Er zit vocht in de koplamp. Je kunt dit wegfohnen, of het lampje er een paar dagen uit halen, dan verdampt het. Punt is dat het vocht ook bij het knipperlicht zit en die werkt met een stekkertje, waarmee de beluchtingsopening niet groot wordt, waarmee het beluchten/fohnen lastiger wordt. Hoe dan ook... ik wil geen nieuwe unit kopen en ook wil ik niet om de week met de fohn voor de deur de auto behandelen.... u begrijpt dat wel.
Overigens is het vocht ook zonder behandeling na een tijdje wel weer weg, maar met het weer van de laatste dagen en het smelten van de poolkappen, zit het er nu wel weer en is het niet ondenkbaar dat het er op termijn weer zal komen.
Om dit te verhelpen is eerder ergens de suggestie gedaan om onder aan de binnenzijde van de koplampunits een beluchtingsgaatje te maken. Dat helpt. Mijn vragen zijn:
1. Hoe en waarmee maak je dat gaatje?
2. Moet de unit eruit?
3. Is het gaatje zichtbaar?
Vriendelijk dank
Hoe maken beluchtingsgaatje binnenzijde koplamp?
- Kobus gaat naar Appelscha
- 2nd Gear member
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Je kunt het gaatje het beste wat groter maken dan de dikte van een druppel, anders zal het water er wat moeizamer uitkomen. Als je dan aan de achterkant een klein "slabje" plakt van een strookje rubber (oude fietsbinnenband), voorkom je dat er spatwater in het lamphuis komt.
Op die manier lijkt het het meest op het systeem dat Volvo zelf toepast op de ontluchtingen van de grote koplampunits.
Op die manier lijkt het het meest op het systeem dat Volvo zelf toepast op de ontluchtingen van de grote koplampunits.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hmm, goed dat ik het lees, heb gisteren gemerkt dat er in mijn linker (bestuurders kant) ook condens zit, nuja ze staat wel al stil van 15nov dus een goede 2 a 3weken.
Vw Corrado 2.0 8v. 1994. project.
Vw Corrado 2.0 16v 1991 project.Weg
Volvo V70 D5 (163pk) 2004. Daily ride.Weg
Ford Mustang 1964 1/2. D code.
Fiat ducato. 2008. Weg.
Dodge Ram 1500 2011. Weg
Renault master 2015. Weg
Volvo 240 estate se 1991.
Renault master 2021.
Volvo V90 t6 recharge 2021.
Vw Corrado 2.0 16v 1991 project.Weg
Volvo V70 D5 (163pk) 2004. Daily ride.Weg
Ford Mustang 1964 1/2. D code.
Fiat ducato. 2008. Weg.
Dodge Ram 1500 2011. Weg
Renault master 2015. Weg
Volvo 240 estate se 1991.
Renault master 2021.
Volvo V90 t6 recharge 2021.
- IkeV70
- 5th Gear member
Je kunt ook bij de dealer aangepast doppen/deksels halen die achterop de unit zitten. Ze verkopen deksels met ingebouwde ontluchting. Dat kost een paar euro, ik meen 2*13,- per unit, maar ik kan uit ervaring zeggen dat het goed werkt.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Die zijn er toch alleen voor de koplampunits en niet voor de knipperlichten?
Volvo Rules the Road
- Kobus gaat naar Appelscha
- 2nd Gear member
Precies, daar gaat het wel om, de knipperlichten... Hoe kunnen wij daarin een gaatje boren? :rightfighter7:Die zijn er toch alleen voor de koplampunits en niet voor de knipperlichten?
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Volgens mij moet die unit er toch echt uit. Maar dat is niet zo heel moeilijk: de belangrijkste bevestiging zit bovenop: de schroef waarmee hij aan het koplamphuis zit geschroefd.
Volvo Rules the Road