Dag,
Nieuw op het forum, gezien ik sinds korte tijd weer een Volvo 740 sedan mag rondrijden!.
prima auto, alles top alleen.....
De overdrive werkt niet! lampje op de display gaat branden en relay hoor ik schakelen bij het inschakelen van de overdrive...
Nu is natuurlijk de vraag wat het wel kan zijn?
Heeft het iets te maken dat de auto de laatste 15 jaar maar 60.000 km in het dorp heeft gereden. (dus waarschijnlijk weinig gebruik van de overdrive gemaakt..)
groet,
Ron
740 overdrive
-
- 2nd Gear member
Belangrijk is om te (laten) controleren of de solenoide op de bak ook inschakelt, of dat er misschien een kabeltje kapot is.
Het gebeurde regelmatig dat de O-ringen IN de overdrive versleten waren en er zodoende geen (of niet genoeg) oliedruk opgebouwd kon worden om de overdrive in te schakelen !!
Het vervelende is dat de overdrive van de versnellingsbak af moet (de bak zelf kan blijven hangen) en compleet uit elkaar moet om 2 O-ringen te vernieuwen.

Het gebeurde regelmatig dat de O-ringen IN de overdrive versleten waren en er zodoende geen (of niet genoeg) oliedruk opgebouwd kon worden om de overdrive in te schakelen !!
Het vervelende is dat de overdrive van de versnellingsbak af moet (de bak zelf kan blijven hangen) en compleet uit elkaar moet om 2 O-ringen te vernieuwen.

Meten is weten, als je weet wat je meet !!
-
- Starter
Dag Volvo rijders,
Ik ben er inmiddels achter en schaam me diep, nou ja...
Stekkertje op de bak was idd in staat van ontbinding terwijl ik de eerste keer dit kwaaltje over het hoofd had gezien. Schakelt nu weer naar behoren!
Thanks en tot de volgende kwaal
Ik ben er inmiddels achter en schaam me diep, nou ja...
Stekkertje op de bak was idd in staat van ontbinding terwijl ik de eerste keer dit kwaaltje over het hoofd had gezien. Schakelt nu weer naar behoren!
Thanks en tot de volgende kwaal