Heb ik niet meerEen keer aan je natuurkunde leraar vragen NOS

Maar aquaplanning met fietsbandjes is niet fijn.
Nu weer on toppic
Heb ze in 2005 gekocht bij mijn eerste S40, dit wordt dus de 3e winter. Zit nog 5 a 6mm profiel op. Schat dat er nu ongeveer 35.000km mee is gereden.IkeV70 schreef:Hoe lang gaan jullie winterbanden eigenlijk mee?
Onder de V70 gaan de Vredestein's deze winter het derde seizoen in, en de Michelin's worden er straks voor de vierde keer ondergeschroefd. Het aantal gereden km's heb ik niet niet bijgehouden.Een ruwe schatting? Ca 35.000 met de Volvo en ca 50.000 met de lesgolf.IkeV70 schreef:Hoe lang gaan jullie winterbanden eigenlijk mee?
185/65R15:IkeV70 schreef:Hoe lang gaan jullie winterbanden eigenlijk mee?
Waarom eigenlijk, je kan iemand die zomer en winter op winterbanden doet, toch niet serieus nemen.V480-S60 schreef:Het wordt hier een aardig welles nietes topic.
Als er één iemand is die weet waar hij het over heeft is het ps-amazon.
Zijn mening en ervaringen zou ik niet in twijfel trekken als ik jou was 945i.
Ik heb het niet over slijtage gehad...Battlecruiser S80 schreef:Wie dat zegt?
Autobild zelf.
En nee, een vermindering van remweg bij slijtage is iets heel anders dan altijd een relatief kortere remweg. je haalt grootheden door elkaar..
Maar dat clubje kun je nauwelijks serieus nemen; immers gelieerd aan de Bildzeitung.
Need I say more?
Verder kijken: op het daciaforum staat een ANWB onderzoek.Paul schreef:Dacia forum?
Maar goed, ik heb met de V50 een slipcursus gedaan, toen zaten er winterbanden onder de auto en andere V50's die meededen zonder winterbanden en je wilt niet weten!!!
Hoeveel beter die winterbanden zijn, je staat veel eerder stil etc.
Maar voor een slipcursus raadt ik je zomerbanden aan, anders kan je niet echt spelen daar. Veel minder aan het glibberen!
De afgelopen jaren hebben we bijvoorbeeld gezien dat moderne zomerbanden steeds beter zijn geworden onder zomerse omstandigheden. Hiermee kunnen zomerbanden steeds beter omgaan met toegenomen vermogens en snelheden van moderne auto's. Tegelijkertijd hebben we echter gesignaleerd dat de wintereigenschappen van zomerbanden over de afgelopen jaren sterk gereduceerd zijn. Moderne zomerbanden bieden op sneeuw veel minder grip dan hun soortgenoten enkele jaren geleden nog deden. Deze trend kan tot gevaarlijke situaties leiden omdat met de huidige generatie zomerbanden eigenlijk niet meer veilig op sneeuw te rijden is.