Prijsstijging
- kmser
- 4th Gear member
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
- Locatie: de westhoek
Ik heb opgevangen dat de nettoprijs voor de S40 en V50 in belgië binnenkort met een 5 tal % zal stijgen, kan iemand dit bevestigen?
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
- BeePke
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 13:12
- Locatie: Volvo-land Belgïe
Heb nog niets opgevangen... maar is dat niet bij elk merk zo dat er per jaar iets bijkomt?!
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
- xc90t6
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
- Locatie: Onbekend
- Contacteer:
Ja klopt. Ga maar eens vergelijken folder 2007/2008.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
mmmm 5% is wel veel
normaliter is het zo'n 2 %
normaliter is het zo'n 2 %
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 20.09.2007 - 14:51
Gevonden op een ander forum
‘Volvo wordt duurder’
13-11-2007 07:44 - autointernationaal
Ford zal zijn Zweedse dochtermerk Volvo niet verkopen en zal schaalvoordelen verliezen als het zijn merken Jaguar en Land Rover van de hand doet. Dat heeft de topman van Volvo, Frederick Arp, gisteren gezegd in een interview met een Spaanse krant.
’Afgelopen zomer werd een analyse uitgevoerd om na te gaan wat Volvo voor het Ford concern betekent. Daarna is besloten om de verkoop van Jaguar en Land Rover voort te zetten, maar niet die van Volvo’, aldus Arp. Afgelopen donderdag gaf Ford te kennen dat ‘het verbeteren van de prestaties van Volvo prioriteit heeft’ en dat het merk moet evolueren naar een meer autonome divisie, buiten de organisatiestructuur van het merk Ford. Achter de schermen zal de samenwerking evenwel worden voortgezet, met name op het vlak van inkoop en technische ontwikkeling.
Volgens Arp komen de investeringen van Ford in Volvo overeen met de prognoses. ‘Als Jaguar en Land Rover uiteindelijk verkocht worden, zullen we schaalvoordelen verliezen’, zo stelt hij. Ford houdt vooralsnog vast aan zijn plan om de 2 Britse merken op korte termijn te verkopen. Steeds meer analisten betwijfelen echter de juistheid van deze keuze, want Land Rover maakt inmiddels winst en bij Jaguar lijkt de ergste pijn voorbij te zijn. Maar cash geld kan de doorslag geven, zo laat Arp doorschemeren: ’ Het staat vast dat Ford grote financiële problemen heeft en dat de groep zich moet reorganiseren’.
‘Voor Volvo is de Noord Amerikaanse markt goed voor 26 % van de verkoop, maar dat zal dit jaar slechts 22 % zijn. Bovendien ondervinden wij de negatieve gevolgen van de hoge euro en de lage dollar’. Afgelopen donderdag werd bekend gemaakt dat Volvo als gevolg van de ongunstige wisselkoers momenteel in de rode cijfers zit. In een interview met de Zweedse zakenkrant Dagens Industri maakte Arp afgelopen weekend bekend dat hij van Ford de opdracht heeft gekregen om binnen 4 maanden een plan te schrijven hoe Volvo weer winstgevend dient te worden. Hij beschouwt dit als de moeilijkste opgave tot dusver. Het plan wordt in overleg met de Zweedse vakbonden geschreven, hetgeen doet vermoeden dat ontslagen onvermijdelijk zijn. Er zijn evenwel geen concrete plannen om op korte termijn auto’s in de Verenigde Staten te gaan bouwen, zoals BMW en Mercedes-Benz reeds doen. De kwestie wordt volgens Arp pas actueel in 2012 of 2013, als Volvo (en Ford) gaat werken met een nieuwe generatie platforms.
Arp liet tijdens het interview weten een nieuwe prijsstrategie voor te stellen met een hogere prijsstelling voor de diverse modellen. Betere en meer hoogwaardige producten moet de stijging van de tarieven rechtvaardigen. Volvo dient zich op deze manier nog meer te positioneren als premiummerk. De Zweedse dochter krijgt meer vrijheid van het Amerikaanse hoofdkantoor, nu het niet meer opgesloten zit in de ‘PAG’ (Premier Automotieve Group) luxedivisie. Dat de financiële resultaten van Volvo voortaan apart gepresenteerd zullen worden (en niet meer op divisieniveau) kan enorm stimulerend werken, zo laat Arp weten.
