
C30 5-Deurs!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 28.11.2007 - 18:29
Het zou inderdaad ergens wel logisch zijn moest Volvo een "concurent" (voor zover we hier over concurentie kunnen spreken
) voor de A3, of andere kleine 5 deurs, op de markt brengen. De A3 5 deurs is nog niet te vergelijken met een V50 denk ik..

- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24690
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
wat ik bedoel is hoe ze die auto willen gaan positioneren in de markt. Prijstechnisch
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- marcvr
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 17.04.2007 - 17:02
De huidige verkoopcijfers van Volvo zijn niet de cijfers die ze zelf hadden vooropgesteld. Zoals u al kunnen lezen of zien heeft in het nieuws speelt een mogelijk afschaf van de nachtploeg bij Volvo Gent. Dus kan elke bijkomende variant waarschijnlijk de verkoopcijfers wat opmonteren.
Toen ik de eerste C30 zag was ik echt verliefd op deze wagen maar toch waren die twee deuren een soort struikelblok. Hoe neem je vrienden mee op uitstap, vrienden die tussen de 60 en 70 jaar zijn, hoe installeer je makkelijk de kleinkinderen als die nog piepjong zijn.
Net als bij de Audi A3 (ik denk aan het vorig model)is er in een later stadium een 5 deurs variant gekomen met alle voordelen ervan
Kan ieder zijn keuze maken, praktisch of wat sportiever.
Toen ik de eerste C30 zag was ik echt verliefd op deze wagen maar toch waren die twee deuren een soort struikelblok. Hoe neem je vrienden mee op uitstap, vrienden die tussen de 60 en 70 jaar zijn, hoe installeer je makkelijk de kleinkinderen als die nog piepjong zijn.
Net als bij de Audi A3 (ik denk aan het vorig model)is er in een later stadium een 5 deurs variant gekomen met alle voordelen ervan
Kan ieder zijn keuze maken, praktisch of wat sportiever.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
Neeee
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33148
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Vrienden moeten gewoon hun eigen C30 kopen, je moet natuurlijk ook een beetje de handel HELPEN he!
Eigenlijk moeten ze die twee stoelen als optie doen en de auto in prijs verlagen door 2 stoelen minder te verkopen.
Toch niet nodig en heb je ook wat meer ruimte voor je rotzooi!
Eigenlijk moeten ze die twee stoelen als optie doen en de auto in prijs verlagen door 2 stoelen minder te verkopen.
Toch niet nodig en heb je ook wat meer ruimte voor je rotzooi!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Toch ga ik volledig met Marcvr mee. Met een meerprijs van zeg € 500,- voor een setje achterdeuren maak je de auto in meerdere opzichten toegankelijker. Het zou kunnen dat er daardoor minder S40 of V50 modellen verkocht gaan worden, maar gezien de goede resultaten die Audi heeft met de Sportback (A3 5-deurs) zie ik toch een goede kans voor Volvo liggen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
tsja wat zal ik zeggen...
3 deuren is altijd mooier dan 5 deuren! Ik ben ervan overtuigd dat als er ooit een 5 deurs editie komt het een waanzinnig mooie bak wordt! Alleen net iets minder waanzinnig dan mijn mooie c30 3 deurs
3 deuren is altijd mooier dan 5 deuren! Ik ben ervan overtuigd dat als er ooit een 5 deurs editie komt het een waanzinnig mooie bak wordt! Alleen net iets minder waanzinnig dan mijn mooie c30 3 deurs

- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2230
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
Bron: www.AutoScoops.euVolvo werkt aan C30 break
Na de driedeurs komt er ook een breakversie van de Volvo C30. Dat heeft een woordvoerder van het merk op de autoshow van Helsinki bevestigd tegenover WorldCarFans. 'Break' moet je wel met een korrel zout opvatten, want het wordt meer een ruime vijfdeurs.
