Hallo allemaal,
Vandaag heb ik even de motorkap opengehad om te kijken of ik mijn
EGR stekkertje ergens vinden kon. Nu heb ik veel stekkertjes gevonden maar weet niet zeker welke van de EGR is. Ik heb wat problemen met als de motor koud is. Als hij nog koud is dan houdt de motor wat in en schokt hij ook, ik heb dus gelezen en begrepen als ik de EGR stekker loshaal dat dat dan niet meer zo is. Is er misschien iemand met een auto van het zelfde bouwjaar die of een foto/ of kan vertellen welke kleur stekker/ en waar die stekker zit die ik dan moet loshalen? Alvast heel erg bedankt voor de reactie,
pv
EGR klep afsluiten V40 1.9TD van 1997
- volv40
- 2nd Gear member
kun je lang zoeken volgens mij! niks stekker een vacuumslangetje op de klep zelf eraf halen en afdoppen, beter is een plaatje tussen klep en spruitstuk als de klep open blijft staan heb je nog geen verbetering en inhouden heeft niets met de klep te maken maar met de kleppen!!!
als ik zo jou berichten lees ben je aardig onderweg met .......................
als je niet weet wat je doet ! zie avatar als je hier wil eindigen.
advies geef de auto eens een echte onderhoudsbeurt en hij rijd als nieuw
als ik zo jou berichten lees ben je aardig onderweg met .......................
advies geef de auto eens een echte onderhoudsbeurt en hij rijd als nieuw

Volvo. Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
-
- 2nd Gear member
Hallo Volv40......
Dankje voor je antwoord. Ook bedankt voor je ongetwijfeld goede advies. De reden van het stellen van mijn vragen is om juist te voorkomen wat ik zie op jouw Avatar
Volgens de boekjes heeft de auto altijd zijn beurtjes gehad maar ik ben gewoon niet "helemaal" tevreden,
vriendelijke groet!
Dankje voor je antwoord. Ook bedankt voor je ongetwijfeld goede advies. De reden van het stellen van mijn vragen is om juist te voorkomen wat ik zie op jouw Avatar

Volgens de boekjes heeft de auto altijd zijn beurtjes gehad maar ik ben gewoon niet "helemaal" tevreden,
vriendelijke groet!
-
- 7th Gear member
een TD van 1997 heeft geen electronische motorsnufjes zoals de latere modellen.
wat wel belangrijk is en dat gaf de vorige schrijver ook al aan,is de klepspeling,meestal gaan de inlaatkleppen te strak staan met als gevolg slecht starten in koudere periodes.
Dit is een arbeidsintensief werkje en een dure ingreep,bij de dealer al snel zo,n 850 euro ex BTW plus een nieuwe distributieriem met toebehoren.
de modellen met klepstelplaatjes zijn iets goedkoper uit dan degeen met vaste stoterbussen,die zijn 32,70 euro per stuk ex BTW en dat maal 8.
wat wel belangrijk is en dat gaf de vorige schrijver ook al aan,is de klepspeling,meestal gaan de inlaatkleppen te strak staan met als gevolg slecht starten in koudere periodes.
Dit is een arbeidsintensief werkje en een dure ingreep,bij de dealer al snel zo,n 850 euro ex BTW plus een nieuwe distributieriem met toebehoren.
de modellen met klepstelplaatjes zijn iets goedkoper uit dan degeen met vaste stoterbussen,die zijn 32,70 euro per stuk ex BTW en dat maal 8.
- volv40
- 2nd Gear member
lekke pakking beetje jammerzjelko schreef:Hallo Volv40......
vriendelijke groet!
Volvo. Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!