Arno,
Als ik thuis ben zal ik even zoeken! (wordt nu een beetje krap
\)
OBD II uitlees apparaten
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 09.05.2007 - 07:58
Hallo,
Iemand van jullie misschien dit apparaat geprobeerd:
http://www.davisnet.com/drive/products/carchip.asp
Iemand van jullie misschien dit apparaat geprobeerd:
http://www.davisnet.com/drive/products/carchip.asp
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:58
Vadis is makkelijk te vinden. (Via torrents bvb) Maar doe geen moeite. Naar ik meen is die software enkel compatibel met een VCT2000. (althans toch de Vadis versie die ik heb) je kunt particlier wel degelijk zo'n VCT2000 aankopen, alleen kost dit toestel zo'n 2000 euro.
VADIS is ondertussen verandert van naam naar VIDA
Er is ook idd. een (illegale) CD met een verzameling van OBD-software op het internet te vinden. Daar staan massa's -al dan niet freeware- programma's op voor verschillende merken. Maar alweer een teleurstelling voor de Volvo gebruiker.
Helaas.
VADIS is ondertussen verandert van naam naar VIDA
Er is ook idd. een (illegale) CD met een verzameling van OBD-software op het internet te vinden. Daar staan massa's -al dan niet freeware- programma's op voor verschillende merken. Maar alweer een teleurstelling voor de Volvo gebruiker.
Helaas.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:58
Ik lees dat men bij benzine motoren meer geluk kan hebben om foutcodes uit te lezen dan bij diesels.
Op websites waar ze van die OBD pluggen verkopen vindt je lange lijsten met merken, types en jaartallen. That's it. Meer niet. Wat je eigenlijk moet weten is het motortype of nog beter het type van de EDC (diesel) of ECU (benzine).
Ik heb een Volvo V40 van 1999. Dit was toen één van de eerste nieuwe modellen.
Maar het motortype en de EDC zijn van de modellen van het jaar 2000.
(Motortype D4192T2 met een EDC Bosch MSA15.5-5.40)
Hiervoor heb ik nog geen compatibele plug of betaalbaar uitleestoestel kunnen vinden. Ik informeerde mij bij Bosch, maar kreeg geen enkele medewerking.
Op websites waar ze van die OBD pluggen verkopen vindt je lange lijsten met merken, types en jaartallen. That's it. Meer niet. Wat je eigenlijk moet weten is het motortype of nog beter het type van de EDC (diesel) of ECU (benzine).
Ik heb een Volvo V40 van 1999. Dit was toen één van de eerste nieuwe modellen.
Maar het motortype en de EDC zijn van de modellen van het jaar 2000.
(Motortype D4192T2 met een EDC Bosch MSA15.5-5.40)
Hiervoor heb ik nog geen compatibele plug of betaalbaar uitleestoestel kunnen vinden. Ik informeerde mij bij Bosch, maar kreeg geen enkele medewerking.
- micmac
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 14:09
Iemand gehoord van "auterra"? Ik heb een zoekactie gedaan op google: auterra s40 t5. Kreeg deze link met een gast die dus deze software gebruikt voor monitoring voor zijn s40 t5. Op de site staat dat ook de foutcodes uitgelezen kunnen worden. http://www.cardomain.com/ride/2194128
www.auterraweb.com
Even snel berekening gemaakt: Totale kosten is 285 dollar = 194,56 euro.
www.auterraweb.com
Even snel berekening gemaakt: Totale kosten is 285 dollar = 194,56 euro.
Volvo S40 T5 - 2004 - Black Sapphire
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
All,
Wat is nou precies wat jullie van de CanBus zouden willen lezen?
Of wat zou je willen schrijven?
Het enige wat je nodig hebt is een device (zoals een ELM327) welke zich als "vertaalmachine" aanbiedt aan je PC en aan de CanBus.
Wij gebruiken de ELM327 vrij veel, en monitoren bijvoorbeeld voor en na het herschrijven van de ECU software in de auto de toeren vs snelheid vs schakelmomenten vs temperatuur etc. etc. etc.
Waarom zou je gaan schrijven in je ECU?
Wat is nou precies wat jullie van de CanBus zouden willen lezen?
Of wat zou je willen schrijven?
Het enige wat je nodig hebt is een device (zoals een ELM327) welke zich als "vertaalmachine" aanbiedt aan je PC en aan de CanBus.