Met de V50 heeft Volvo al een compacte break in het gamma, dus zo'n C30-variant wordt zeker een maatje kleiner. De auto - die voorlopig nog geen naam heeft - krijgt het formaat van de Audi A3 Sportback. Een introductiedatum voor de "V30" is nog niet bekend.
De komst van breakvariant zou goed nieuws kunnen betekenen voor de Gentse Volvo-fabriek, die nu reeds alle C30's bouwt. De verkoop van de driedeurs zit overigens op schema (in tegenstelling tot de S40 en S60). In de eerste tien maanden van dit jaar werden 54.599 C30's geproduceerd. Globaal wil Volvo elk jaar 65.000 stuks aan de man brengen, exclusief de breakversie.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20909
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Neeeeeeeeeee!
Zeg me dat het niet zo is, zeg me dat het niet zo is.
Zeg me dat het niet waar is.
Zeg me dat het niet zo is, zeg me dat het niet zo is.
Zeg me dat het niet waar is.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Gelijk even opgezocht in de CD-collectie en gedraaid. Echt een vreselijk goed nummer van Frank Boeijen. Had 'm al in jaren niet meer gehoord. Txs!V480-S60 schreef:Neeeeeeeeeee!
Zeg me dat het niet zo is, zeg me dat het niet zo is.
Zeg me dat het niet waar is.
Maar zo dramatisch is het toch ook niet? Je hoeft hem toch niet te kopen? Erger dan een S40 kan het niet worden, toch?!!
Edit: De S40 wordt eerdaags toch uit het modellenprogramma geschrapt, dus een hatchback als vervanger klinkt erg logisch.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
autointernationaal.nl schrijft het volgende:
Volvo C30 ook als 5-deurs
Volvo heeft bij monde van Magnus Jonsson, senior vice president Research & Development bij het merk, bevestigd dat het Zweedse merk een 5-deurs versie van de C30 overweegt. Autointernationaal.nl besteedde vorige maand al aandacht aan een dergelijke carrosserievariant. Jonsson geeft aan dat de 5-deurs versie minder spannend om te zien wordt dan de 3-deurs C30, maar dat Volvo met een dergelijke versie wel relatief eenvoudig extra verkopen kan realiseren. Bij de 3-deurs uitvoering ging vorm boven functie omdat het voor Volvo bij de betreding van het nieuwe marktsegment noodzakelijk was om flink de aandacht op zich gericht te krijgen. Dat is goed gelukt, want ondanks dat het model maar weinig vergelijkingstests op zijn naam weet te zetten, is het model op de meeste markten goed aangeslagen. Als het Volvo lukt om in de Verenigde Staten en Japan zijn verkoopdoelstelling met de C30 te halen, dan kan dit de investering in een extra carrosserievariant sneller op groen doen zetten. Niet uitgesloten moet worden dat Volvo wacht met de introductie tot na de modelwisseling in 2010/2011. De 3-deurs C30 houdt dan zijn vlotte lijn, maar voor de meer op gezinnen gerichte 5-deurs versie is een bagageruimte van 251 liter onvoldoende en zal Volvo vermoedelijk met een Audi A3 Sportback-achtig ontwerp komen.
Volvo C30 ook als 5-deurs
Volvo heeft bij monde van Magnus Jonsson, senior vice president Research & Development bij het merk, bevestigd dat het Zweedse merk een 5-deurs versie van de C30 overweegt. Autointernationaal.nl besteedde vorige maand al aandacht aan een dergelijke carrosserievariant. Jonsson geeft aan dat de 5-deurs versie minder spannend om te zien wordt dan de 3-deurs C30, maar dat Volvo met een dergelijke versie wel relatief eenvoudig extra verkopen kan realiseren. Bij de 3-deurs uitvoering ging vorm boven functie omdat het voor Volvo bij de betreding van het nieuwe marktsegment noodzakelijk was om flink de aandacht op zich gericht te krijgen. Dat is goed gelukt, want ondanks dat het model maar weinig vergelijkingstests op zijn naam weet te zetten, is het model op de meeste markten goed aangeslagen. Als het Volvo lukt om in de Verenigde Staten en Japan zijn verkoopdoelstelling met de C30 te halen, dan kan dit de investering in een extra carrosserievariant sneller op groen doen zetten. Niet uitgesloten moet worden dat Volvo wacht met de introductie tot na de modelwisseling in 2010/2011. De 3-deurs C30 houdt dan zijn vlotte lijn, maar voor de meer op gezinnen gerichte 5-deurs versie is een bagageruimte van 251 liter onvoldoende en zal Volvo vermoedelijk met een Audi A3 Sportback-achtig ontwerp komen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2230
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
AutoInternationaal.nl heeft 't overgenomen van mijn bron (www.autoscoops.eu ), zoals ze bij alles doen... :-S
Maar dit verder terzijde
.
