Centrale vergrendeling

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Dirkjesdirk
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 09.07.2007 - 20:53

De Centrale vergrendeling heeft altijd goed gewerkt. Ik weet dat een defect daarin een bekend probleem is. Vaak is het motortje kaduuk. Alleen bij mij is het iets anders.

Het Linker voorportier gaan meestal prima open. Alleen 's-ochtends (soms) niet, vooral niet al het koud is. Als ik dan via de rechterkant naar binnen ga en de linkerdeurknop aan de binnenzijde handmatig omhoog doe, gaat de deur soms nog niet open (eerste trek aan de hendel gaat knop omhoog, bij de tweede trek zou de deur open moeten gaan). Na een paar seconden hoor je dan een klik (knopje is dan dus al omhoog) en dan kun je de deur alsnog openen.

Ofwel: het lijkt mij eerder een contact probleem, of is er iets anders aand e hand?
Wie :?:
Gebruikersavatar
480S60
4th Gear member
Berichten: 802
Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Dit klinkt als vocht in de bestuurdersdeur. Dit vocht zit dan in de stekker aansluiting op het slot vermoed ik. Daar zou ik eens een goede schoonmaakbeurt aan wagen.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Dirkjesdirk
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 09.07.2007 - 20:53

480S60 schreef:Dit klinkt als vocht in de bestuurdersdeur. Dit vocht zit dan in de stekker aansluiting op het slot vermoed ik. Daar zou ik eens een goede schoonmaakbeurt aan wagen.
Nu het koud is, is het weer zover. Als ik een tijdje onderweg ben (auto wordt warm?), hoor je em opeens open klikken. Hoe kan dat met vocht te maken hebben?
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Nou, heel eenvoudig: de bedrading van je CV zit altijd in de (vochtige) gevarenzone. Op de verbindingen kan vocht langzamerhand een beetje corrosie veroorzaken op die aansluitingen, waardoor de weerstand hoger wordt.

Bij vochtig weer is de weerstand dan zó hoog, dat er geen contact gemaakt wordt.
Als de deur droger wordt (en dat gebeurt bij een wat langere rit) dan verdwijnt het vocht van de kabeltjes en kan de stroomdoorvoer plotseling wél plaats vinden, waardoor je die klik hoort.

Ik heb dit in het verleden ook regelmatig gehad met een 940 en en 960. Even een kilometertje of 30 rijden met de verwarming loeihoog deed altijd het probleem verdwijnen voor een hele tijd.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Dirkjesdirk
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 09.07.2007 - 20:53

Ok, merci. Ik ga het eens proberen. Misschien kan het me een hele nieuwe unit besparen.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”