Ik wil op een of andere manier proberen het vibreren van mijn pedaal weg te krijgen.
Misschien foam/tape of andere manieren om de motor resonanties op te heffen?
Edit:
Topictitel en uitleg veranderd ivm geen reacties.
Gaspedaal trillings dempers voor S60
Blijkbaar worden trillingen van de motor door gegeven aan de carroserie en vervolgens aan het gaspedaal.
Ik denk dat je de trilling op moet lossen.
Bijvoorbeeld kapotte motorsteun?
Ik denk dat je de trilling op moet lossen.
Bijvoorbeeld kapotte motorsteun?
- josas
- 4th Gear member
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22
Volgens garage is alles oke.
Maar ja, ik heb nog garantie, dus iets gauw vinden zullen ze wel niet....
Kan het, btw, iets te maken hebben met brandstofpomp of filter?
Maar ja, ik heb nog garantie, dus iets gauw vinden zullen ze wel niet....
Kan het, btw, iets te maken hebben met brandstofpomp of filter?
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dat laatste is absoluut niet het geval.
Ik zou eens naar een andere garage gaan en vragen wat zij van de trilling vinden. Het lijkt mij niet normaal dat je gaspedaal trilt/vibreert.
En je kan die garage ook eens vragen naar de motorsteun.
Ik zou eens naar een andere garage gaan en vragen wat zij van de trilling vinden. Het lijkt mij niet normaal dat je gaspedaal trilt/vibreert.
En je kan die garage ook eens vragen naar de motorsteun.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Komt het misschien uit het dualmassvliegwiel?
Maar eigenlijk heb je het dan voornamelijk bij het optrekken.
Maar eigenlijk heb je het dan voornamelijk bij het optrekken.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Maakt mij niet uit. Als de monteur maar weet hoe een S60 "normaal" rijdt.AlexV70 schreef:Garage = Volvo- dealer/specialist?
En meestal is dat dan bij een andere dealer of een Volvo-specialist.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- josas
- 4th Gear member
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22
Ja, garage is Volvo specialist en deze beweert dat ze allemaal zo rijden????
(wat ik betwijfel, al is het een 2.5T met behoorlijk wat vermogen in de lage toeren. Het zijn voornamelijk ook deze toeren die je voelt; zo rond de 1500 rpm)
Is een geartronic dus geen vliegwiel, volgens mij.
(wat ik betwijfel, al is het een 2.5T met behoorlijk wat vermogen in de lage toeren. Het zijn voornamelijk ook deze toeren die je voelt; zo rond de 1500 rpm)
Is een geartronic dus geen vliegwiel, volgens mij.
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
- josas
- 4th Gear member
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22
Trouwens hieronder een informatieve link vwb vibraties/trillingen aan/in een auto.
In dit geval gaat het om Cadillac.
http://www.cadillacforums.com/forums/ca ... ost1197391
In dit geval gaat het om Cadillac.
http://www.cadillacforums.com/forums/ca ... ost1197391
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Mijn 2.5 T is binnen helemaal stil en trillingsvrij, kan dus ook niet beoordelen wat jouw garage daarmee wil zeggen.josas schreef:Ja, garage is Volvo specialist en deze beweert dat ze allemaal zo rijden????
(wat ik betwijfel, al is het een 2.5T met behoorlijk wat vermogen in de lage toeren. Het zijn voornamelijk ook deze toeren die je voelt; zo rond de 1500 rpm)
Is een geartronic dus geen vliegwiel, volgens mij.
De motorrubbers zijn dus gecontroleerd en in orde bevonden?
Check dan nog even het rubber in de torsiestang tussen bak en chassis aan de onderkant. Deze heb ik laatst ook zelf vervangen, vanwege een scheur in het kleine rubber dat in het midden (oog) van deze stang zit. Helaas is het rubber (kostprijs misschien 1 euro) niet los verkrijgbaar, dus er moest een complete stang onder van ca. 65 euro. :evil:
Verder kan het gasklephuis enige aanslag hebben, dus reinigen.
- josas
- 4th Gear member
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22
Gasklephuis was gereinigd. kan het niet dat deze tov gasoedaalsensor, niet goed is ingelezen, of zoiets?Frumpy schreef:Mijn 2.5 T is binnen helemaal stil en trillingsvrij, kan dus ook niet beoordelen wat jouw garage daarmee wil zeggen.josas schreef:Ja, garage is Volvo specialist en deze beweert dat ze allemaal zo rijden????
(wat ik betwijfel, al is het een 2.5T met behoorlijk wat vermogen in de lage toeren. Het zijn voornamelijk ook deze toeren die je voelt; zo rond de 1500 rpm)
Is een geartronic dus geen vliegwiel, volgens mij.
De motorrubbers zijn dus gecontroleerd en in orde bevonden?
Check dan nog even het rubber in de torsiestang tussen bak en chassis aan de onderkant. Deze heb ik laatst ook zelf vervangen, vanwege een scheur in het kleine rubber dat in het midden (oog) van deze stang zit. Helaas is het rubber (kostprijs misschien 1 euro) niet los verkrijgbaar, dus er moest een complete stang onder van ca. 65 euro. :evil:
Verder kan het gasklephuis enige aanslag hebben, dus reinigen.
Verder heb ik van een paar andere 2.5T rijders gehoord, die min of meer dezelfde klachten hebben als ik.
Lichte vibraties in het gaspedaal bij constante snelheden, in elke versnelling, rond de 1500 toeren. Het is niet voelbaar tijdens accelereren en in de auto zijn verder ook geen gekke geluiden waar te nemen.
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options