Mijn V70 houdt bij volgas in. Als ik de auto doortrek in de 3e, 4e, 5e versnelling. Boardcomputer geeft dan "motormanagement spoed vereist" weer". Als ik de auto dan uit doe en hem weer opnieuw start is de storing weer weg, maar als ik dan weer goed gas geef komt de storing weer in beeld en wil hij niet harder dan 90km/h. Wat kan dit zijn???
Niek
Inhouden V70 2.4D
-
- 1st Gear member
Kun je nagaan of de turbo goed inkomt? Dus bij volgas optrekken in bijvoorbeeld de 4e versnelling vanaf 1000tpm moet je duidelijk voelen dat de turbo erbij komt bij 1800 à 2000 tpm.
Is het trouwens een D5?
Mogelijkheid is dat er een intercoolerslang losligt of anderszins beschadigd is.
Een andere mogelijkheid is dat de motor om een andere reden in noodloop gaat waardoor de turbodrukopbouw verhinderd wordt. Kan bijvoorbeeld gebeuren als er één of andere electrische component in het inlaatsysteem (idd de luchtmassameter of de electrische klep van de carterontluchting of die van het EGR systeem) het begeeft. Controle van de zekeringen onder de motorkap kunnen hierover uitsluitsel geven. Het nummer van de kapotte zekering geven dan een aanwijzing waar er iets mis is.
Is het trouwens een D5?
Mogelijkheid is dat er een intercoolerslang losligt of anderszins beschadigd is.
Een andere mogelijkheid is dat de motor om een andere reden in noodloop gaat waardoor de turbodrukopbouw verhinderd wordt. Kan bijvoorbeeld gebeuren als er één of andere electrische component in het inlaatsysteem (idd de luchtmassameter of de electrische klep van de carterontluchting of die van het EGR systeem) het begeeft. Controle van de zekeringen onder de motorkap kunnen hierover uitsluitsel geven. Het nummer van de kapotte zekering geven dan een aanwijzing waar er iets mis is.
Wim T
V70 2,4D 2008
P1800 1967
V70 2,4D 2008
P1800 1967
-
- Starter
Zal het even nagaan, turbo doet het wel, ben zelf toch bang dat de lmm niet goed meer is. Heb een tweedehands gekocht bij rimavolvo. Auto geeft hetzelfde probleem, na montage van deze lmm. Kan dus ook stuk zijn. Mijn broer heeft ook een volvo v70 2.4d. Weet zeker dat die lmm wel goed is. Is dan even een kwestie van omwisselen en proberen. Heb zelf een 2.4d, mijn broer een d5, maar het zijn dezelfde lmm's. Km stand van mijn volvo 154000.
Niek
Niek
- Jan Vaartjes
- 1st Gear member
Hmmmm.
Ik herken het probleem. Toen ik nog taxichauffeur was en dus noodgedwongen, met tegenzin in eenmercedes moest rijden, kreeg ik wel eens een mercedes mee, die het zelfde probleem had. Het schijnt een of andere sensor te zijn. Mij werd toen geadviseerd om op een recht stuk weg de wagen met het contact af te zetten (hm hm tijdens het rijden), 3 seconde te wachten en dan rijdend te starten met de sleutel. dan in de juiste versnelling te gaan en het probleem is verholpen. Tijdelijk.
Ik herken het probleem. Toen ik nog taxichauffeur was en dus noodgedwongen, met tegenzin in eenmercedes moest rijden, kreeg ik wel eens een mercedes mee, die het zelfde probleem had. Het schijnt een of andere sensor te zijn. Mij werd toen geadviseerd om op een recht stuk weg de wagen met het contact af te zetten (hm hm tijdens het rijden), 3 seconde te wachten en dan rijdend te starten met de sleutel. dan in de juiste versnelling te gaan en het probleem is verholpen. Tijdelijk.
brave huisvader, kinderzitjes, hockeysticks en hondenrek. Hm hm wij rijden een V70