Multiriem

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
zjelko
2nd Gear member

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer met nog een vraag........hoop niet dat jullie het vervelend vinden en kon het ook niet vinden wat ik wil vragen. Zit er behalve een distributieriem ook een zgn. multiriem op een Volvo V40 1.9TD MY97? Deze week laat ik de kleppen stellen/EGT schoonmaken en ook kijken naar de spanner van mijn distributieriem en dan staat hij toch in de garage. Dus wie weet of er een multiriem opzit en zoja om de hoeveel kilometer die vervangen moet worden. Bij mijn Passat TDi die ik langgggggg geleden gehad heb was dat wel het geval dat er ook een multiriem opzat. Weer alvast bedankt voor jullie warme/spontane/snelle reacties :-)

pv
480S60
4th Gear member
Contacteer:

Ik vermoed dat er wel een multiriem in zit. Maar zekerweten doe ik dat niet. Hierover staat meestal wel het een en ander in de handleiding. Daar staat ook in wanneer de distributieriem vervangen moet worden bijvoorbeeld.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
volv40
2nd Gear member

ja er zit een polyriem op of multieriem gaat zeerlang mee mijn ervaring, het onderste geleidings-lager daarin tegen niet, begint al bij 20.000km te piepen en te kraken.
Volvo. Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
LUBERO
1st Gear member

1.9TD MY97 ik veronderstel dat dit een phase 1 met de renault diesel
multieriem op 120000 km vervangen
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”