‘Volvo wordt duurder’
13-11-2007 07:44 - autointernationaal
Ford zal zijn Zweedse dochtermerk Volvo niet verkopen en zal schaalvoordelen verliezen als het zijn merken Jaguar en Land Rover van de hand doet. Dat heeft de topman van Volvo, Frederick Arp, gisteren gezegd in een interview met een Spaanse krant.
’Afgelopen zomer werd een analyse uitgevoerd om na te gaan wat Volvo voor het Ford concern betekent. Daarna is besloten om de verkoop van Jaguar en Land Rover voort te zetten, maar niet die van Volvo’, aldus Arp. Afgelopen donderdag gaf Ford te kennen dat ‘het verbeteren van de prestaties van Volvo prioriteit heeft’ en dat het merk moet evolueren naar een meer autonome divisie, buiten de organisatiestructuur van het merk Ford. Achter de schermen zal de samenwerking evenwel worden voortgezet, met name op het vlak van inkoop en technische ontwikkeling.
Volgens Arp komen de investeringen van Ford in Volvo overeen met de prognoses. ‘Als Jaguar en Land Rover uiteindelijk verkocht worden, zullen we schaalvoordelen verliezen’, zo stelt hij. Ford houdt vooralsnog vast aan zijn plan om de 2 Britse merken op korte termijn te verkopen. Steeds meer analisten betwijfelen echter de juistheid van deze keuze, want Land Rover maakt inmiddels winst en bij Jaguar lijkt de ergste pijn voorbij te zijn. Maar cash geld kan de doorslag geven, zo laat Arp doorschemeren: ’ Het staat vast dat Ford grote financiële problemen heeft en dat de groep zich moet reorganiseren’.
‘Voor Volvo is de Noord Amerikaanse markt goed voor 26 % van de verkoop, maar dat zal dit jaar slechts 22 % zijn. Bovendien ondervinden wij de negatieve gevolgen van de hoge euro en de lage dollar’. Afgelopen donderdag werd bekend gemaakt dat Volvo als gevolg van de ongunstige wisselkoers momenteel in de rode cijfers zit. In een interview met de Zweedse zakenkrant Dagens Industri maakte Arp afgelopen weekend bekend dat hij van Ford de opdracht heeft gekregen om binnen 4 maanden een plan te schrijven hoe Volvo weer winstgevend dient te worden. Hij beschouwt dit als de moeilijkste opgave tot dusver. Het plan wordt in overleg met de Zweedse vakbonden geschreven, hetgeen doet vermoeden dat ontslagen onvermijdelijk zijn. Er zijn evenwel geen concrete plannen om op korte termijn auto’s in de Verenigde Staten te gaan bouwen, zoals BMW en Mercedes-Benz reeds doen. De kwestie wordt volgens Arp pas actueel in 2012 of 2013, als Volvo (en Ford) gaat werken met een nieuwe generatie platforms.
Arp liet tijdens het interview weten een nieuwe prijsstrategie voor te stellen met een hogere prijsstelling voor de diverse modellen. Betere en meer hoogwaardige producten moet de stijging van de tarieven rechtvaardigen. Volvo dient zich op deze manier nog meer te positioneren als premiummerk. De Zweedse dochter krijgt meer vrijheid van het Amerikaanse hoofdkantoor, nu het niet meer opgesloten zit in de ‘PAG’ (Premier Automotieve Group) luxedivisie. Dat de financiële resultaten van Volvo voortaan apart gepresenteerd zullen worden (en niet meer op divisieniveau) kan enorm stimulerend werken, zo laat Arp weten.
Volvo V50 2.OD Topline/High Performance Audio
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
ja, maar dit is wat anders.
De positionering wordt (gok ik) meer AUDI BMW Mercedes-bons
en minder de plek waar het nu staat (net er onder)
Dus meer en nog betere auto's.
want alleen de prijs omhoog is niet goed.
De positionering wordt (gok ik) meer AUDI BMW Mercedes-bons
en minder de plek waar het nu staat (net er onder)
Dus meer en nog betere auto's.
want alleen de prijs omhoog is niet goed.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Denk dat je de spijker op z'n kop slaat.+++t blijft behelpen+++ schreef:ja, maar dit is wat anders.