Maar dit verder terzijde
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20909
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Graag gedaan Oceanracer.
Nee natuurlijk is het niet zo erg als ik het doe voorkomen. Ik snap het alleen niet meer. Laat Volvo nou toch ietwat eigenzinnig blijven.
En als dat 2010/2011 klopt dan is het bezwaar van de V50 ook opgelost.
We zullen wel zien.
Nee natuurlijk is het niet zo erg als ik het doe voorkomen. Ik snap het alleen niet meer. Laat Volvo nou toch ietwat eigenzinnig blijven.
En als dat 2010/2011 klopt dan is het bezwaar van de V50 ook opgelost.
We zullen wel zien.

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
De V50 blijft gewoon, de S40 komt te vervallen. Er komt steeds minder vraag naar sedans in dat segment.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
denk dat je daar toch naast zit, de S40 is na de facelift behoorlijk beter gaan verkopen, er zijn dealers waar meer S40's als V50's verkocht worden.Oceanracer schreef:De V50 blijft gewoon, de S40 komt te vervallen. Er komt steeds minder vraag naar sedans in dat segment.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Geeft ook verder niks, als ik er naast zit. We krijgen natuurlijk ook niet alle informatie. Maar voor zover ik heb begrepen gaat met de modelwisseling 2010/2011 toch echt het doek vallen voor de S40. Zie hier onder voor meer info van Autointernationaal:
Goed zo: 5 deuren voor nieuwe Volvo S40
Zweden staan er om bekend enorm te kunnen ouwehoeren, maar áls er een beslissing wordt genomen, dan is daar doorgaans erg goed over nagedacht. Op deze manier werd een moderne samenleving gecreëerd die bijvoorbeeld richtingwijzend is op het gebied van ontplooiingsmogelijkheden voor vrouwen. Bij Volvo konden we in het verleden al eens kennismaken met deze typische Zweedse cultuur: het duurde namelijk erg lang voordat het merk met een SUV kwam. En dat was gek, want Zweden zou met zijn glooiende landschap, sneeuwrijke winters en hoge welvaartsniveau (gemiddeld genomen rijden Zweden in duurdere auto´s dan Duitsers) de ideale afzetmarkt zijn voor SUV modellen. Dat zag Volvo ook wel, maar men was pas bij het 3e prototype tevreden over het resultaat. Na jaren boetseren en stoeien had men een model dat men op de markt durfde te introduceren: de XC90. Het resultaat is bekend: de XC90, waar zelfs Jeremy Clarkson met bewondering over spreekt, werd een grote hit.
Dezelfde gang van zaken lijkt zich nu voor te doen bij de S60. Dat model zou volgens de kalender nú aan de beurt zijn om afgelost te worden, maar de Zweden hebben meer tijd nodig. Reden is dat men niet goed weet wat men met het model aan moet: zeker in de Verenigde Staten is het model erg populair, dus een ‘verkoopprobleem’ is er niet. Maar de 4,57 meter lange S60 zit ongemakkelijk dicht tegen de S40 (4,47 meter) aan. Aanvankelijk was het idee om de S40 een wat grotere opvolger te geven, dan was het probleem opgelost. Althans op papier. Als u Autointernationaal.nl al een tijdje volgt, dan weet ik dat ik sterk ageerde tegen deze beslissing. Hoe fraai de nieuwe S40 ook wordt, het is en blijft een ‘premium Focus’ en kan dus nooit een volwaardig alternatief zijn voor de BMW 3-serie of Mercedes-Benz C-klasse. De S60 is dat wél. De auto zou wat strakker kunnen rijden, maar dit kritiekpuntje wordt meer dan gecompenseerd door een stijlvolle uitstraling en goed verzorgde optiepakketten. Zo’n model moet je nooit de nek om draaien en dat dreigde dus wel te gebeuren.
