Retrofit roetfilter
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Waarom heeft het immer milieuvriendelijk (lijkende) Volvo nog geen retrofit roetfilter? en maakt men daar (op het eerste gezicht) ook geen werk van?
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
Nu maar afwachten tot het verplicht wordt door de vaak bemoeizuchtige regering. 

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
VolvoZoeker schreef:Nu maar afwachten tot het verplicht wordt door de vaak bemoeizuchtige regering.
Waarom zo negatief? Ik geloof best dat alle kleine beetjes helpen, en er is een subsidie die het nu mogelijk maakt om tegen sterk gereduceerde prijs een roetfilter te monteren, alleen hare majesteit Volvo levert het niet omdat ze er niet mee bezig is (was), dat valt me meer van Volvo tegen als van onze overheid.
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
Daar heb jij weer gelijk in. Nou ja, even afwachten tot Volvo om de hoek komt met iets voor oudere (1999) volvo;s bijvoorbeeld. 

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Er bestaat reeds wat bij: www.hjs.com het valt me alleen van Volvo niet mee dat er juist door hen helemaal niets aangeboden wordt, dan zijn andere fabrikanten met het milieu meer begaan.
- HANS144
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Andere fabrikanten zijn echt niet meer begaan met het milieu hoor!!
Ze proberen alleen maar de "boel" voor te zijn voordat het echt verplicht wordt. en nu misschien al een paar auto's meer te verkopen met dit als verkoop-argument!!
Ik denk dat Volvo veel slimmer is en iedereen onderzoek laat doen en daar later goedkoop van mee profiteerd
Ze proberen alleen maar de "boel" voor te zijn voordat het echt verplicht wordt. en nu misschien al een paar auto's meer te verkopen met dit als verkoop-argument!!
Ik denk dat Volvo veel slimmer is en iedereen onderzoek laat doen en daar later goedkoop van mee profiteerd

- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
Daarnaast is het toch ook de vraag of het ook tegelijk verplicht wordt voor oudere (niet nieuwe) auto's??? Of voeren ze die verplichting tegelijk in???
- menjo
- 7th Gear member
Goedkoop? Verplicht?
Iets wat zo veel verschil maakt in milieubelasting moet je wat mij betreft als fabrikant direct leveren zodra het mogelijk is. De klant betaald toch gewoon als ze het willen, dus wat is het probleem?
Iets wat zo veel verschil maakt in milieubelasting moet je wat mij betreft als fabrikant direct leveren zodra het mogelijk is. De klant betaald toch gewoon als ze het willen, dus wat is het probleem?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Een autofabrikant heeft ook nog zoiets als een maatschappelijke verantwoordelijkheid en als de overheid meebetaald uit vanuit diezelfde verantwoordelijkheid lijkt het mij dat je dat zelf voor het (jouw) nageslacht eigenlijk ook over zou moeten hebben... echt veel zal het na aftrek van subsidie toch ook niet meer kosten.menjo schreef:Goedkoop? Verplicht?
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
Misschien helemaal stoppen met auto's maken??? Ik zou wel eens willen kijken hoeveel meer mijn s80 diesel vervuilt t.o.v. mijn voormalige Ford F150 benzine. 

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Diesels met roetfilter zijn behoorlijk schone machines, dat kun je van een FSI motor van VAG niet zeggen, die stoten meer fijnstof uit dan een diesel zonder roetfilter (bron TNO)menjo schreef:Mee eens. Als een fabrikant echt z'n verantwoordelijkheid neemt zou hij helemaal geen diesels meer leveren. Maar dat is niet zo goed voor de verkopen gok ik