Zag net op Hella.nl, verstraler die hun lichtuitval aanpassen aan de bocht die de auto makt doormiddel van een schommelings sensor o.i.d)
Dat in Xenon klinkt mij als de ideale verstraler. jammer dat ze waarschijnlijk nog erg prijzig zijn.
De reden dat men nu de reeds bestaande systemen toch maar gedoogt is dat de industrie (dus ook Hella!) geen kans ziet om een goed functionerende after market automatische hoogteverstelling te gaan leveren die aan de wettelijk gestelde eisen voldoet omdat het simpelweg technisch te gecompliceert is.ps-amazon schreef:en dan nog even voor Bart:
De Hella ombouwsets bevatten wel degelijk een automatische hoogteinstellingsregeling en schoonmaakinstallatie, dus geheel volgens alle regels!
Fijn voor je! alleen overtuig je mij niet....ps-amazon schreef:even bij de les blijven beste Bart: ik leg hier geen stelling neer, maar vertel alleen maar wat ik signaleer in de markt en "maak eerst mijn huiswerk" alvorens iets rond te toeteren; dwz dat ik kijk wat een fabrikant levert en laat me e.e.a. laat toelichten; ik loop lang genoeg in het autowereldje mee om een redelijk onderscheid te kunnen maken tussen een goed technisch verhaal en commercieel gezwam. Ik zou ook niet weten waarom een toeleverancier van OEM artikelen niet ook een goed artikel voor montage achteraf zou kunnen fabriceren; als je originele systeem kapot gaat wordt het toch ook achteraf vervangen; verschillen kom je dan alleen in de prijs tegen.
Ik ben alleen gevoelig voor feiten en goede technische onderbouwingen, sta open voor elk beter argument ; meningen die geroepen worden zonder goede onderbouwing interesseren me totaal niet; ik hoef ook geen gelijk te krijgen....
Als het compleet gemonteerd word heb ik er volstrekt geen probleem mee... maar vrijwel niemand die de automatische hoogteverstelling mee monteerd en dan heb ik er wel problemen mee, het voldoet dan niet aan die elementaire eisen.Volmar schreef:Bart,
Hoe staat je tegenover standaard geleverde Xenon op de V40?
Vind je dat ook troep?
De unit wordt compleet als koplampunit geleverd incl juiste spiegel
en xenon set. Dit is dus geen aftermarket!!
Ben zeer benieuwd naar je antwoord.
Je weet ook dat het xenongedeelte ook los als Hella aftermarket set kanbart simpson schreef:Als het compleet gemonteerd word heb ik er volstrekt geen probleem mee... maar vrijwel niemand die de automatische hoogteverstelling mee monteerd en dan heb ik er wel problemen mee, het voldoet dan niet aan die elementaire eisen.
Ik kijk er niet van op als de X40 xenon zelfs van Hella afkomt.Volmar schreef:Je weet ook dat het xenongedeelte ook los als Hella aftermarket set kan worden gekocht. Dus Hella is blijkbaar goed in staat om een goede set te leveren. Ik zie ook geen verschil in de spiegel van een xenon unit en een standaard dual light unit.
Ze leveren een zeer goede hoogteregeling pakket die je zo op je V40 kan aansluiten. De hoogteregelingmotoren zitten immers al op de lampunit.
Dat iemand die set niet monteerd, komt misschien door de prijs van 280 euro excl montage.
Maar misschien eerder omdat bijna niemand weet dat het bestaat!!
Het is gewoon een hella product
Als het aan de gestelde regels voldoet heb ik er geen problemen mee.ps-amazon schreef:en dan nog even voor Bart:
De Hella ombouwsets bevatten wel degelijk een automatische hoogteinstellingsregeling en schoonmaakinstallatie, dus geheel volgens alle regels!
Ik ben zo'n forummer die zo'n goedwerkende xenon set op zijn X40 heeft.bart simpson schreef: Nogmaals, ik heb volstrekt geen problemen met een complete en goed werkende xenon set (die, als ik het goed inschat door geen enkele forummer gemonteerd is) ik heb problemen met het knoeiwerk waarmee medeweggebruikers onnodig gevaarlijk verblind worden..
Dan zal jij die ene uitzondering dus zijn...Volmar schreef:Ik ben zo'n forummer die zo'n goedwerkende xenon set op zijn X40 heeft.bart simpson schreef: Nogmaals, ik heb volstrekt geen problemen met een complete en goed werkende xenon set (die, als ik het goed inschat door geen enkele forummer gemonteerd is) ik heb problemen met het knoeiwerk waarmee medeweggebruikers onnodig gevaarlijk verblind worden..
Achteraf ingebouwd op een 100% goeie manier.
In ieder forum deel over xenon ben je altijd extreem fel wat xenon aangaat....
Ik wilde even precies weten waar je nou precies staat in dat standpunt.
Vandaar......
Ik kreeg al enkele malen complimenten voor mijn achteraf inbouw van
diverse keurmeester.
Maar ik ben dan ook perfectionistisch, wat dat betreft.
Mooi, als het ook werkt zoals het behoort, super gedaan..Volmar schreef:Nou Bart, het is echt heel simpel.
Ik heb complete units gekocht en die erin gezet, kabel omgebouwd met
originele stekkers. Klaar.
Ik vind het vreselijk irritant om op donkere wegen (willens en wetens) verblind te worden door zo'n debiel die zo nodig ook xenon moest, en daar ageer ik dan tegen, daar is ook zo'n forum voor..Volmar schreef:Het hele xenonverhaal vind ik een totaal onbelangrijk onderwerp!!!!!!
Vandaar ook jouw inbreng in deze topic?Volmar schreef:Er zijn zeer veel dingen in het leven die ik vele malen belangrijker vind.
=D> Mooi gesproken !!!!!!!!!!!! =D>Volmar schreef:
Wat een ander doet of niet doet is niet mijn probleem.
Het is sowieso geen probleem, want dat maakt de persoon in kwestie ervan.
Zodra die persoon het mijn probleem gaat maken, dan pas ga ik wat ondernemen....
Want het is niet mij probleem en ga het ook geen probleem maken.
Perfectionisme is een belemmering in het leven.
Net zoals pure idealisme.
Met perfectionisme en idealisme ben je niet flexibel in het leven zoals het komt.
Ik accepteer tegenwoordig het leven zoals het komt, niet zoals ik vind
dat het moet zijn.
Er zijn zeer veel dingen in het leven die ik vele malen belangrijker vind.
Kan me niet schelen wat anderen doen. Zolang ze mij maar niet
opschepen met hun probleem.