Wij gebruiken de ELM327 vrij veel, en monitoren bijvoorbeeld voor en na het herschrijven van de ECU software in de auto de toeren vs snelheid vs schakelmomenten vs temperatuur etc. etc. etc.
Waarom zou je gaan schrijven in je ECU?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Die ken ik niet specifiek, we gebruiken zelf een andere;
http://www.diydiagnostics.com/USB327_specs.htm
maar het gaat om het protocolletje dat met je PC praat.
Check de website maar 's, voor meer hardware bij hun;
http://www.diydiagnostics.com/
Het leuke aan deze soort adapters is dat er C++ bron code beschikbaar is om zelf je eigen interface te maken.
Wij zijn nu bezig om een adapter te maken (ELM327 based) die aan een computertje (fanless) gekoppeld weer aan de iMIV gekoppeld een dashboard op je RTI scherm tovert met allerlei fijne informatie.
Zie plaatje als voorbeeld voor wat we aan het maken zijn.
http://www.palmerperformance.com/screen ... gauges.png
Je kunt ook een versie van dat apparaat kopen die Bluetooth heeft, en dus bijvoorbeeld aan een windows mobile device of palm device gekoppeld kan worden. De OBD stekker laat je gewoon lekker zitten, die steekt dan 5 cm uit.
Wat meer info over OBD software / hardware:
http://www.werner-digital.com/obd/
http://www.obd-2.com/
http://www.scantool.net/
http://www.qcontinuum.org/obdgauge/ (mobile devices)
Dit is trouwens ook wel interessant;
(beetje off topic)
http://www.gnetcanada.com/dd-carpc-soft ... erview.asp
http://www.diydiagnostics.com/USB327_specs.htm
maar het gaat om het protocolletje dat met je PC praat.
Check de website maar 's, voor meer hardware bij hun;
http://www.diydiagnostics.com/
Het leuke aan deze soort adapters is dat er C++ bron code beschikbaar is om zelf je eigen interface te maken.
Wij zijn nu bezig om een adapter te maken (ELM327 based) die aan een computertje (fanless) gekoppeld weer aan de iMIV gekoppeld een dashboard op je RTI scherm tovert met allerlei fijne informatie.
Zie plaatje als voorbeeld voor wat we aan het maken zijn.
http://www.palmerperformance.com/screen ... gauges.png
Je kunt ook een versie van dat apparaat kopen die Bluetooth heeft, en dus bijvoorbeeld aan een windows mobile device of palm device gekoppeld kan worden. De OBD stekker laat je gewoon lekker zitten, die steekt dan 5 cm uit.
Wat meer info over OBD software / hardware:
http://www.werner-digital.com/obd/
http://www.obd-2.com/
http://www.scantool.net/
http://www.qcontinuum.org/obdgauge/ (mobile devices)
Dit is trouwens ook wel interessant;
(beetje off topic)
http://www.gnetcanada.com/dd-carpc-soft ... erview.asp
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:58
Ik wil enkel foutcodes uitlezen en eventueel resetten. Maar tot op heden heb ik geen enkele OBD connector of software gevonden die dit bij mijn V40 (diesel '99) kan.VolvoTech schreef:All,
Wat is nou precies wat jullie van de CanBus zouden willen lezen?
Of wat zou je willen schrijven?
*knip*
Waarom zou je gaan schrijven in je ECU?

-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15.12.2007 - 17:08
- Locatie: Drenthe
- Contacteer:
Beste Edgehawk,
Geef niet te veel geld uit aan allerlei Interfaces waarvan achteraf blijkt dat ze niet aan jouw verwachtingen voldoen.
Volvo's zijn sowieso moeilijk uit te lezen, een diesel al helemaal, deze kun je alleen uitlezen met bv een ELM327 (als die hem al pakt) vanaf eind 2003 begin 2004.
Zelf heb ik er ervaring mee omdat 3/4 van de Volvo's die ik heb geprobeerd uit te lezen niet wilde, dus jammer van het geld.
Ik heb zelf nog wel een oud Volvo software programmaatje liggen (kun je gratis van mij krijgen), deze zou je eventueel in combinatie met een ISO 9141-2 Interface kunnen proberen.
Groet,
EDDTOOLS.
Geef niet te veel geld uit aan allerlei Interfaces waarvan achteraf blijkt dat ze niet aan jouw verwachtingen voldoen.
