pomp niet hoeft worden uitgebouwd.gelukkig...zelf de lekkages gezien. Punt is dat het lang duurde totdat het echt naar buiten gaat lekken. Tot dan komt er niets naar buiten maar komt er wel lucht naar binnen worden waardoor ie niet start. test het maar door met het handpompje op het brandstof filter te pompen. Als ie daarna meteen aanslaat weet je dat het een dieselprobleem is.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Geen enkele 440 of v40 heeft hydraulische stoters,zijn allemaal stelbaar,of met plaatjes of met complete stoterbussen.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”