Mogelijke aanschaf 244/245

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Dhoeksema
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 30.10.2006 - 13:00
Locatie: Almelo

Beste medeforumleden,

Ik zal mij even voorstellen . . .
Ik ben Dane Hoeksema, 22 jaar jong, en nogal 'automobiel-verslingerd'.
Eigenlijk hoor ik (nog) niet thuis op dit forum . . .
1 - Ik rijd nog niet zo lang rond en
2 - Door omstandigheden heb ik nog niet de financiele middelen gehad om een eigen auto te rijden, laat staan een volvo. Helaas :-( (Heel heel heleboel 'helaas-jes')
Mijn bedoeling is om mij op dit forum voldoende te laten informeren om wellicht een 240 te kunnen aanschaffen.

Een vraagje over deze auto . Ik ben niet zo heel technisch, dus ik zal eventuele reparaties moeten laten doen. Weet iemand met welke kosten ik dan ongeveer rekening moet houden? (Mocht ik tot aanschaf overgaan?)

Met vriendelijke groet, Dane

Mods edit
Even die verschrikkelijk lange link verborgen. Gebruik voor dit soort linken linkje
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

ziet er netjes uit, maar als je niet handig bent (tenzij je een goed gevulde bankrekening hebt) zou ik toch voor een ander kijken...
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20834
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Dit is zo te zien wel een plaatje.
Die D6 blokken zijn op zich heel sterk. Maar er kunnen, zoals in dit geval, ook grote problemen mee zijn.
Ga ook eens informeren bij www.volvolvo.nl Daar zit Erik265 die heeft uiteindelijk zijn blok laten reviseren. (Is wel zeker nodig hierbij zo te lezen)

3000 Euro is in dat kader wel te veel. Inclusief motorrevisie mag je op 5000 Euro uitkomen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Belg
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 25.08.2007 - 11:26
Locatie: Zandhoven

Hallo,

Ik heb jaren met een 240 diesel rondgereden en der zijn toch wel enkele nadelen aan. De wagen is ronduit traag, zeker als je moet optrekken of hernemen. Wat mij ook opviel was het olieverbruik. Dat zou een ziekte zijn bij deze wagens. Bergop moest je de vrachtwagen constant voorlaten en als je in Belgie woont en naar het zuiden trekt heb je van die heuveltjes. Echt zuinig voor een diesel is hij niet. Je moet toch rekenen op een 9 liter op 100 km. Als je echt een 240 wil rijden opteer dan voor eentje op LPG, als je dat omrekent ben je dan veel zuiniger uit. En je rijdt dan nog met een echte volvo motor. De dieselversie is een vw motor.
240DL/ LPG 116000KM
BJ 1986
Dhoeksema
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 30.10.2006 - 13:00
Locatie: Almelo

@Belg . . . En dat motorgeluid dan . . . :P
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Kijk eens op mijn web-log.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Tsja die D6 blokken zijn niet de Red Blocks kwa kilometers die je er mee kan doen en kwa degelijkheid.
Persoonlijk zou ik niet voor een diesel gaan, zeker niet voor een ongeblazen. Ze zijn traag, niet zo degelijk als een benzine/lpg variant, duur als ze stuk gaan.

Sommige mensen zijn er verslingerd aan, ik niet. Doe mij maar een red block anyday anyway. Oke het zijn ook geen racemonster, maar ze gaan en blijven gaan en als je denkt dat ze op zijn hebben ze nog een heel leven voor zich.

Mijn lpg systeem en een deel van de onsteking lag van de zomer overhoop tijdens de vakantie. Ondanks dat alles heeft mijn zweedse schone me nog een 1500-2000 kilometer door Frankrijk en Duitsland gelseept totdat ik er thuis mee aan de slag kon. Geen afdaling te heftig of klim te zwaar(mits je er de toeren inhield, lagen toeren liepen niet lekker op dat moment). We brulden samen de hellingen op met 60 in z'n 2 zonder dat ze een steek liet vallen.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
erik265
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 25.06.2006 - 21:43
Locatie: Zuidhorn

Belg schreef:Hallo,

Ik heb jaren met een 240 diesel rondgereden en der zijn toch wel enkele nadelen aan. De wagen is ronduit traag, zeker als je moet optrekken of hernemen. Wat mij ook opviel was het olieverbruik. Dat zou een ziekte zijn bij deze wagens. Bergop moest je de vrachtwagen constant voorlaten en als je in Belgie woont en naar het zuiden trekt heb je van die heuveltjes. Echt zuinig voor een diesel is hij niet. Je moet toch rekenen op een 9 liter op 100 km. Als je echt een 240 wil rijden opteer dan voor eentje op LPG, als je dat omrekent ben je dan veel zuiniger uit. En je rijdt dan nog met een echte volvo motor. De dieselversie is een vw motor.
Hier wil ik toch graag even op reageren. Ik heb zoals vermeld een Amerikaanse diesel uit 1980. Het zijn inderdaad niet de snelste blokken, maar je kunt toch goed met het moderne verkeer meekomen. Het olieverbruik vind ik meevallen, maar dat zal ook wel van de staat van de motor en je rijstijl afhangen. Mijn brandstofverbruik ligt rond de 1 op 13, maar ik heb dan ook geen heuvels.
Probleem van deze blokken is dat er een grotere kans op oververhitting is. Goede koeling is dan ook noodzakelijk.
Het is inderdaad geen Volvo motor, maar hij heeft zichzelf na 28 jaar wel bewezen, volgens mij :D

De auto op Marktplaats is ondertussen verkocht, maar 3000 euro vind ik erg veel. Voor een complete motorrevisie moet je rond de 4000 euro rekenen. Mocht je een diesel aanschaffen, let dan goed op de staat van de motor (rook?). Laat als het even kan de compressie meten.

Veel succes ermee!
1980 GL Diesel (USA)
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”