Volvo's zijn sowieso moeilijk uit te lezen, een diesel al helemaal, deze kun je alleen uitlezen met bv een ELM327 (als die hem al pakt) vanaf eind 2003 begin 2004.
Zelf heb ik er ervaring mee omdat 3/4 van de Volvo's die ik heb geprobeerd uit te lezen niet wilde, dus jammer van het geld.
Ik heb zelf nog wel een oud Volvo software programmaatje liggen (kun je gratis van mij krijgen), deze zou je eventueel in combinatie met een ISO 9141-2 Interface kunnen proberen.
Groet,
EDDTOOLS.
Bedoel je misschien VADIS?EDDTOOLS schreef:Ik heb zelf nog wel een oud Volvo software programmaatje liggen (kun je gratis van mij krijgen), deze zou je eventueel in combinatie met een ISO 9141-2 Interface kunnen proberen.
Groet,
EDDTOOLS.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15.12.2007 - 17:08
- Locatie: Drenthe
- Contacteer:
Hoi Alex,
Nee, moet ik even opzoeken want ik heb het 1 jaar niet gebruikt, VADIS heb ik een complete versie 2006 van maar die is niet gratis!
Groet,
EDDTOOLS.
Nee, moet ik even opzoeken want ik heb het 1 jaar niet gebruikt, VADIS heb ik een complete versie 2006 van maar die is niet gratis!
Groet,
EDDTOOLS.
- VolvoC70T5
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 01.09.2007 - 21:48
met dat Vol-fcr,
hoef ik daar dan alleen nog maar een serieel / OBDII kabel voor aan te schaffen + die software?
hoef ik daar dan alleen nog maar een serieel / OBDII kabel voor aan te schaffen + die software?
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15.12.2007 - 17:08
- Locatie: Drenthe
- Contacteer:
Sorry voor mijn late reactie, heb niet veel tijd gehad om achter de computer mijn vele mails te beantwoorden, druk druk druk, veel problemen met auto's, vooral veel acu problemen, de een na de ander gaat stuk.
Ik zal proberen alle software op te zoeken wat ik kan vinden voor Volvo's, trouwens VOLVO-FCR heb ik ook nog wel voor je, gratis en eventueel een ISO 9141-2 Interface!
Groet,
EDDTOOLS.
Ik zal proberen alle software op te zoeken wat ik kan vinden voor Volvo's, trouwens VOLVO-FCR heb ik ook nog wel voor je, gratis en eventueel een ISO 9141-2 Interface!
Groet,
EDDTOOLS.
- VolvoC70T5
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 01.09.2007 - 21:48
heb mezelf ook een serieel <-> OBDII kabel gehaald met deze config:
OBDII 16 PIN(Male) DB9PIN Female
• (J2850 BUS+) 2----------------1+2
• (Chassis Ground) 4-------------2
• (Signal Ground) 5--------------1
• (CAN High J-2284) 6------------3
• (ISO 9141-2 K Line) 7----------4
• (J2850 BUS- ) 10---------------6
• (CAN Low J-2284) 14------------5
• (ISO 9141-2 L Line) 15---------8
• (Battery Power) 16-------------9
maar het werkt niet..
heb ik zeker de verkeerde gehaalt (niet dat me dat uitmaakt voor die 10 euro)..
wie weet waar ik de goede kabel weg kan halen dan?
OBDII 16 PIN(Male) DB9PIN Female
• (J2850 BUS+) 2----------------1+2
• (Chassis Ground) 4-------------2
• (Signal Ground) 5--------------1
• (CAN High J-2284) 6------------3
• (ISO 9141-2 K Line) 7----------4
• (J2850 BUS- ) 10---------------6
• (CAN Low J-2284) 14------------5
• (ISO 9141-2 L Line) 15---------8
• (Battery Power) 16-------------9
maar het werkt niet..
heb ik zeker de verkeerde gehaalt (niet dat me dat uitmaakt voor die 10 euro)..
wie weet waar ik de goede kabel weg kan halen dan?
- Iwema
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 04.03.2007 - 17:51
- Contacteer:
Uitlees apperatuur is duur.
Ik ben op zoek naar een nieuwe uitleeskast maar er is niets dat alle auto's kan uitlezen.
Het beste apparaat is (volgens mij) van BOSCH maar kost afhankelijk van het model 7000.00 EURO of meer.