Gelukkig is Volvo tot inkeer gekomen: de S60 krijgt een volwaardige opvolger, welke gebaseerd zal worden op een wat ingekort V70/S80 platform. Net zoals nu het geval is! De carrosserielengte zal uitkomen op zo’n 4,65 à 4,70 meter, waarmee het model zich prima in het D-segment zal kunnen handhaven (de nieuwe Audi A4 wordt globaal even lang). De nadruk komt iets meer op 4 cilinder 2,0 liter motoren te liggen dan op de befaamde 5 cilinders, maar dat is niet erg: als 2.0D is de S60 prima gemotoriseerd (deze krachtbron kunnen we trouwens ook in de V70 tegemoet zien) en verder werkt Volvo aan een direct ingespoten 2,0 liter benzinekrachtbron, welke een vermogen krijgt van 190 pk.
Maar wat gebeurt er dan met de S40? Blijft het probleem van 3 (te) dicht op elkaar zittende sedans niet bestaan? Nee, want de S40 zal worden afgelost door een 5-deurs liftback. Een goede beslissing, want sedanmodellen zijn toch wat op hun retour. De huidige S40 heeft dankzij een geslaagde styling hier weinig last van, maar Volvo merkt dat velen de voorkeur geven aan de V50. Eigenlijk gaat de opvolger van de S40 een directe concurrent van de Audi A3 Sportback worden, net zoals de C30 dat is voor de 3-deurs A3. Een unieke vormgeving moet er voor zorgen dat de liftback niet als ‘5-deurs C30’ zal worden gezien. De naam S40 zal vermoedelijk worden vervangen door V30.
Het heeft even geduurd, maar Volvo heeft nu een beslissing genomen waar Autointernationaal.nl zich prima in kan vinden. Dat wij voor de opvolger van de S60 moeten wachten tot 2009 is niet erg (volgend jaar krijgen wij de XC60); het model kan de concurrentiestrijd met bijvoorbeeld de Saab 9-3 prima aan. En beter wat later een goede beslissing, dan te snel een model introduceren waarover niet goed is nagedacht. De XC90 bewijst dat die filosofie Volvo’s succesformule is.
Goed zo: 5 deuren voor nieuwe Volvo S40
Zweden staan er om bekend enorm te kunnen ouwehoeren, maar áls er een beslissing wordt genomen, dan is daar doorgaans erg goed over nagedacht. Op deze manier werd een moderne samenleving gecreëerd die bijvoorbeeld richtingwijzend is op het gebied van ontplooiingsmogelijkheden voor vrouwen. Bij Volvo konden we in het verleden al eens kennismaken met deze typische Zweedse cultuur: het duurde namelijk erg lang voordat het merk met een SUV kwam. En dat was gek, want Zweden zou met zijn glooiende landschap, sneeuwrijke winters en hoge welvaartsniveau (gemiddeld genomen rijden Zweden in duurdere auto´s dan Duitsers) de ideale afzetmarkt zijn voor SUV modellen. Dat zag Volvo ook wel, maar men was pas bij het 3e prototype tevreden over het resultaat. Na jaren boetseren en stoeien had men een model dat men op de markt durfde te introduceren: de XC90. Het resultaat is bekend: de XC90, waar zelfs Jeremy Clarkson met bewondering over spreekt, werd een grote hit.
