Verzinkt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 30.10.2007 - 11:19
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Bij mij onder het voorraam.
Maar als de gaten erin vallen haal ik een S90.
Maar ik kan er zelf ook een nieuw stuk inzetten, maar kan nog wel, houdt ut nog wel twee jaar.
Maar als de gaten erin vallen haal ik een S90.
Maar ik kan er zelf ook een nieuw stuk inzetten, maar kan nog wel, houdt ut nog wel twee jaar.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24662
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
volgens mij zijn de 740 al verzinkt, die roesten minder dan de 200-serie
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 14.03.2005 - 11:57
- Locatie: Breda
Vanaf 1989 hebben alle 240 740 en alle latere modellen een verzinkte carrosserie
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24662
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
The Driver schreef:Vanaf 1989 hebben alle 240 740 en alle latere modellen een verzinkte carrosserie
Kan me niet voorstellen dat jouw 960 ouder is.960 schreef:De vraag begon met een 960 , geld dat ook voor dit type?

Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 09.08.2007 - 18:16
- Locatie: noord holland
- Contacteer:
Bij de 850 zijn delen van de carrosserie verzinkt. Ze roesten niet veel -veel minder dan een oude 240- maar nog wel hier en daar. De carrosserie zal dus wel niet volledig verzinkt zijn. Ik kan me dan ook niet voorstellen, dat dat bij de 700 en 900 serie (ouder ontwerp immers) wel het geval is.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 30.10.2007 - 11:19
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Onder het voorraam in elk geval niet
Wielkasten etc mogelijk wel
Wielkasten etc mogelijk wel
- Dicks740
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 12.11.2007 - 19:41
- Locatie: Eindhoven.
Oké, wat ik begrijp is dat de 960 uit 1995 niet volledig is verzinkt, en dat de rand(heeft een aparte naam dit onderdeel)onder de voorraam in de gaten gehouden moet worden? :thumbleft:
Je Moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Volvo 740 2.3 benzine uit 1991.
Volvo 740 2.3 benzine uit 1991.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 09.08.2007 - 18:16
- Locatie: noord holland
- Contacteer:
Daarom hebben ze die rand bij veel moderne auto's maar helemaal weggelaten ::? (loopt de motorkap gewoon door tot de voorruit)...
Paravent heet het, dacht ik, waarbij vent afgeleid is van ventilatie en niet van gozer.
Paravent heet het, dacht ik, waarbij vent afgeleid is van ventilatie en niet van gozer.
- Dicks740
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 12.11.2007 - 19:41
- Locatie: Eindhoven.
Bedankt voor je bericht, inderdaad dat woord heb ik meer gehoord dacht ik. Bij een 960 loopt de motorkap door tot aan de voorruit.
Je Moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Volvo 740 2.3 benzine uit 1991.
Volvo 740 2.3 benzine uit 1991.
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
klopt, de 960 heeft een motorkap die doorloopt tot de voorruit. De 740, 760 en 940 hebben een losse paravent tussen motorkap en raam.
Maar als het goed is is de gehele carrosserie verzinkt vanaf ergens tussen '87 en '89.
Maar daarbij moet dan weer wel gezegdt worden dat ik bij de vereniging nogal eens zie dat de latere wagens roestgevoeliger zijn dan de wagens van eind jaren tachtig en begin negentig.
Roest kan natuurlijk ook onstaan op plaatsen waar ooit om wat voor reden enige vorm van herstelwerk aan de carrosserie gedaan is. Ook de randen van schuifkanteldaken hebben er nogal eens last van.
Maar als het goed is is de gehele carrosserie verzinkt vanaf ergens tussen '87 en '89.
Maar daarbij moet dan weer wel gezegdt worden dat ik bij de vereniging nogal eens zie dat de latere wagens roestgevoeliger zijn dan de wagens van eind jaren tachtig en begin negentig.
Roest kan natuurlijk ook onstaan op plaatsen waar ooit om wat voor reden enige vorm van herstelwerk aan de carrosserie gedaan is. Ook de randen van schuifkanteldaken hebben er nogal eens last van.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- v700r
- 5th Gear member
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
- Locatie: Alphen aan den Rijn
showroomstaat schreef:Daarom hebben ze die rand bij veel moderne auto's maar helemaal weggelaten ::? (loopt de motorkap gewoon door tot de voorruit)...
Paravent heet het, dacht ik, waarbij vent afgeleid is van ventilatie en niet van gozer.
En je spreekt het uit als paravan, volgens mij.
- bas850
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 30.01.2006 - 20:45
- Locatie: lelystad
Zoals ik ergens een quote heb gelezen:
"Volvo's roesten ook alleen veel langer"
Bas
"Volvo's roesten ook alleen veel langer"
Bas
Volvo 850 2.5 20V Aut 1996 Silversand 217.500 km (Verkocht)
Volvo 945 LPT 1997 340000 km (verkocht)
Volvo V70 D Aut 1999 Zilver 333000 km (Total loss door een Ford die door rood reed)
Volvo V70 T5 Geartronic 2001 (verkocht)
Volvo V50 2.0D 2005 (verkocht)
Volvo XC90 2.5T (verkocht)
Volvo XC90 V8 Executive 2007
Volvo 945 LPT 1996 LPI Turquoise 392000 km
Volvo 945 LPT 1997 340000 km (verkocht)
Volvo V70 D Aut 1999 Zilver 333000 km (Total loss door een Ford die door rood reed)
Volvo V70 T5 Geartronic 2001 (verkocht)
Volvo V50 2.0D 2005 (verkocht)
Volvo XC90 2.5T (verkocht)
Volvo XC90 V8 Executive 2007
Volvo 945 LPT 1996 LPI Turquoise 392000 km