Daarnaast betaal je ook minimaal 1000.00 EURO per jaar voor een abonnemet.
Zelf zou ik voor de FSA 750 willen gaan.
Dit is een ECU uitleeskast met motortester.
Zonder goede motortester heb je alleen maar de gegevens van de ECU, welke maar heel beperkte informatie geeft.
Bij serieuse problemen moet je toch extern aan de motor kunnen meten.
Als iemand iets vergelijkbaars weet of beter dan hou ik mij aanbevolen.
Hugo
Iwema LPG
Ik ben op zoek naar een nieuwe uitleeskast maar er is niets dat alle auto's kan uitlezen.
Het beste apparaat is (volgens mij) van BOSCH maar kost afhankelijk van het model 7000.00 EURO of meer.
Daarnaast betaal je ook minimaal 1000.00 EURO per jaar voor een abonnemet.
Zelf zou ik voor de FSA 750 willen gaan.
Dit is een ECU uitleeskast met motortester.
Zonder goede motortester heb je alleen maar de gegevens van de ECU, welke maar heel beperkte informatie geeft.
Bij serieuse problemen moet je toch extern aan de motor kunnen meten.
Als iemand iets vergelijkbaars weet of beter dan hou ik mij aanbevolen.
Hugo
Iwema LPG
Doe de Classic Car EURO Challenge (zet een EURO munt op je motorblok en kijk hoe lang hij blijft staan; zo test of je motor goed loopt).
- Wimmel Camaro
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 14.09.2008 - 13:07
- Contacteer:
Dit is een oud topic aan de datum te zien, maar als je Volvo Vadis Torrent in toetst bij google krijg je honderde torrents met deze volvo dvd. Bij alle modelen kan je met de dvd gebruiken.
Ik ben hem op het moment aan het downloaden omdat ik met mijn OBDII scanner niet ver kom met het uitlezen.
Gr Willem
Ik ben hem op het moment aan het downloaden omdat ik met mijn OBDII scanner niet ver kom met het uitlezen.
Gr Willem
Volvo S80 2.9 executive ";99. 105.000km. 18"; RVS Wolfrace velgen, 245/40R18.
Custom Chevrolet Camaro uit 1976 ± 400PK.
Volvo 340 uit ";83, 1.4Liter.
Custom Chevrolet Camaro uit 1976 ± 400PK.
Volvo 340 uit ";83, 1.4Liter.
- VolvoC70T5
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 01.09.2007 - 21:48
met vadis kan je vrij weinig qua obd uitlezen.. Vadis is wel weer handig voor veel info over onderdelen / reparatie handleidingen..
wil je echt je volvo uitlezen met OBDII raad ik je VolFCR aan icm een VAGCOM seriele kabel (mits je laptop een seriele poort heeft)..
werkt hier namelijk goed..
wil je echt je volvo uitlezen met OBDII raad ik je VolFCR aan icm een VAGCOM seriele kabel (mits je laptop een seriele poort heeft)..
werkt hier namelijk goed..
- Wimmel Camaro
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 14.09.2008 - 13:07
- Contacteer:
VolFCR vind ik bestanden van maar paar mb's. Is dit wel het juiste?
Gr Willem
Gr Willem
Volvo S80 2.9 executive ";99. 105.000km. 18"; RVS Wolfrace velgen, 245/40R18.
Custom Chevrolet Camaro uit 1976 ± 400PK.
Volvo 340 uit ";83, 1.4Liter.
Custom Chevrolet Camaro uit 1976 ± 400PK.
Volvo 340 uit ";83, 1.4Liter.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Vandaag het apparaatje dat je op onderstaande link kunt zien, ontvangen.
http://en.bsr.se/products/503050/
Uiteraard meteen uitgeprobeerd en ..... werkt perfect. Alle codes uit te lezen en, indien gewenst, ook te wissen. Ook kun je de SRL's resetten.
Heeft me incl. verzendkosten € 175 gekost en werd binnen 5 dagen via UPS afgeleverd.
Op naar het volgende 'hebbedingetje'
http://en.bsr.se/products/503050/
Uiteraard meteen uitgeprobeerd en ..... werkt perfect. Alle codes uit te lezen en, indien gewenst, ook te wissen. Ook kun je de SRL's resetten.
Heeft me incl. verzendkosten € 175 gekost en werd binnen 5 dagen via UPS afgeleverd.
Op naar het volgende 'hebbedingetje'

MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.