Dezelfde gang van zaken lijkt zich nu voor te doen bij de S60. Dat model zou volgens de kalender nú aan de beurt zijn om afgelost te worden, maar de Zweden hebben meer tijd nodig. Reden is dat men niet goed weet wat men met het model aan moet: zeker in de Verenigde Staten is het model erg populair, dus een ‘verkoopprobleem’ is er niet. Maar de 4,57 meter lange S60 zit ongemakkelijk dicht tegen de S40 (4,47 meter) aan. Aanvankelijk was het idee om de S40 een wat grotere opvolger te geven, dan was het probleem opgelost. Althans op papier. Als u Autointernationaal.nl al een tijdje volgt, dan weet ik dat ik sterk ageerde tegen deze beslissing. Hoe fraai de nieuwe S40 ook wordt, het is en blijft een ‘premium Focus’ en kan dus nooit een volwaardig alternatief zijn voor de BMW 3-serie of Mercedes-Benz C-klasse. De S60 is dat wél. De auto zou wat strakker kunnen rijden, maar dit kritiekpuntje wordt meer dan gecompenseerd door een stijlvolle uitstraling en goed verzorgde optiepakketten. Zo’n model moet je nooit de nek om draaien en dat dreigde dus wel te gebeuren.
Gelukkig is Volvo tot inkeer gekomen: de S60 krijgt een volwaardige opvolger, welke gebaseerd zal worden op een wat ingekort V70/S80 platform. Net zoals nu het geval is! De carrosserielengte zal uitkomen op zo’n 4,65 à 4,70 meter, waarmee het model zich prima in het D-segment zal kunnen handhaven (de nieuwe Audi A4 wordt globaal even lang). De nadruk komt iets meer op 4 cilinder 2,0 liter motoren te liggen dan op de befaamde 5 cilinders, maar dat is niet erg: als 2.0D is de S60 prima gemotoriseerd (deze krachtbron kunnen we trouwens ook in de V70 tegemoet zien) en verder werkt Volvo aan een direct ingespoten 2,0 liter benzinekrachtbron, welke een vermogen krijgt van 190 pk.
Maar wat gebeurt er dan met de S40? Blijft het probleem van 3 (te) dicht op elkaar zittende sedans niet bestaan? Nee, want de S40 zal worden afgelost door een 5-deurs liftback. Een goede beslissing, want sedanmodellen zijn toch wat op hun retour. De huidige S40 heeft dankzij een geslaagde styling hier weinig last van, maar Volvo merkt dat velen de voorkeur geven aan de V50. Eigenlijk gaat de opvolger van de S40 een directe concurrent van de Audi A3 Sportback worden, net zoals de C30 dat is voor de 3-deurs A3. Een unieke vormgeving moet er voor zorgen dat de liftback niet als ‘5-deurs C30’ zal worden gezien. De naam S40 zal vermoedelijk worden vervangen door V30.
Het heeft even geduurd, maar Volvo heeft nu een beslissing genomen waar Autointernationaal.nl zich prima in kan vinden. Dat wij voor de opvolger van de S60 moeten wachten tot 2009 is niet erg (volgend jaar krijgen wij de XC60); het model kan de concurrentiestrijd met bijvoorbeeld de Saab 9-3 prima aan. En beter wat later een goede beslissing, dan te snel een model introduceren waarover niet goed is nagedacht. De XC90 bewijst dat die filosofie Volvo’s succesformule is.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41615
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
De Zweedse pers kwam vanochtend met deze 'foto' van de V30


Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4869
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Ik weet het niet....beetje hoog Seat-gehalte met een XC60 kont.
De naam V30 lijkt mij niet zo handig als het model duidelijk bóven de C30 gepositioneerd moet worden.
De naam V30 lijkt mij niet zo handig als het model duidelijk bóven de C30 gepositioneerd moet worden.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
De naam V30 lijkt het ook niet te worden. Aangezien de S40 weggaat, zou het dus ook (weer) V40 kunnen worden.
Ik vind hem wel erg "braaf". Beetje jammer. Ik hoop op meer.
Ik vind hem wel erg "braaf". Beetje jammer. Ik hoop op meer.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race