De positionering wordt (gok ik) meer AUDI BMW Mercedes-bons
en minder de plek waar het nu staat (net er onder)
Dus meer en nog betere auto's.
want alleen de prijs omhoog is niet goed.
Met name dat laatste is een heikel punt. Velen vinden de S40 en V50 al te duur.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- BeePke
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 13:12
- Locatie: Volvo-land Belgïe
S40 en V50 te duur, wat is een BMW1 of 3 en Audi A3 of A4 dan?
Ok, de kwaliteit zal wellicht iets beter zijn en dan nog (!) maar om zo eventjes een paar 1000 euro meer te betalen...
Ok, de kwaliteit zal wellicht iets beter zijn en dan nog (!) maar om zo eventjes een paar 1000 euro meer te betalen...
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
Ga maar eens rijden in een 1 serie.
het is bizar, 40.000 euro voor een 120d (in NL) en nog steeds kaal, en bijna zonder opties.
maar je gaat zitten en rijden en DAN begrijp je waarom mensen dat doen.
En dan heb ik het nog niet eens over een 3
grootste troef: achterwielaandrijving! en echt een rijdersauto
en ontzettend goed in elkaar geknutseld.
het is bizar, 40.000 euro voor een 120d (in NL) en nog steeds kaal, en bijna zonder opties.
maar je gaat zitten en rijden en DAN begrijp je waarom mensen dat doen.
En dan heb ik het nog niet eens over een 3
grootste troef: achterwielaandrijving! en echt een rijdersauto
en ontzettend goed in elkaar geknutseld.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- xc90t6
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
- Locatie: Onbekend
- Contacteer:
Voor een 120D 40.000 euro??? Ik kon een zeer complete krijgen met een 120I voor 30.000 euro.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Bij BMW start een kale 120i 5drs op € 32.750,-- (3drs € 31.700,--) en een kale 120D op € 35.600,--, een "zeer complete" 120i komt b.v. als High Executive al snel op € 37.505,--xc90t6 schreef:Voor een 120D 40.000 euro??? Ik kon een zeer complete krijgen met een 120I voor 30.000 euro.
- xc90t6
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
- Locatie: Onbekend
- Contacteer:
ja. Oh ok. Ik had in juni 2007 gekeken. En toen was ik er niet veel meer voor kwijt dan een kale S40.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
- patrice
- 3rd Gear member
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 05.06.2007 - 21:35
- Locatie: REBECQ
persoonlijk vind ik de v50 duur genoeg, maar zo duur is ze nu toch ook weeral niet, als je kunt genieten van de ene of andere aktie vind ik ze zelf interessant, neem nu een topline versie, met toch redelijk veel luxe, en dit voor amper 500 euro, en nu met salon slechts 300 euro, dan heb je toch een zeer mooie wagen voor een vriendenprijse, in vergelijking met saab, bmw, audi, mercedes, vw,... is deze zeker de beste keus.
ik vraag mij enkel af hoeveel ik mijn v50 binnen een goe 2 jaar ga kunnen verkopen?!
volgens de verkoper blijft een volvo v50 zijn waarde redelijk goed behouden, zullen we zien.
ps: een vriend van mij heeft verleden week zijn nieuwe focus 1.6 tdci clipper ghia ontvangen, met ongeveer dezelfde uitrusing als mijn v50, maar met veel minder uitstraling, maar bijna dezelfde prijs..., ik hoop dat hij zijn auto 10 jaar zal bijhouden, want volgens mij verliest hij de helft van de aankoopprijs op 2 jaar tijd...
ik vraag mij enkel af hoeveel ik mijn v50 binnen een goe 2 jaar ga kunnen verkopen?!
volgens de verkoper blijft een volvo v50 zijn waarde redelijk goed behouden, zullen we zien.
ps: een vriend van mij heeft verleden week zijn nieuwe focus 1.6 tdci clipper ghia ontvangen, met ongeveer dezelfde uitrusing als mijn v50, maar met veel minder uitstraling, maar bijna dezelfde prijs..., ik hoop dat hij zijn auto 10 jaar zal bijhouden, want volgens mij verliest hij de helft van de aankoopprijs op 2 jaar tijd...
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso