Laat me allereerst ff vermelden dat ik van techniek weinig kaas gegeten heb ... Enkele weken geleden heb ik een V70 gekocht ... op de advertentie stond V70 ... 2.4D 136 pk geartronic ( 18j )
Nu heb ik twee vraagjes ... waarvoor staat ( 18j ) ... en kan je ergens kijken hoeveel pk een auto werkelijk leverd ... of de wagen een chiptuning heeft gehad of niet ?
Toen ik de wagen (partikulier) kocht vroeg ik of een chiptunig van enig nut zou zijn ... de verkoper zei toen dat een chiptuning heus niet nodig was en dat ik wel zou ondervinden dat de wagen snel genoeg was ... Nu ik kan enkel zeggen dat de wagen als een trein loopt ... hij vliegt als een speer naar de 220km/uur en heeft steeds voldoende power over ... het is me ook opgevallen dat met een trapje op het gaspedaal menig bumperklever snel verdwijnd in de achteruitkijkspiegel

Op lange trippen met de cruise on ( 110km/uur ) loopt hij 1 op 16.6 wat zeker niet onaardig is.
Daarom begin ik meer en meer te denken dat de wagen gechiped was toen ik hem kocht maar dat de verkoper dit verzwegen heeft om niet het idee te wekken dat hij prestatie gericht met de wagen gereden heeft.
Graag jullie idee