Aanschaf V50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
980080
Starter

Hallo allemaal,

Mijn is Etienne en heb me net aangemeld bij dit forum. Ik heb ook meteen een vraag aan jullie.

Momenteel heb ik een volkswagen golf TDI uit 2001. Mijn vriendin en ik zijn een beetje aan het rondkijken voor een andere auto en zijn na de passat en A4 avant ook in een V50 terecht gekomen voor een proefrit.

Ik moet zeggen dat ik blij verrast ben en dat ik zeer ben te spreken over deze auto. Ik heb mijn zinnen een beetje gezet op een:
V50 2.0D minimaal Momentum uitvoering uit 2004/ 2005.

Hebben jullie nog tips voor mij waar ik op moet letten bij de aankoop van deze auto. En wanneer moet bijv de ditrubutieriem vervangen worden??

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt.

goet,

Etienne
lancer
6th Gear member

Ik meen me te herinneren dat de riem op 150.000 moest.

Een auto van deze leeftijd is waarschijnlijk ex-lease en heeft nooit wat anders gezien dat een Volvo dealer. De dealer heeft dan ook als het goed is een complete onderhoudshistorie van de auto.

Check verder de banden (zeker als het continentals zijn vreet deze auto banden) en of alle software in de auto up to date is. Verder zijn krakende stoelen koppelingspedaal en vering een veel voorkomend, maar op te lossen verschijnsel. Luister hier goed naar tijdens de proefrit.

Kijk dan ook naar de boordcomputer. Als de auto nog niet zo lang bij de dealer staat kun je met een beetje geluk verbruik en gemiddelde snelheid nog zien van de vorige gebruiker. Dat geeft een beetje inzicht in de rijstijl en gebruik door de vorige eigenaar.
Summum
6th Gear member

Ik sluit me aan bij Lancer. In het boordcomputermenu kun je ook kijken hoeveel sleutels er bij de auto horen (normaal 2) en wat het VIN-nummer is.

Mocht je een exemplaar met lederen bekleding kiezen, let dan op de staat van met name de bestuurdersstoel. Deze vertoont nog wel eens overmatige slijtageplekken (is bij mij onder garantie vervangen). Als je een exemplaar met RTI navigatie treft, beding dan de meest recente set dvd's (3). Als je later een update wilt kost dat € 275,00.
En als je muziek in de auto belangrijk vind, ga dan voor een V50 met minimaal high performance audio. Premium audio met dolby pro logic II is helemaal top, maar de basissystemen laten te wensen over en zijn niet of zeer moeilijk te upgraden. Als je de radio aanzet laat het display zien welk systeem er in zit.

Succes met je zoektocht, de V50 is wat mij betreft een aanrader!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
xc90t6
4th Gear member
Contacteer:

Heb je er al over gedacht om een auto in Duitsland te kopen. Kan je een veel completere auto kopen voor een aanzienelijk lager bedrag. Voor de rest wens ik je succes
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
kmser
4th Gear member

Ik ben nog geen noeminswaardige problemen tegengekomen (jan 2005). Gewoon erop letten dat het onderhoud correct is gebeurd. De opmerking die ik hier wel moet bijgeven: mijn wagen gaat om de 10000km op ondehoud, maar alleen de 20000kms komen in het boekje. De continetals houden het volgens mij redelijk goed uit, maar je moet toch rekenen op minimaal €500 voor een nieuw setje 16".
@lancer, de boordcomputer is geen zo'n goede manier, ikzelf rij vlug en veel op de snelweg en heb dus een laag verbruik, maar als het veelal in de stad is (wat wel niet altijd goed is) zal het verbruik wel hoger zijn, zonder dat de chauffeur hiervoor snel dient te rijden.
Persoonlijk sluit ik ook aan bij summum om niet voor de standaard radio te gaan, maar je moet wel de keuze hebben. Ik heb destijds een kinetic gekocht zonder veel opties omdat het een zeer aantrekkelijke occasie was.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
lancer
6th Gear member

kmser schreef: @lancer, de boordcomputer is geen zo'n goede manier, ikzelf rij vlug en veel op de snelweg en heb dus een laag verbruik, maar als het veelal in de stad is (wat wel niet altijd goed is) zal het verbruik wel hoger zijn, zonder dat de chauffeur hiervoor snel dient te rijden.
Inderdaad, maar de gemiddelde snelheid is ook opgeslagen in de boordcompu. Het geeft geen zekerheden, maar kan wel een indicatie zijn.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”