motorwissel

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Aad A
2nd Gear member
Berichten: 184
Lid geworden op: 12.01.2007 - 00:23

Heb van de 740 Estate de motor gewisseld daar de originele motor niet echt lekker meer wild draaien (GESCHEURDE CILINDERKOP EN OOK BEHOORLIJK VEEL OLIEVERBRUIK).
Heb de motor gebruikt uit een 87ér met slechts 223000km.
Heb wel vliegwiel e.d.overgebouwd om injectie- en ontstekingsysteem van de 89ér te kunnen blijven gebruiken.
Heb tevens cilinderkoppakking,in- en uitlaatspruitstukpakkingen en distributieriem vernieuwd.
Daarbij ook gelijk de gasverdamper gereviseerd.
Na inbouw liep ze weer als een zonnetje maar wel koelvloeistofverlies :(
Toen maar even twee dagen de BMW van de vrouw gebruikt (ook geen straf trouwens )en maar eens gaan zoeken wat het zou kunnen zijn.
Bleek er in een van de kachelslangen een scheurtje te zitten.
Na dit vervangen te hebben alles OK.
Al met al lekker gesleuteld en weer veel geleerd.
met vr. groeten,
Aad
Gebruikersavatar
Volf
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 07.10.2007 - 17:27
Locatie: Prinsenbeek

Goed Te Passe dat het gelukt is, weer een op weg 8) :D
Leuk altijd, motorke wisselen zo af en toe, op het werk.

Veel plezier weer met je 740, nu hij weer kan :P

Gr. Davey
Volvo 144 De Luxe
B20 2.0 8v 90pk
177.583 Km `s
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”