Originele 5 bak voor B20

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Volf
2nd Gear member

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje betreft een 5 bak voor een b20 die een maat van mij heeft liggen.
Het is een volvo 5 bak, met daaraan een origineel volvo koppelingshuis. Niet aan gelast dus van 2 1 gemaakt ofzo.
Nu dacht ik dat er voor de B20 geen 5 bak was, maar alleen de 4 bak met OD.

Is dit misschien in de vroege 240 geleverd? Of kan het zelfs nog als optie in de 140/164 hebben gezeten ?

En was het uberhaupt standaard, of nog optie ?

Hoop dat iemand er meer van weet.

Gr. Davey
144 Driver
Volvo 144 De Luxe
B20 2.0 8v 90pk
177.583 Km `s
admiral
5th Gear member

Ik neem aan dat de bak in een amazon komt. Voorzover ik weet kan een 5-bak zonder al te veel problemen onder en op het blok van een amazon, wel ff cardan as inkorten. Gat boren in de tunnel voor de pook, deze komt er wel scheef uit dus aanpassen. Verder hoef je de tunnel niet te verbreden, maar andere zeggen weer van wel. Ook kun je natuurlijk kiezen om een verbouwd kopp hius te kopen zijn echt duur.

Maar op www.tinustechniek.nl staat alles beschreven en hij heeft volgens mij ook alle spullen.

Succes en hou ons op de hoogte, ga het zelf in de toekomst ook doen
Volf
2nd Gear member

admiral schreef:Ik neem aan dat de bak in een amazon komt. Voorzover ik weet kan een 5-bak zonder al te veel problemen onder en op het blok van een amazon, wel ff cardan as inkorten. Gat boren in de tunnel voor de pook, deze komt er wel scheef uit dus aanpassen. Verder hoef je de tunnel niet te verbreden, maar andere zeggen weer van wel. Ook kun je natuurlijk kiezen om een verbouwd kopp hius te kopen zijn echt duur.

Maar op www.tinustechniek.nl staat alles beschreven en hij heeft volgens mij ook alle spullen.

Succes en hou ons op de hoogte, ga het zelf in de toekomst ook doen
Nee komt niet in amazon.. Ik vraag alleen waar het in geleverd is.. niet hoe ik moet ombouwen.

Hij zal in de Duett komen, maar doet er niet toe, gaat me erom of het uit vroege 240 komt ofzo.

Gr. Davey
Volvo 144 De Luxe
B20 2.0 8v 90pk
177.583 Km `s
dopdedouwer
3rd Gear member

Weet je niet het nummer. In een 140 (en ouder) heeft volgens mij alleen de M40 (M40) gezeten. In een 240 heeft ook de B20 motor gelegen, in deze auto zijn ook de nieuwe versnellingsbakken gekomen, de M45 etc. Er schijnen inderdaad bakhuizen te zijn welke een B20 met een 5 bak kunnen "verbinden". Zou mi goed kunnen dat dat afkomstig is van een vroege 240.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”